Málo využívané zdroje pro budování zpětných odkazů

SEO
Dnes Google hodnotí stránky dle kvality obsahu a doporučení. Čím více relevantních webů na vás tedy bude odkazovat, tím lépe.

Budování zpětných odkazů je pro SEO velmi důležité. Správná klíčová slova již dávno nestačí. Dnes Google hodnotí stránky dle kvality obsahu a doporučení. Čím více relevantních webů na vás tedy bude odkazovat, tím lépe. Existuje mnoho způsobů, jak získat zpětné odkazy. Většina z nich ale není využívána dostatečně. Které to jsou?

Najděte jedinečné příležitosti v rámci nejlepších blogů

Jistě jste už slyšeli, že pravidla linkbuildingu jsou dnes mnohem přísnější. Abyste dnes uspěli v SEO, je nutné vybudovat opravdu kvalitní zpětné odkazy. Jak ale takové odkazy vytvořit? První otázka, na kterou je v tomto případě nutné znát odpověď, je : Koho mám oslovit? Stačí vyhledat nejlepší blogy. Jednoduše zadejte do vyhledávače fráze typu„nejlepší blogy“ , „oblíbené blogy“, „nejčtenější blogy roku 2015“ a pak zvolte ty, které se týkají právě vašeho výklenku.

Dále si vytvořte tabulku vytipovaných blogů a snažte se získat žádané zpětné odkazy . Můžete zažádat o recenze, připravit data pro infografiku či praktikovat broken linkbuilding (spočívá v kontaktování stránek, které odkazují na nefunkční odkazy a nabídnutí vhodné alternativy za tyto nefunkční odkazy).

Recenze blogerů

Máte-li vlastní zajímavé produkty nebo nabízíte-li poradenské služby, zkrátka cokoliv, co může být pro někoho cenné, můžete velmi snadno získat zpětné odkazy. Jak? Zkrátka to, co prodáváte, nabídněte blogerům zdarma, pouze za recenzi.

Nejprve najděte blogery, kteří by mohli mít zájem o váš produkt. Pokud například šijete originální oblečení, měli byste hledat blogery, kteří se zabývají módou. Odfiltrujte velké autority a zpravodajské servery, získáte tak jen blogery, kteří by mohli mít o váš produkt zájem.

Pak už pouze zmíněné blogery kontaktujete emailem, který by mohl vypadat zhruba takto:

Dobrý den, oslovení

Hledal jsem na webu tipy na šití originálního oblečení a narazil jsem na váš web (název webu).

Spustil jsem právě vlastního průvodce, který se zabývá návody a tipy na originální oblečení. Běžně si za tyto návody účtuji XX, nicméně Vám bych ho poskytl zcela zdarma s tím, že bych byl rád, kdybyste o mém produktu napsal/a recenzi nebo mě zmínil/a na svém blogu.

Předem děkuji za odpověď

S pozdravem,

Vaše jméno

Při takovémto oslovování ale buďte velmi opatrní, co se týče jazyka, který pro svou strategii používáte. Nepožadujte přímo odkaz nebo recenzi. Pošlete výrobek a nechte blogery rozhodnout, zda jim tento výrobek stojí za zmínku na jejich blogu.

Stránky pro sdílení audionahrávek

V SEO zpravidla nejsou využívány stránky pro sdílení audionahrávek. Což je obrovská škoda, neboť právě z těchto webů je velmi snadné získat zpětné odkazy. Vše, co musíte udělat, je vytvořit vlastní audio (preferována je samozřejmě hudba) a nahrát ji na spolehlivou webovou stránku zabývající se sdílením audionahrávek.

Pokud nemáte talent na vytvoření zajímavé hudební nahrávky, bude Vám stačit nahrát prakticky cokoliv pouze pomocí nahrávání skrz váš počítač. Pak už pouze vložíte svou nahrávku a získáte požadované zpětné odkazy. Tyto soubory si prakticky nikdo nepouští, tak se nemusíte bát, že byste vyhráli cenu Grammy.

Zákaznické hodnocení

Malé i velké firmy velmi rády publikují ohlasy svých zákazníků. Pokud tedy používáte produkt, který je pro vás přínosný, nebo se vám alespoň líbí, zašlete jim své hodnocení. Až tak učiníte, ujistěte danou společnost, že váš příspěvek může publikovat na svém webu. Aby tyto firmy ukázaly svým zákazníkům, že jste skutečná osoba,často je odkaz na vás přidáván k příspěvku automaticky, aniž byste o něj museli žádat.

Žádost o zpětný odkaz u webů, na kterém vás zmiňují

Tento způsob budování zpětných odkazů je velice jednoduchý. V první řadě je nutné najít stránky, které zmiňují váš produkt nebo vaši společnost s tím, že na váš web v těchto případech nevede žádný odkaz. Pokud vás lidé ve svých článcích a na svých webech zmiňují, znamená to, že si vás nějakým způsobem váží.

Jednoduché, přátelské připomenutí velmi často postačí k tomu, aby se majitelé webů přihlásili do WordPressu a přidali odkaz na váš web.

K vyhledání webů, které vás zmiňují, použijte například nástroje BuzzSumo nebo Mention.net. U nalezených výsledků pak prověřte, zda je odkazováno na váš web. Pokud ano, vše je v pořádku, pokud ne, napište email s žádostí o přidání zpětného odkazu.Email by mohl vypadat například takto:

Dobrý den, oslovení

Rád bych vám poděkoval za zmínění mého produktu (název produktu) ve vašem velmi pěkném článku. Opravdu si toho moc vážím. Kontaktuji vás dnes s prosbou, zda byste mohl do vašeho článku přidat i odkaz, aby lidé snadno našli produkt, o kterém píšete?

Ještě jednou moc děkuji za zmínění mého produktu i váš článek.

S pozdravem,

Vaše jméno

Nefunkční weby

Vyhledání nefunkčních webů je ideální strategií, jak získat zpětné odkazy pro e-commerce stránky (funguje ale velmi dobře i pro blogy).

Jak postupovat?

  • Nejprve najděte stránky, na kterých je ukončena činnost nebo byly přesunuty. Na takové weby často vede spousta zpětných odkazů. Pokud ale chcete být ještě aktivnější, můžete takové firmy vyhledat například pomocí frází typu „stránka byla přesunuta“, „ činnost ukončena“ apod.
  • Najděte také stránky, které odkazují na již nefunkční nebo přesunuté weby. I tento úkol pro vás bude jednoduchý, pokud používáte programy jako například Ahrefs nebo Majestic SEO. Pak už stačí pouze napsat webovou adresu starého webu do vámi zvoleného nástroje.
  • Kontaktujte majitele stránek, že jejich weby odkazují na již nefunkční weby a navrhněte jim alternativu – váš web.

Přidejte vaše stránky do agregátoru blogů

Agregátory blogů jsou webové stránky, na kterých je uveden seznam blogů týkajících se různých oblastí. Touto cestou můžete zdarma získat dofollow odkazy ve třech jednoduchých krocích.

  • Nahrajte svůj web
  • Přijdejte do HTML svého webu speciální kód a potvrďte, že jste jeho vlastníkem
  • Čekejte na kontrolu někoho z agregátoru

Hostované příspěvky na Twitteru

Najít blog, kam můžete přidávat své příspěvky jako host může trvat hodiny. Existuje totiž jen velmi málo stránek, které nemají seznam striktních pravidel pro přidávání příspěvků. Je tu ale mnohem jednodušší způsob, jak přidávat hostované příspěvky. Takové příspěvky je možné přidávat na dosud málo využívaný Twitter. Stačí vyhledat váš výklenek + možnost hostovaného příspěvku.

Broken linkbuilding

Tato strategie je velice podobná metodě, kdy vyhledáváme nefunkční weby, s tím rozdílem, že hledáte pouze stránky, které hlásí 404 error. Nejprve vyhledáme stránky, které souvisí s naším výklenkem. Pokud tedy například provozujeme web týkající se přírodní kosmetiky, zadáme do vyhledávače následující typy výrazů:

  • „Přírodní kosmetika zdroje“
  • „Přírodní kosmetika odkazy“
  • „Přírodní kosmetika doporučené stránky“ atd.

Nyní jste jistě našli spoustu stránek souvisejících právě s vaší oblastí podnikání. Mohli byste napsat email s žádostí o umístění odkazu na váš web, ale tato taktika většinou příliš dobře nefunguje. Mnohem více se osvědčilo najít na těchto stránkách případné nefunkční odkazy – například pomocí nástroje Check My Links od Google Chrome. Poté kontaktujte vlastníka webu emailem, který by mohl znít takto:

Dobrý den, (jméno vlastníka webu)

Prohlížel jsem si dnes Vaše stránky a odkazy na nich. Mezi velmi dobrými odkazy jsem našel některé, které byly nefunkční. Jedná se například o následující zdroje:

url 1, url 2,…

Provozuji vlastní webové stránky týkající se dané tematiky – název webu a pravidelně publikuji aktuální obsah. Pokud budete mít zájem,budu rád/a, když jako alternativu za nefunkční odkazy zvolíte právě můj web.

Ať už se rozhodnete jakkoliv, doufám, že informace ode mě pomohla a přeji hodně úspěchů.

S pozdravem,

Vaše jméno

Infografika

Téměř každý člověk, který se pohybuje v SEO, zná infografiku. Jen málo marketingových specialistů však využívá infografiku jako velmi jednoduchý nástroj pro budování zpětných odkazů. A to pouze proto, že spousta lidí předpokládá, že vytvořit infografiku je drahé a náročné. Buďte kreativní, snažte se vymyslet něco jedinečného, najměte levné designery a šiřte svou infografiku do světa. Propagovat infografiku a tak získat zpětné odkazy je možné například v rámci sociálních sítí nebo na stránkách, které se specializují na shromažďování infografiky, např. jsou to weby infografiky.cz, ceskeinfografiky.cz, atd.

Oslovte také blogery z vašeho výklenku a nabídněte jim infografiku v rámci guest bloggingu

Budujte kvalitní obsah

Není tajemstvím, že s kvalitním obsahem se vám budou zpětné odkazy budovat mnohem lépe a rychleji. Ale jaký typ obsahu přinese požadované výsledky? Snažte se identifikovat obsah, který si vedl dobře co se týče získávání zpětných odkazů, sdílení na sociálních sítích i komentářů.Poté kontaktujte osoby, které sdílely dnes již starší příspěvky.

Založte si profil na Google+

Věděli jste, že Google+ umožňuje kontextové, dofollow odkazy? S dostatkem interakce v rámci vašeho účtu na Google+ a přímým odkazováním na váš profil můžete získat opravdu velmi cenný dofollow odkaz.

Zdroj: backlinko.com, wordstream.com, quicksproud.com

Autor: Ing. Radka Křivánková a kolektiv

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp