V naší zemi je jen na Facebooku každý čtvrtý uživatel. Sociální sítě jsou tedy ideální příležitostí k oslovení miliónů českých uživatelů pomocí důvtipné
marketingové aplikace.
Význam reklamní kampaně na sociálních sítích
Reklama a marketing obecně je na sociálních sítích velmi nenásilná a uživatele neobtěžuje, protože je zobrazena jako malý obrázek s textem, přesto je velmi účinná. Také cena reklamní kampaně je nízká a její výše závisí na počtu návštěvníků, kteří na ni kliknou. Výhodou reklamy na sociálních sítích je i to, že nemůže dojít k překročení předem daného rozpočtu, protože výše kreditu si lze zvolit předem. Zacílení reklamní kampaně lze přizpůsobit své finanční situaci, ale navíc je zde možnost přesného zaměření na danou cílovou skupinu a klíčová slova. To lze vytvořit jednoduchým nastavením filtrů.
Propagace firem a monitoring kampaní
Sociální sítě, např. Facebook lze úspěšně využít k prezentaci firmy, produktů a služeb. Reklama na sociální síti je cílená na svou domovskou webovou stránku a podobně jako zpětné odkazy přivádí na web nové zákazníky. Díky facebooku je možné oslovit více než 3 miliony uživatelů v České republice a to velmi levně. Na sociálních sítích lze rychle a efektivně propagovat slevy, nové produkty v podobě soutěží apod. Efektivní propagace závisí na kvalitní analýze, kdy je vybrána vhodná cílová skupina uživatelů a přesně pro ně je vytvořena poutavá reklamní kampaň. Správa pak průběžně zajišťuje v rámci zvoleného rozpočtu oslovení co největšího počtu uživatelů za nízkou cenu prokliku.
Zábavné reklamní kampaně
Pomocí různých soutěží lze na sociálních sítích rychle a snadno šířit kladné povědomí o nabízených produktech či službách. Zábavná reklamní aplikace na sociálních sítích vznikne dle potřeb jeho majitele a pak dokáže oslovit přesně ty zákazníky, pro které jsou produkty či služby určeny. Díky přesnému zacílení přináší reklamní kampaň vynikající výsledky. Zábavné reklamní kampaně uživatelé sociálních sítí mezi sebou sdílejí a téměř rychlostí blesku se o nabízeném produktu dozví tisíce uživatelů. Během této reklamní kampaně probíhá analýza návštěvnosti a reporting dat.
Obchodování na sociálních sítích
V sociálních sítích uživatelé sdílí v okruhu svých přátel nejrůznější informace a to nejen o svém životě, ale v diskuzích se radí, kde je výhodné nakupovat. Pomocí marketingu na sociálních sítích lze takto vytvořit další prodejní kanál. Na vytvořené firemní stránce se pak vytvářejí s uživateli přátelské vztahy, z kterých se postupně stávají fanoušci. Součástí optimalizace webových stránek je propojení se sociálními sítěmi, což přispívá ke srovnání kroku s konkurencí.