Možná si v současné situaci říkáte, že je zbytečné investovat peníze do propagace vašeho hotelu. Skutečnost je však přesně opačná. Koronavirové restrikce pravděpodobně brzy skončí a ti, kdo budou po uvolnění nejlépe připraveni vyrazit rychle kupředu, získají nejvíc zákazníků.
Sestavení marketingového plánu pro váš hotel zahrnuje několik základních komponent. Váš web musí být optimalizován pro mobilní zařízení, musíte používat automatický nástroj e-mailového marketingu, sociální sítě a získávat kladné recenze. Výsledkem této kombinace bude silný marketingový plán, který váš hotel dostane do popředí zájmu.
Význam digitálního marketingu pro váš hotel
Možná si to neuvědomujete, ale silný marketingový plán může zcela změnit vaše podnikání. V dnešním digitálním věku již prakticky všichni hledají informace na internetu. Pokud někdo chce najít ten správný hotel pro svou dovolenou či služební cestu, použije vyhledávání na Googlu či Seznamu.
Pokud se tedy váš hotel v těchto vyhledávačích nezobrazí dostatečně vysoko, zbytečně přicházíte o spoustu nových zákazníků. Digitální marketing však není jen o vyhledávačích. Své nové hosty můžete oslovit i prostřednictvím sociálních sítí, PPC reklamy či e-mailového marketingu. Pokud se vám podaří oslovit dostatečné množství lidí, počet rezervací ve vašem hotelu poroste vzhůru raketovým tempem. Sestavení marketingového plánu navíc není tak těžké, jak si možná myslíte.
Síla značky pro marketing vašeho hotelu
Důležitou součástí vaší marketingové kampaně je samozřejmě vaše značka. Vaše značka je způsob, jakým prezentujete svou společnost zákazníkům. Nejde jen o logo a název, jako spíše o to, jaké hodnoty vaše značka představuje. Když se například řekne Mercedes či BMW, většina lidí si automaticky představí luxus a dokonalou technickou kvalitu. Co si lidé představí, pokud uslyší název vašeho hotelu? Jedním z cílů vašeho marketingu by měla být snaha o to, aby lidé vnímali vaši značku určitým způsobem.
Marketingový plán úspěšného hotelu
Pokud se podíváte na vaše úspěšnější konkurenty, s nejvyšší pravděpodobností bude jejich prezentace obsahovat následující faktory, kterých není zas tak obtížné dosáhnout, přestože mohou dramaticky zvýšit úspěšnost vašeho hotelu.
Web přizpůsobený mobilním zařízením
Většina lidí používá k přístupu na internet mobilní telefon či tablet. Pokud váš web není optimalizován pro zobrazení na malých displejích, přicházíte o více než polovinu potenciálních hostů, kteří nebudou chtít luštit váš web, který je na displeji mobilu obtížně čitelný.
Základem této optimalizace je takzvané responzivní zobrazení, které zajistí, že se velikost písma a rozvržení prvků stránky přizpůsobí velikosti displeje, takže bude vše čitelné a ovladatelné i na displeji menších smartphonů.
Pokud váš web neobsahuje responzivní zobrazení, bude pro návštěvníka z mobilního telefonu prakticky nečitelný. Text a ovládací prvky budou velmi malé, protože dojde ke zmenšení celé vaší stránky, popřípadě bude grafika webu "rozhozená" a návštěvník se nedostane například k důležitým ovládacím prvkům.
►Pokud váš web není optimalizován pro mobilní zařízení, většina návštěvníků pravděpodobně váš web okamžitě a navždy opustí, čímž jste možná přišli o lukrativní zákazníky.
Nástroj pro e-mailový marketing
E-mailový marketing nabízí nejvyšší návratnost investic (ROI) ze všech typů marketingu. Pomůže vám získat až 42 Kč na každou korunu, kterou do něj investujete. Jelikož navíc není e-mailový marketing nijak zvlášť nákladný, měl by být nedílnou součástí marketingového arzenálu každého majitele hotelu.
►Když rozesíláte e-maily, udržujte je krátké a aktuální a neposílejte je příliš často. Lidi z vašeho seznamu e-mailových kontaktů nikdy nespamujte. Pokud budete vaše e-maily odesílat potenciálním zákazníkům maximálně jednou měsíčně, lidé jimi nebudou obtěžováni a postupně se vám podaří přesvědčit je, aby se stali vašimi hosty.
Výhodou e-mailingu je také možnost automatizace. Nástroje pro automatické rozesílání e-mailových kampaní, jako je například Mailchimp či Smart Emailing, udělají většinu práce za vás.
Sociální sítě jsou ideálním prostředkem k propagaci vašeho hotelu a ke komunikaci s potenciálními zákazníky. Úspěch vašeho hotelu je v podstatě postaven na estetice jeho prostředí a kráse okolí, a to je přesně to, co uživatelé sociálních médií rádi vidí.
Mezi největší sociální platformy, které můžete použít k propagaci vašeho podniku, patří Facebook, Instagram a Twitter. Každá z nich je trochu jinak zaměřena, zvažte proto své cílové publikum, než se rozhodnete, kterou sociální síť nejvíce využívat.
Twitter a Facebook usnadňují sdílení obsahu a vytváření sdílených příspěvků. Instagram se zase točí kolem nádherných obrázků a je navštěvován převážně mladšími uživateli. Váš profil na některé z těchto sociálních sítí vám umožní prezentovat krásné výhledy z oken vašeho hotelu, skvěle zařízené pokoje a nádherné okolí. Přidáním odkazů do svých příspěvků můžete také přilákat více návštěvníků na váš web.
►Cílem vaší prezentace na sociálních sítích je vytvořit povědomí o vašem hotelu. Až se budou lidé chystat do vaší oblasti a budou přemýšlet, kde se ubytují, váš hotel jim vytane na mysli jako jasná volba.
Recenze hotelu na populárních turistických webech
Existuje spousta cestovních webů, které lidé navštěvují, aby se dozvěděli nezaujaté informace o hotelu, kam se chystají. Pokud lidé zanechají pozitivní recenzi například na Tripadvisor, bude to pro mnoho lidí signálem, že váš hotel stojí za návštěvu. Další možností je optimalizovaný účet na Google Maps a ve službě Moje firma na Googlu. V těchto profilech byste měli mít veškeré informace o vašem hotelu, kde vás lidé najdou, kolik zaplatí za jednotlivé pokoje a proč je váš hotel lepší než ostatní. Můžete zde mít i obsáhlou fotogalerii, která potenciálním zákazníkům váš hotel předvede v tom nejlepším světle.
Součástí profilu na Google mapách je i možnost pro uživatele zanechávat zde své recenze vašeho podniku a hodnotit jej pomocí hvězdiček. Pokud jsou vaši zákazníci spokojeni s úrovní vašich služeb, mohou vás zde pochválit a tato pozitivní slova si budou moci přečíst i ostatní návštěvníci.
►Důkladně optimalizovaný profil na mapách Google ve službě Moje firma na Googlu má ještě jeden efekt. Jakmile potenciální host hledá ubytování ve vašem městě, objeví se váš hotel na prvních místech.
Způsob, jak snadno vytvářet a sdílet virální obsah
Výhodou online sociálních platforem je skutečnost, že váš obsah může být sdílen vašimi fanoušky, a tím se dostat k mnohem většímu okruhu lidí. Pokud se vám podaří vytvořit příspěvek, který se strefí do vkusu publika, může se stát takzvaně virálním. Lidé jej budou sdílet dál a dál a na váš web budou proudit tisíce návštěvníků.
►Aby se váš příspěvek stal virálním, musí být pro vaše návštěvníky natolik zajímavý, užitečný či zábavný, aby jej lidé chtěli sdílet se svými přáteli.
Zajímavá pro vaše potenciální hosty může být například infografika o atraktivních místech v okolí vašeho hotelu, tipy na úsporné balení, nebo zasvěcené rady, jak získat nejlepší pokoje za nejlepší ceny. Jen se ujistěte, že název, logo a URL vašeho webu jsou prominentně zobrazeny v každé zveřejněné infografice či obrázku. Ať se rozhodnete sdílet cokoli, obsah by měl tak či onak souviset s vaším hotelem. Čím více bude váš obsah čten a sdílen, tím více se bude zvyšovat i povědomí o vašem hotelu.
Závěr
Výše zmíněné součásti online marketingu pomohou vašemu hotelu vydělat více peněz a získat více zákazníků. SEO, PPC, e-mailový marketing, sociální sítě, uživatelské recenze či virální obsah - v současném digitálním světě se již bez těchto metod propagace neobejdete.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com