Kdysi jste mohli zvýšit povědomí lidí o své značce pouhým umístěním reklamy na billboard. V dnešní době je však koncept povědomí o značce mnohem složitější a je mu nutno věnovat více pozornosti. Řekněme tedy, že jste již vytvořili identitu značky, která odráží hodnoty vaší firmy, a nyní chcete sdílet svou značku s potenciálními zákazníky nebo klienty. Co můžete udělat pro to, abyste svou značku efektivně dostali do povědomí široké veřejnosti?
Jak dostat svoji značku mezi lidi
Než začnete propagovat svou značku, je důležité pochopit, proč to vlastně děláte. Povědomí o značce vám pomůže vyniknout v davu konkurentů, prokáže potenciálním zákazníkům, že jste důvěryhodná a profesionální firma, a vytváří informovanost o existenci vašeho produktu nebo služby. Ze začátku nemusí propagace značky vést k okamžitému zvýšení prodejů, ale postupem času, se zvyšující se informovaností o vašem produktu, přiláká propagace nové zákazníky a pomůže udržet ty stávající. Zde je několik způsobů, jak můžete svou značku představit správnému publiku:
Propagujte svou značku online
Tato kategorie je klíčová, protože lidé tráví online stále více času. Online propagace pokrývá širokou škálu platforem, z nichž nejzákladnější je váš e-mail marketing, firemní web a účty sociálních médií. Povzbuďte lidi, aby se zaregistrovali k odběru novinek e-mailem, tím, že jim nabídnete užitečné pobídky (například e-book zdarma za registraci a podobně). Zajistěte, aby vaše webové stránky obsahovaly aktuální informace, vypadaly skvěle a aby s nimi bylo příjemné pracovat. Pokud je to možné, získejte co nejvíce zpětných odkazů. Pamatujte, že mnoho lidí se poprvé setká s vaším webem nebo e-mailovou zprávou na obrazovce mobilního telefonu, proto se ujistěte, že se vaše stránky či e-maily zobrazují na mobilních zařízeních správně.
►Pokud máte účty na Facebooku, Twitteru, Pinterestu, Instagramu, YouTube nebo kdekoli jinde – a to byste určitě mít měli –, pravidelně publikujte příspěvky a udržujte komunikaci se svými fanoušky na všech platformách.
Nezapomínejte na offline propagaci
Jen proto, že jsou všichni neustále online, neznamená to, že byste měli zanedbávat staré dobré vizitky, letáky a jiné formy offline marketingu. Při mnoha příležitostech budete chtít připomenout, kdo jste a co děláte, a kvalitní brožura, pohlednice nebo reklamní dárek mohou vaší značce pomoci přilákat pozornost. Další formou tradiční komunikace, která stále funguje, je obchodní dopis; ujistěte se, že kdokoli jej pro vás píše, dělá to správně a používá hlavičkový papír s vaší značkou.
Propagační vybavení pro vaše zaměstnance
Ať už se vaše společnost skládá pouze z vás, nebo máte tým pracovníků, propagační oblečení (např. trička, mikiny a čepice s logem vaší firmy) pomůže vzbudit dojem, že je vaše podnikání větší, lépe zavedené, a dá vašim zaměstnancům profesionálnější vzhled. Totéž platí i pro vaše vybavení a vozidla.
Propagační dárky
Mezi běžné příklady propagačních dárků patří pera, USB flash disky, power banky, nálepky a podobné praktické předměty označené logem vaší firmy. Jejich zjevnou výhodou je to, že podobnou užitečnou věc lidé používají měsíce i roky, půjčují ji ostatním lidem a pokaždé mají před očima logo vaší firmy. Jedná se o cenově dostupný způsob, jak zákazníkům připomenout jejich pozitivní zkušenost s vaší firmou a zároveň upozornit nové lidi na existenci vaší značky.
Sponzorské akce
Když vaše firma bude sponzorovat festival, koncert, divadelní představení nebo sportovní událost, znamená to, že vaši značku uvidí masy lidí, kteří by se s ní jinak nepotkali. A kromě toho, že toto publikum může být velké, může být také plné potenciálních zákazníků. Pokud vaše firma prodává například sportovní oblečení nebo výživové doplňky pro sportovce, sponzorováním sportovního závodu se vaše logo dostane před pravděpodobné zákazníky.
►Nemusíte být velká společnost schopná sponzorovat významné události, abyste mohli využít této strategie; pokud zatím nejste dost velcí, zkuste oslovit menší místní události.
Výkladní skříň
Pokud máte kamenný obchod, nepodceňujte sílu atraktivní výkladní skříně, která přitahuje zákazníky. Důležité je upoutat pozornost lidí. I když tito lidé nevejdou dovnitř, mohou si pořídit fotografii vaší zajímavé výlohy a zveřejnit ji na sociálních sítích.
Reklama
Může být snadné přehlédnout staromódní formy reklamy, to znamená reklamy v televizi, rozhlase, novinách a billboardech. Jde však o stále schůdné způsoby, jak získat publicitu pro vaši firmu. Současně je třeba se zaměřit i na jiné formy online reklamy a v závislosti na povaze vašeho podnikání kupovat PPC reklamy na Facebooku nebo Googlu nebo využít k propagaci influencery.
Účast na obchodních výstavách, konferencích a tematických akcích
Zřízení stánku na veletrhu nebo účast na konferenci jsou skvělý způsob, jak dostat váš produkt nebo službu před široké publikum.
Než začnete propagovat svou značku
V tuto chvíli pravděpodobně máte milion nápadů na propagaci vaší značky. Než však začnete s některou z výše uvedených metod, je třeba zvážit několik kroků.
Při rozhodování, kam zaměřit své úsilí v budování značky, zůstaňte věrní vašim hodnotám a pamatujte si, kdo jsou vaši zákazníci. Například, pokud prodáváte výrobky šetrné k životnímu prostředí a chcete přilákat zákazníky, kterým záleží na ochraně životního prostředí, levná plastová pera s logem u nich příliš nadšení pravděpodobně nevzbudí.
Propagaci značky se věnujte naplno
Zvyšování povědomí o značce je běh na dlouhou trať. Je lepší soustředit se na jeden typ propagace a ten dělat naplno než být všude a zároveň nikde. Například sociální sítě. Je snadné vytvářet účty na různých sociálních sítích, ale je už těžší pravidelně zveřejňovat příspěvky, vytvářet užitečný a vysoce kvalitní obsah a komunikovat se svými fanoušky. Pamatujte si, že je v pořádku nebýt všude, pokud to znamená posílení propagace vaší značky tam, kde to má největší smysl. Často se říká, že návratnost investic do zvyšování povědomí o značce je obtížné měřit. To však ještě neznamená, že nestojí za to vynaložit úsilí na zvýšení povědomí o vaší značce. Může to být dokonce klíčovým faktorem, který vám umožní uspět v dnešním obchodním světě.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com