Optimalizace pro vyhledávače je velice důležitou součástí online strategie. Na co byste se ale měli v rámci SEO v roce 2018 zaměřit, abyste získali co nejvíce výhod nad konkurencí?
Od začátku nového roku uběhlo teprve několik týdnů. A pokud jste ještě nezačali pracovat na zlepšení pozice vašeho webu ve vyhledávání, je nejvyšší čas! Pojďme se tedy společně podívat na 3 taktiky, které pomohou zvýšit pozici vašeho webu nejen v roce 2018.
Zlepšete rychlost načítání webu
Společnost Google nedávno oznámila, že počínaje červnem 2018 bude rychlost načítání stránek na mobilních zařízeních při vyhledávání na mobilech velmi důležitým faktorem při hodnocení webu. Rychlost načítání má také významný dopad na user experience. Zkrátka, čím rychleji se stránky načítají, tím více návštěv můžete očekávat, a tím déle uživatelé s největší pravděpodobností na webu zůstanou.
I když je rychlost načítání tak důležitá, stále existuje spousta webů, které ani z daleka nevyhovují dnešním požadavkům. Rychlost načítání doporučujeme změřit několika nástroji a v případě, že bude vyšší delší než 3 vteřiny, provést opatření, která ji zlepší. Pomoci může například komprese obrázků, umožnění ukládání do mezipaměti prohlížeče, investice do výkonného webhostingu, eliminovat eliminace pluginy pluginů ve Wordpressu atd.
Linkbuilding
Pokud se již delší dobu staráte o úspěšný web, pravděpodobně jste obdrželi mnoho žádostí o umístění odkazů. Odkazy jsou důležité. Je však nutno podotknout, že velké množství odkazů může spíše uškodit. Zaměřujte se proto pouze na odkazy, které souvisí s obsahem vašeho webu.
Snažte se také vytvořit silnou a uznávanou značku, na kterou budou uživatelé rádi odkazovat a se kterou se budou chtít spojit případní obchodní partneři. K posílení značky doporučujeme například vytvoření profilů na sociálních sítích, pravidelné publikace zajímavého a atraktivního obsahu, publikace článků v rámci online médií atd.
Zahrňte do vaší SEO strategie také video
Video je doslova hnací silou digitálního marketingu. Většina firem s ním však stále ještě nepracuje, a proto právě tento prvek může být v rámci optimalizace pro vyhledávače velkou výhodou. Videa často pomáhají udržet zákazníky na vašem webu, což Google hodnotí jako dobrý uživatelský zážitek neboli user experience. Výsledkem je, že váš web získá lepší hodnocení ve výsledcích vyhledávání.
Další výhodou je, že publikací videa získáte další možnost zviditelnění a oslovit tak širší publikumoslovení širšího publika, a to díky vyhledávání v rámci YouTube. Vytvářejte proto například videa, která odpovídají na dotazy vašich zákazníků, dávejte k dispozici návody, které vaši zákazníci ocení atd.
autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: searchengineland.com, google.com, marketingland.com