
Ať chceme nebo ne, sociální sítě jsou v kurzu. Je třeba s nimi počítat v každém marketingovém mixu. To zdaleka neplatí jenom pro velké společnosti, sociální sítě mohou být užitečné i menším podnikům nebo živnostníkům. Jen zvolit ten správný styl komunikace vhodný pro danou síť.
Sociální sítě však nejsou jen Facebook. Pro firemní účely nebo z pohledu SEO mají významnou roli i další sítě jako Google+, YouTube, Twitter, Instagram, Pinterest nebo LinkedIn. Přestože v počtu uživatelů Facebook v Česku jednoznačně dominuje, do budoucna se očekává nárůst zájmu i o další sociální sítě, například poslední jmenovaný LinkedIn.
LinkedIn je mezi ostatními sociálními sítěmi výjimečný. Již nyní nabízí něco, v čem mu ostatní sítě nemohou konkurovat. Je totiž orientovaný profesně. Je založený na pracovních vazbách. Není určený pro zábavu, ale pro práci, pracovní, profesní a oborovou komunikaci.
Jako ostatní sociální sítě je i LinkedIn primárně postavený na kontaktu, komunikaci a propojení s dalšími lidmi. Na rozdíl od ostatních sociálních sítí však není určený pro mimopracovní vazby.
LinkedIn je zaměřený na:
- kontakt profesionálů,
- obchodní komunikaci a spolupráci,
- sdílení pracovních záležitostí,
- profesní zprávy a aktuality.
Každý uživatel LinkedIn si kolem sebe vytváří síť pracovních a profesních kontaktů. Tu využije při řešení pracovních záležitostí, obchodní spolupráci, ale i hledání nových zaměstnanců nebo pracovních příležitostí.
Přínosy sociální sítě LinkedIn
- umožňuje zvýšit svůj profesionální kredit,
- pomáhá budovat image společnosti či produktů,
- podporuje marketingovou strategii,
- nepřímo i přímo může ovlivňovat SEO.
LinkedIn a SEO
LinkedIn vznikl v roce 2003. Jako profesně orientovaná síť samozřejmě vzbudil zájem personalistů. Postupně se stal sítí sdružující profesionály z mnoha různých oborů, zejména IT, ale i marketingu nebo ekonomie.
Globálně má dnes LinkedIn více než 300 milionů uživatelů. V Česku má tato síť kolem 100 tisíc uživatelů, ale stejně jako ve světě i u nás počet jeho uživatelů neustále roste.
Díky svému zaměření a stále rostoucímu zájmu uživatelů LinkedIn registrují jako profesní autoritu i vyhledávače.
LinkedIn představuje jednoduchý, ale efektivní způsob, jak získat kladné hodnocení u vyhledávačů.
Jak vytěžit maximum?
Registrace a zřízení účtu na sociální síti LinkedIn je jednoduché a intuitivní. Nejenom z hlediska SEO, ale také potenciálních profesních a obchodních kontaktů se však nevyplatí podceňovat.
Přinášíme vám několik praktických tipů, jak vytěžit ze svého účtu na LinkedInu maximum.
- LinkedIn může být nejenom zdrojem nových profesních a obchodních kontaktů, ale i návštěvnosti na webu.
- Profil na LinkedIn dává prostor až pro 3 relevantní odkazy.
- Aktivita na sociálních sítích je jeden z pozitivních parametrů SEO.
- Ještě než se pustíte do vyplňování osobního profilu, definujte si adekvátní klíčová slova/fráze zahrnující pozici, obor působnosti nebo místo vašeho působení. Tato slova a fráze by pak měly být v profilu obsaženy.
- Svůj profil na LinkedIn se snažte vyplnit kompletně a co nejpřesněji, klíčová slova zohledněte také v sekci shrnutí. Profil doplňte o aktuální fotografii. Ujistěte se, že je profil přístupný veřejně, tedy i vyhledávačům.
- Přiřaďte ke svému profilu vhodnou url adresu. Automaticky generovaná url s vaším profilem se dá snadno zaměnit např. za vaše jméno.
- Propojte svůj účet na LinkedInu s dalšími sociálními sítěmi (Facebook, Google+, Twitter aj.).
- Nezapomeňte uvést odkaz na váš web/eshop/blog. LinkedIn dává prostor až pro tři odkazy, které můžete uvést pod vlastním anchor textem, využijte toho!
- Pokud budete na LinkedInu aktivní, může fungovat jako zdroj návštěvnosti vašeho webu. Navíc, veškerému obsahu na síti LinkedIn Google přikládá velkou váhu, nezískáte tak jenom návštěvníky, ale i přízeň vyhledávačů. Pozor, posty, odkazy a zprávy by na LinkedInu měl být vždy relevantní vůči vašemu oboru a profesy. Nejde o zábavu. Nerelevantní příspěvky můžou mít zcela opačný efekt, než zamýšlíte.
- LinkedIn toho nabízí ještě více. Prestiž osobního profilu zvýší například doporučení od ostatních. Velký potenciál skýtají i skupiny, kde najdete podobně oborově a profesně zaměřené kontakty. Vedle osobního profilu umožňuje LinkedIn také založení firemní stránky nebo podstránky produktů. Nabízí i inzerci prostřednictvím platformy LinkedIn Ads.
-
Na závěr nezbývá než dodat, že základní verze LinkedInu je zdarma. Pokud chcete od LinkedInu ještě víc, k dispozici je i účet Premium.
Autor: Ing. Radka Křivánková a kolektiv