Marketing pro účetní firmy

Digitální marketing
Nástroje digitálního marketingu jsou pro přilákání nových zákazníků zcela zásadní. Zjistěte, jak upoutat pozornost potenciálních klientů!

Každý podnikatel, jemuž záleží na prosperitě jeho firmy, se snaží propagovat svůj byznys kdekoliv to jen jde. Obzvláště ve vysoce konkurenčním prostředí, jakým je bezpochyby sféra soukromých účetních a účetnických firem, rozhoduje každá maličkost, která vás dokáže posunout o krok před konkurenci.
Při propagaci vašich účetních služeb je třeba mít na paměti, že přestože máte vlastní kancelář, většina potenciálních klientů vás bude hledat nejprve na internetu. Sem byste měli také soustředit svou snahu o zviditelnění vašeho účetního podnikání a přilákání nových klientů.

Reklama a marketing pro účetní firmy se řídí stejnými principy jako marketing pro jakýkoli jiný typ podnikání související se službami. Nástroje digitálního marketingu vám pomohou proměnit internet v nekonečný zdroj nových zákazníků.

Marketing pro účetní firmy začíná na internetu

Vaši potenciální zákazníci jsou právě nyní online a hledají firmu, jako je ta vaše. Vydejte se jim naproti a s pomocí těchto tipů a technik jim předložte nabídku, po které touží.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Váš web je vaším primárním marketingovým nástrojem a na tomto přeplněném trhu jej musíte udržovat na vrcholu výsledků vyhledávání. Nestačí totiž jen být v Googlu či na Seznamu. Musíte být na prvních místech, jinak si vašeho webu téměř nikdo nevšimne.

Zajištění toho, aby váš web obsahoval klíčová slova, která lidé hledají, je taktika zvaná optimalizace pro vyhledávače neboli SEO. Jde o skvělý způsob, jak zajistit, aby se váš web zobrazoval lidem, kteří hledají právě vaše služby. Zkuste se vcítit do vašich zákazníků a zadejte do vyhledávače klíčové slovo, které pravděpodobně lidé používají při hledání služeb, které nabízíte. Možná zjistíte, že jste ve výsledcích vyhledávání daleko vzadu. Pokud je tomu tak, je čas aktualizovat text vašeho webu, aby obsahoval správná klíčová slova, která zlepší vaši pozici ve výsledcích vyhledávání.

Místní SEO

Pokud někdo hledá účetní firmu, Google ve výsledcích upřednostňuje firmy nacházející se v jeho bezprostředním okolí. Aby takto fungovalo i vaše podnikání, měli byste na svých stránkách dát jasně vědět, kde se vaše firma nachází. Umístěte adresu vaší firmy do textu a do nadpisů. Do metatagů title a description, které se poté objeví jako popis stránky ve výsledcích vyhledávání, umístěte text, ve kterém zmíníte, odkud jste, například "účetní Praha 6".

Moje firma na Googlu

Pokud máte stálou kancelář, nezapomeňte se zaregistrovat do služby Moje firma na Googlu a zřídit si firemní profil na Google Maps. Díky tomu vás vaši zákazníci budou moci najít na mapě.  Ve vašem profilu budete moci nastavit a spravovat všechny informace o vaší firmě, jako například vaši adresu, pracovní dobu, nabídky a recenze.

Optimalizovaný profil na mapách Google a ve službě Moje firma na Googlu znamená pro Google velmi silný signál, že je vaše firma kvalitní a stojí za to ji zobrazovat na předních místech lokálního vyhledávání.

Recenze zákazníků

Firemní profil na Googlu umožní vašim zákazníkům zanechávat recenze na vaše služby, což je jedna z nejefektivnějších metod propagace. Hodnocení zákazníků totiž pomáhá nejen vašemu místnímu SEO, ale také pomáhá budovat vaši důvěryhodnost pro lidi, kteří vás hledají na internetu. Mnoho potenciálních zákazníků, kteří hledají nového účetního, používá recenze k získání představy o vaší firmě, než se rozhodnou využít vaše účetní služby.

Komunikace je velmi důležitá, na každou recenzi byste proto měli odpovědět. Hlavně na ty, které nejsou příliš pozitivní. Pokud někdo zanechá negativní recenzi, uvědomte si, že vám poskytuje příležitost ukázat, jak dovedete jeho stížnost vyřešit a možná zlepšit způsob vašeho podnikání. Stížnost recenzenta tedy řešte profesionálně. Pokud je to vhodné, omluvte se a nabídněte řešení v zákazníkův prospěch. Další potenciální zákazníci tak uvidí, že se stavíte k problémům čelem a dokážete je řešit tak, aby byl zákazník spokojen.

PPC reklama Google Ads a Sklik

Pokud se chcete dostat okamžitě na první příčky vyhledávání v Googlu či na Seznamu, zvolte PPC reklamu. Tyto placené reklamy fungují na modelu platby za kliknutí. Vaše reklama se objeví na předních místech ve vyhledávání, ještě před neplacenými výsledky, ale zaplatíte za ni až v momentě, kdy na ni návštěvník klikne a přejde na váš web. Cena za jednotlivá kliknutí se odvíjí od mnoha faktorů, z nichž nejdůležitější je asi konkurenčnost hledaného klíčového slova. PPC reklama dokáže na váš web přivést spoustu zájemců o vaše služby, ze kterých se mohou stát placení zákazníci. Tato strategie je velmi nákladově efektivní pro menší účetní firmy s nižšími marketingovými rozpočty. Aby byla PPC strategie účinná, zajistěte, aby vaše reklamy byly zacíleny na správné lidi. V nastavení reklamy si můžete zvolit různé možnosti cílení. Pokud se vaše účetní firma specializuje na místní klientelu, nezapomeňte nastavit, aby se vaše reklamy zobrazovaly jen v konkrétním regionu, pokud neplánujete rozšíření svého podnikání mimo místní oblast.

Nastavení PPC reklamy Googlu a Seznamu může být nákladově efektivní způsob cílení na možné klienty, kteří již hledají druhy služeb, které nabízíte.

Chcete-li zvýšit pravděpodobnost kliknutí na vaši PPC reklamu pouze tím správným zákazníkem, ujistěte se, že je optimalizována tak, aby lidem jasně sdělovala vaše obchodní cíle. Obsah reklamy by se také měl shodovat s obsahem vstupní stránky vašeho webu, kam se zákazník po kliknutí dostane.

Sociální sítě

Sociální sítě jsou důležitým a nákladově efektivním marketingovým nástrojem, který můžete použít k interakci se současnými klienty i k hledání nových zákazníků. Vytváření poutavých příspěvků udržuje zájem lidí navštěvujících vaši stránku a pomáhá budovat vaši důvěryhodnost.

Nejdůležitější tři sociální sítě, které byste měli použít pro účetní marketing, zahrnují Facebook, Instagram a LinkedIn. Stránky na těchto sociálních sítích vám nabízejí bezplatný způsob, jak zviditelnit vaši firmu a spojit se s více potenciálními zákazníky.

Vytvoření stránky však nestačí. Jakmile vytvoříte svou stránku, měli byste na ni pravidelně vkládat příspěvky se zajímavým obsahem. Chcete-li zvýšit svou důvěryhodnost, můžete také sdílet relevantní články z vašeho oboru, nebo se podělit o tipy a triky, které mohou vaši zákazníci využít k rychlejšímu účtování. Na sociálních sítích můžete také sdílet zdroje, které mohou lidé použít k řešení svých problémů s účetnictvím.

Facebookové reklamy

Poté, co nastavíte svou firemní stránku, můžete svou strategii posunout na další úroveň pomocí PPC reklam na Facebooku. Stejně jako Google Ads a Sklik vám i Facebook umožňuje nastavit si rozpočet, takže tato strategie nemusí být drahá. Ujistěte se, že máte vytvořený firemní účet, kde můžete vytvořit vaši PPC reklamní kampaň. Platforma má řadu nástrojů, které můžete použít k vylepšení vaší reklamy.

Můžete si vybrat, zda chcete získat návštěvnost nebo rozšířit svůj dosah. Jakmile určíte svůj cíl, zvolte, kde se má reklama zobrazovat, nastavte rozpočet a rozhodněte se, jaký formát reklamy použijete. Můžete zvolit například obrázkovou reklamu, video reklamu, nebo tzv. karuselovou reklamu, kde se střídá několik fotografií.
Reklamy jsou cíleny na základě algoritmů založených na znalostech a informacích, které má Facebook k dispozici o svých uživatelích, takže je vysoce pravděpodobné, že lidé, kteří uvidí vaši reklamu, budou ti, kteří hledají účetní firmu. Stejně jako Google Ads a Sklik, i Facebook obsahuje analytické nástroje, které vám pomohou určit, jak dobře reklama fungovala. Pomocí těchto analýz můžete revidovat svou strategii nebo spustit reklamu, která cílí na jinou skupinu lidí.

Blogování

Blogy jsou skvělým nástrojem, který udržuje váš web aktuální. A vyhledávače aktuální obsah milují. Blog můžete vytvořit zcela zdarma pomocí blogovacích platforem, jako jsou například WordPress či Joomla. Jakmile budete mít svůj blog nastavený, pravidelně zveřejňujte příspěvky.

Stejně jako sociální sítě, i blogy pomáhají budovat u klientů vaši pověst důvěryhodného odborníka a autoritu ve vašem oboru.

Začněte propagovat svou firmu ještě dnes

Nástroje digitálního marketingu jsou pro přilákání nových zákazníků zcela zásadní. Pomohou vám totiž upoutat pozornost potenciálních klientů při procházení internetu.
Nástroje, jako jsou PPC reklamy na Facebooku, Skliku a Google Ads, vám pomohou oslovit lidi, kteří hledají právě ty služby, které právě vy nabízíte. Služba Moje firma na Googlu vám pomůže zacílit na lidi ve vaší oblasti a umožní potenciálním zájemcům o vaše služby přečíst si recenze na vaši firmu. Blog a komunikace s lidmi na sociálních sítích vám zase pomohou vybudovat si autoritu na slovo vzatého odborníka. Jak vidíte, metod, jak propagovat vaše podnikání online, je mnoho. Nejdůležitější je však neodkládat propagaci vašeho webu a začít ještě dnes.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp