Jaké přínosy má pro e-shop umělá inteligence?

Umělá inteligence
O umělé inteligenci můžeme kolem sebe slyšel stále více. Není se čemu divit. Jde o technologii, která může velmi razantně proměnit spousty oblastí, podnikání nevyjímaje.

Ať už jde o automatizaci zákaznického servisu, nebo personalizaci obsahu webu. V tomto článku se podíváme na to, jak může umělá inteligence pomoci majitelům e-shopů.

Personalizace zákaznického zážitku

Umělá inteligence dokáže analyzovat obrovské množství dat o chování zákazníků na e-shopu a na základě těchto informací může nabízet personalizovaný obsah. To zahrnuje doporučení produktů, personalizované e-mailové kampaně nebo dokonce individualizovaný obsah webových stránek. Výjimkou rozhodně není ani e-shopový systém Upgates, na kterém najdete množství doplňků, které vám pomohou s marketingovou personalizací.

Automatizace zákaznické podpory

Chatboti a virtuální asistenti pohánění umělou inteligencí mohou být nepostradatelnými pomocníky v oblasti zákaznické podpory. Dokáží okamžitě reagovat na dotazy zákazníků, poskytovat informace o produktech, sledování objednávek nebo řešit běžné problémy. Při implementaci umělé inteligence do zákaznické podpory byste ovšem měli být obezřetní. Zatím, tedy minimálně na počátku roku 2024 nedokáže chatbot zákazníkovi pomoci stejně kvalitně jako člověk. Jazykové modely se ale vyvíjí velmi rychle, proto je jen otázkou času, kdy se umělá inteligence stane skutečně plnohodnotným pracovníkem zákaznické podpory.

Optimalizace řízení skladu a logistiky

Umělá inteligence dokáže předvídat trendy a vzorce poptávky, což majitelům e-shopů umožňuje optimalizovat řízení zásob a logistiku. Tím se minimalizuje riziko přebytečných zásob nebo nedostatku populárních produktů. Podobné analýzy vytvořené na základě minulých trendů dokáže umělá inteligence vytvářet velmi dobře. 

Zlepšení marketingových strategií

S pomocí umělé inteligence mohou majitelé e-shopů lépe rozumět svým zákazníkům a efektivněji cílit své marketingové kampaně. AI analýza dat umožňuje identifikovat klíčové segmenty zákazníků a jejich preference, což vede k vytváření účinnějších a cílených reklamních kampaní. Zkuste AI využít jako pomocníka při rešeršování a vytváření marketingových strategií. Výsledky mohou být velmi zajímavé. 

Překlady a zahraniční expanze

Obrovský přínos a hodnotu majitelům e-shopů může umělá inteligence přinést majitelům e-shopů také v při zahraniční expanzi. Jazykové modely totiž dokáží doslova za pár okamžiků překládat obrovské množství textů, a to na úrovni, která má velmi blízko dokonalosti. Naprosto ideálním postupem je překlad nejprodávanějších produktů profesionálem. Ostatní pak úplně postačuje mít přeložené strojově. Tím e-shopům dokáží ušetřit obrovské množství prostředků. Stejně tak umělá inteligence dokáže odbourat minimálně část jazykové bariéry. 

Image by rawpixel.com on Freepik

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp