Kompletní průvodce hashtagy na Instagramu

Instagram
Zjistěte, jak využít sílu hashtagů na Instagramu k rozšíření počtu sledujících, zapojení publika a budování značky.

Když v srpnu roku 2007 vznikl první hashtag, nikdo nevěřil, že se tato „nerdovská“ záležitost ujme. A ejhle, o 15 let později jsou hashtagy základem platforem sociálních médií, zejména na Twitteru, TikToku a v tom, o čem si dnes budeme povídat: Instagramu. Přečtěte si, jak využít sílu hashtagů na Instagramu k rozšíření počtu sledujících, zapojení publika a budování značky.

Co je to hashtag?

Hashtag je slovo, fráze nebo akronym se symbolem křížku (#) před ním. Pokud na platformách sociálních médií klepnete na hashtag nebo na něj kliknete, zobrazí se vám všechny příspěvky na dané platformě, které tento hashtag obsahují. To uživatelům usnadňuje kategorizaci a vyhledávání konkrétního obsahu v obrovském moři příspěvků na sociálních sítích. Hashtagy lze najít na nejoblíbenějších platformách sociálních médií, např:

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • TikTok
  • Twitter

Proč používat hashtagy na Instagramu?

I když ostatní platformy sociálních médií podporují hashtagy, na Twitteru a Instagramu jsou hashtagy skutečně nejdůležitější. Zde jsou některé z mnoha výhod používání hashtagů na Instagramu.

  • Rozšíříte svůj dosah. Díky hashtagům jsou vaše příspěvky, reporty a příběhy objevitelné pro uživatele při jejich běžných toulkách Instagramem, což vám dává více možností, jak se zviditelnit před větším publikem.
  • Zvýšíte zapojení. Příspěvky na Instagramu, které používají hashtagy, získávají o 12,6 % vyšší angažovanost než příspěvky bez nich. Jiný zdroj uvádí 29 %.
  • Vybudujete si svou komunitu sledujících. Protože vám hashtagy pomáhají k tomu, aby vás nalezlo relevantní publikum, pomáhají vám získat více sledujících na Instagramu - kvalitních sledujících, kteří mají potenciál stát se zákazníky.
  • Posílíte svou značku. Mezi značkovými hashtagy, které podporují obsah vytvářený uživateli, a prostě jen vtipnými hashtagy, které slouží pouze k estetickým účelům, hrají hashtagy roli při vyjadřování hlasu vaší značky a dokonce při budování důvěry.

Jak přidávat hashtagy na Instagramu

Přidání hashtagu na Instagramu je doslova tak snadné, jako když před slovo nebo frázi vložíte symbol křížku! Stejným způsobem přidáváte hashtagy i do videí na YouTube. Zde je několik tipů:

  • Žádná interpunkce. Do hashtagu nedávejte interpunkční znaménka ani mezery. Například hashtagy #běžecké boty nebo #bezecke-boty nebudou fungovat. #bezeckeboty ano.
  • Udělejte to jasně. Pro snazší pochopení může pomoci psát první písmeno každého slova ve frázích hashtagu velkým písmenem (například #bezeckeboty vs. #BezeckeBoty. Všimněte si, že psaní velkých písmen nemění místo, na které hashtag odkazuje.
  • Dvakrát si hashtag zkontrolujte. Vždy nejprve hashtag prohledejte, abyste se ujistili, že není spojen s něčím nevhodným. Někdy spojením slov bez mezer vzniknou nová slova, která jste nezamýšleli.
  • Neopakujte hashtagy. Použijete-li v příspěvku dvakrát stejný hashtag, nezvýšíte tím šanci, že vás někdo objeví nebo se zobrazí výše ve vyhledávání.

Typy hashtagů na Instagramu

Na Instagramu můžete používat nejrůznější druhy hashtagů:

  • Lokální hashtagy: Jsou nezbytné pro lokální marketing na sociálních sítích a mohou vám pomoci přilákat zákazníky z blízkého okolí. Všimněte si, že přidání hashtagu místa není totéž jako přidání místa na Instagramu! Například: #nabytekpocernice #autservispraha5
  • Oblíbené hashtagy: Ty jsou často velmi obecné, takže pravděpodobně nepřinesou nejrelevantnější zapojení, ale přesto vám mohou pomoci zviditelnit se. Například: #heroofinstagram
  • Trendy hashtagy: Tyto hashtagy vznikají na základě aktuálních událostí. Například: volbaprezidenta2023
  • Značkové hashtagy: Firmy často vytvářejí hashtagy jedinečné pro své jméno nebo konkrétní kampaň, aby podpořily zapojení a obsah generovaný uživateli. Například: #restauraceuhrochaplzen

Kolik hashtagů použít?

Instagram umožňuje používat až 30 hashtagů, a zatímco historicky se doporučovalo používat jich přibližně 10, nové údaje ukazují, že 20-30 hashtagů je ve skutečnosti pro příspěvky ve Feedu optimální.

  • Pro optimální míru dosahu používejte 20 hashtagů.
  • Pro optimální míru zapojení použijte 30 hashtagů.

Ale nepoužívejte je nadbytečně. Pokud váš příspěvek 30 hashtagů nepotřebuje, nehledejte je. Pamatujte, že vaším cílem není zobrazit se v každém vyhledávání, ale zobrazit se ve správných vyhledáváních.

Jak skrýt hashtagy na Instagramu

Pokud si váš příspěvek skutečně zaslouží 20-30 hashtagů, existuje několik způsobů, jak je skrýt, aby váš příspěvek nepřeplňovaly.

  • Vložte je do komentáře. Do popisku na Instagramu jich uveďte jen několik a zbytek vložte do komentáře k příspěvku.
  • Zatlačte je dolů. Napište popisek a pak vytvořte nové řádky, na kterých bude jen tečka. Jakmile bude za popiskem dostatek bílého místa, vložte hashtagy.
  • Zakryjte je. V aplikaci Instagram Stories můžete text hashtagu nastavit tak, aby měl stejnou barvu jako pozadí, nebo ho zakrýt nálepkou.

Jak používat hashtagy na Instagramu

Hashtagy jsou mocným nástrojem, jak zdarma propagovat svůj účet na Instagramu. Zde je několik způsobů, jak používat hashtagy na Instagramu.

1. Zacházejte s nimi jako s klíčovými slovy

Hashtagy jsou jako klíčová slova v SEO. Budete chtít používat kombinaci velkoobjemových hashtagů, které vám pomohou získat širokou publicitu, a také hashtagů s nižším objemem, ale vyšším záměrem, abyste přilákali potenciální sledující a zákazníky. S tím vám mohou pomoci nástroje pro výzkum hashtagů.

Uložte výchozí seznam

I když byste neměli opakovat hashtagy ve stejném příspěvku, můžete (a měli byste) opakovat hashtagy, které fungují v různých příspěvcích. Mějte po ruce poznámku, abyste je mohli snadno zkopírovat a vložit do příspěvků.

Nezapomeňte však že relevance je rozhodující. Odstraňte ze seznamu hashtagy tam, kde se nehodí. Pokud někdo zkoumá hashtag a objeví se váš super irelevantní příspěvek, bude vaše značka vypadat nedůvěryhodně.

Vytvářejte vlastní kampaně s hashtagy

Některé z nejlepších marketingových kampaní na Instagramu jsou založeny na hashtagu. Například nezapomenutelná #IceBucketChallenge. Marketingový tým asociace ALS dokázal touto hashtagovou kampaní nejen zvýšit povědomí, ale také vybrat značnou částku peněz (přesněji 115 milionů dolarů!). Zamyslete se nad tím, jak můžete udělat něco podobného tím, že přimějete své sledující, aby CHTĚLI používat váš hashtag, což pomůže šířit povědomí o vaší firmě mezi ostatními návštěvníky Instagramu.

Kampaně s hashtagy nemusí být vždy jen krátkodobé soutěže nebo trendy. Ve skutečnosti jsou některé z nejúspěšnějších značkových hashtagů ty nadčasové.

Vytvořte si evergreenový značkový hashtag pro UGC

Vezměte si například hashtag vytvořený společností Allbirds, která vyrábí tenisky. Místo toho, aby u každého příspěvku používali generické hashtagy, používají #weareallbirds a spokojení zákazníci ho používají i ke sdílení svých nových kopaček!

Tipy pro vytvoření značkového hashtagu na Instagramu:

  • Udělejte ho jedinečný. Buďte konkrétní a uveďte název své značky
  • Snažte se, aby byl snadno zapamatovatelný. Pokud je hashtag příliš dlouhý a složitý, vaši sledující si ho nezapamatují a nebudou ho používat.
  • Zkontrolujte si kdo hashtag používá. Vždy vyhledejte hashtag, abyste se ujistili, že není používán pro něco nevhodného nebo necitlivého.

Používejte hashtagy pro dárky a soutěže

Spusťte na Instagramu soutěž s výzvou, aby účastníci pořídili fotografii, označili vaši firmu a použili konkrétní hashtag. Nejenže vám to usnadní sledování přihlášek, ale může vám to pomoci naplnit váš značkový hashtag úžasným obsahem.

Vytvořte výzvu s hashtagem

Hashtagové výzvy propojují vaše sledující a budují komunitu kolem vaší značky. Zde je skvělý příklad od společností Lululemon UK a Stava, které se staly partnerem zábavné výzvy, v níž vyzývají své sledující, aby absolvovali běh na 40-80 km a označili své příspěvky na Instagramu #4080challenge.

Ale jak už jsem říkal, vždy si hashtag zkontrolujte. Pokud na Instagramu vyhledáte #4080challenge, dostanete více výsledků s auty než s běžci.

Označujte další značky

Kromě toho, že ve svých příspěvcích na Instagramu označujete jiné značky, používejte také jejich značkové hashtagy. Je to dobrý způsob, jak podpořit ostatní firmy v jejich marketingových strategiích na Instagramu, a nikdy nevíte - třeba vás uvedou nebo použijí váš hashtag na oplátku.

Sledujte hashtagy

Existuje několik typů hashtagů, které byste měli na Instagramu sledovat.

  • Vlastní značkové hashtagy: Chcete-li mít přehled o zapojení a sledovat svou reputaci. Uživatelé nemusí vždy označit vaši firmu ve stejném příspěvku, kde použijí váš hashtag.
  • Hashtagy vašich konkurentů: Abyste je mohli sledovat.
  • Oborové hashtagy: Chcete-li mít přehled o novinkách a trendech ve svém oboru.

Chcete-li sledovat hashtag, jednoduše vyhledejte daný hashtag a ve výsledcích vyhledávání vyberte tlačítko "sledovat".

Jak najít hashtagy na Instagramu

Chcete-li hashtagy v obsahu na Instagramu používat smysluplně a efektivně, musíte si udělat průzkum. Kde tedy začít? Zde je několik nápadů:

Nástroje pro vyhledávání hashtagů

Existuje spousta generátorů hashtagů pro Instagram - například All Hashtag a Sistrix - které vám vygenerují relevantní hashtagy a poskytnou vám údaje o tom, jaké hashtagy jsou populární.

Vyhledávání na Instagramu

Zadejte nápady na hashtagy do vyhledávacího řádku Instagramu a podívejte se, co se automaticky vyplní. Snadné a jednoduché.

Zkontrolujte své konkurenty

Sledujte své konkurenty a influencery v oboru. Pokud si nejste jisti, jaké tagy by stálo za to použít, stačí se podívat, co úspěšně používají ostatní ve vašem oboru, To vám poskytne dobrý výchozí bod, ze kterého můžete formovat svou vlastní strategii.

Analýza hashtagů na Instagramu

Je čas promluvit si o reportování. Bez čísel nemůžete vědět, zda vaše hashtagy zlepšují váš marketing na sociálních sítích. Naštěstí máte k dispozici spoustu nástrojů. Zde jsou některé z nich.

Instagram Insights

První na řadě je analytika Instagramu. Pokud máte firemní účet na Instagramu, máte k ní přístup i v mobilu. Výkonnost jednotlivých příspěvků s hashtagy si můžete prohlédnout také klepnutím na "View insights" pod daným příspěvkem.

2. Sprout Social

Pokud chcete získat trochu podrobnější informace o výkonu jednotlivých hashtagů, možná se vyplatí investovat do dalšího nástroje pro reportování, který proniká hlouběji do detailů, jako je Sprout Social. Tento robustní nástroj pro reportování v sociálních sítích vám umožní vytvářet přehledy o výkonnosti hashtagů na Instagramu, které umožňují řadu věcí, včetně:

  • Porovnání nejpoužívanějších hashtagů na Instagramu s těmi, které mají největší zapojení.
  • Zjištění, jak si značkové hashtagy vedou ve srovnání s obecnějšími hashtagy.
  • Použití jejich funkci označování k vytvoření přehledů o hashtagu pro konkrétní kampaň.

3. Iconosquare

Iconosquare má sice o něco vyšší ceny, ale můžete v něm dělat spoustu věcí, od plánování příspěvků na sociálních sítích, sledování a odpovídání na komentáře až po přístup k podrobné analytice z jednoho místa.

Pokud jde o sledování hashtagů, tento nástroj poskytuje poměrně sofistikované analytické údaje, pokud jde o zapojení a o to, zda určité hashtagy přispívají k růstu značky a/nebo kampaně.

Používejte hashtagy na Instagramu

Hashtagy na Instagramu jsou oblíbené, protože pomáhají uživatelům objevovat a zapojovat se do obsahu a komunit, které odpovídají jejich zájmům. Zahrnutím hashtagů do vašich příspěvků můžete zvýšit objevitelnost svého obsahu pro širší publikum a vyhledáváním a sledováním hashtagů mohou uživatelé snadno najít a zapojit se do obsahu, který je pro ně relevantní. Kromě toho Instagram používá hashtagy také jako způsob, jak ve svém algoritmu zobrazit obsah, takže uživatelé s větší pravděpodobností uvidí příspěvky, které obsahují relevantní hashtagy.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp