Vstupní stránka vašeho webu je v podstatě obdobou výkladní skříně u kamenného obchodu. Jakmile potenciální zákazník přijde na váš web, podle průzkumů mu trvá pouze 50 milisekund, než si udělá názor na váš web. Pokud není design vaší vstupní stránky dostatečně optimalizován, ztrácíte velké množství peněz na neuskutečněných konverzích. Optimalizace konverzí by proto měla být alfou a omegou každého digitálního podnikání. A obzvláště v současné době, kdy mnoho online firem bojuje o přežití, může být design webových stránek jednou z výhod, která vám zajistí náskok před dotírající konkurencí.
Má na konverze vliv rozvržení stránky?
Samozřejmě, a jaký! Podle statistik 38 % návštěvníků odejde z webu, pokud má neatraktivní obsah nebo špatné rozvržení jednotlivých prvků. 48 % lidí považuje design webových stránek za nejdůležitější faktor, který určuje důvěryhodnost online obchodu.
Se stoupajícím podílem návštěvnosti z mobilních zařízení se nároky na funkční design ještě zvyšují. 94 % procent návštěvníků z mobilních zařízení tvrdí, že nevyhovující zobrazení na mobilních zařízeních je důvodem pro okamžité opuštění stránky. Pro mobilní návštěvnost je extrémně důležitá rychlost načítání stránky. 47 % návštěvníků opustí stránku, pokud se nenačte do 2 sekund.
Proč je design vstupní stránky tak důležitý?
1. Zprostředkuje návštěvníkovi důležitý první dojem: Design vašeho webu je to první, co návštěvník z vašeho webu uvidí. To má velmi silný dopad na to, jak bude vaši značku vnímat v budoucnu. Zastaralý nebo nepoužitelný design dokáže zvýšit jen jedinou metriku návštěvnosti, a tou je míra okamžitého opuštění.
2. Kvalitní design podporuje vaši důvěryhodnost: Pro zákazníka není snadné důvěřovat firmě, která má špatně navržené webové stránky. S kvalitním, snadno použitelným designem, který usnadňuje orientaci na stránce a zlepšuje uživatelský zážitek, mají návštěvníci tendenci zůstat na vašem webu déle a dávají vám více příležitostí k získání konverze.
3. Design vám zajištuje náskok před konkurencí: Bez ohledu na odvětví, ve kterém působíte, je prakticky jisté, že vaši konkurenti již dávno využívají výhod kvalitního designu. Pokud s nimi nedržíte krok, nebo ještě lépe nejste lepší než oni, zbytečně přicházíte o zákazníky, kteří namísto u vás nakupují u konkurence.
4. Zlepší výkon marketingových kampaní: Marketing a design vstupní stránky jsou spojené nádoby. Když návštěvníci kliknou na vaši reklamu, jsou již ve fázi, kdy zvažují nákup vašeho produktu. Na designu vstupní stránky pak záleží, jestli jejich zájem přetrvá, nebo odejdou ke konkurenci. Weby s inteligentně navrženými vstupními stránkami, intuitivní navigací a promyšlenou architekturou mají obvykle mnohem lepší míru konverze.
Upravte vaše webové stránky pro zvýšení konverzí
Snižte možnost rozptýlení návštěvníka na minimum
Pokud se vám potenciálního zákazníka podaří dostat na váš web, neměli byste jej mást příliš velkým počtem možností. Populární teorie známá jako Hickův zákon uvádí, že čím více možností mají lidé na výběr, tím déle jim trvá se pro některou z nich rozhodnout. Během tvorby webových stránek byste se měli tímto pravidlem řídit a snížit počet možností, ze kterých si uživatel může vybrat. Ideálně by měla zůstat jen jediná, která reprezentuje akci, kterou po návštěvníkovi chcete. Samozřejmě není možné ani žádoucí eliminovat všechny ostatní odkazy, jako je například navigační menu či linky na podrobnější informace. Měly by však být upozaděny, aby vynikla hlavní výzva k akci. Jak toho dosáhnout? Můžete například navigační lištu a odkazy odsunout do oblasti za ohybem stránky, zvolit menší font a méně kontrastní barvu písma.
Zprovozněte zákaznickou podporu v reálném čase
V současné době je prakticky nezbytné mít na stránkách chat s online podporou. Zákazníci se často ptají na různé informace ohledně produktů a online podpora tak má možnost zákazníky informovat a utvrdit je v jejich nákupním rozhodnutí. Navíc umožňuje firmě skvělou zpětnou vazbu, na jejímž základě můžete vaše stránky dále vylepšovat. Samozřejmě, platit 24hodinový provoz online podpory není levné. Naštěstí v současnosti již nemusí být online podpora živý člověk. Jeho práci snadno zastane chatbot, vybavený umělou inteligencí a strojovým učením, na základě kterých je schopen okamžitě zodpovědět až 80 % všech zákaznických dotazů.
Zaměřte se na design vstupní stránky
Při vytváření vstupních stránek můžete využít některých technických a psychologických triků, které sníží míru okamžitého opuštění a pomohou zvýšit konverzní poměr:
Obrázky: Vyberte obrázky s lidskými tvářemi, které se dívají na návštěvníka. Vzbudíte v něm tak pocit empatie.
Optimalizujte obrázky pro ideální rychlost načítání, aniž byste viditelně snížili jejich kvalitu.
Typografie: Zajistěte, aby text zůstal během zobrazení čitelný a přitažlivý. Docílíte toho použitím správného fontu a velikosti písma, stejně tak jako řádkováním.
Správné strukturování stránek: Nikdo nechce číst jednolité bloky textu. Text na vaší stránce byste proto měli co nejvíce strukturovat ať už pomocí nadpisů, nebo mezer, které se používají k soustředění pozornosti na určité prvky webových stránek, například výzvy k akci. Strukturovaný text také působí mnohem přehledněji a čistěji.
Barvy: Barvy dokážou ovlivnit náladu a svým působením podpořit marketingové sdělení, které chcete předat návštěvníkům. Podívejte se na příklady asociací, které se pojí s určitými barvami:
• Černá: Moc a síla.
• Bílá: Čistota a nevinnost.
• Červená: Láska, vzrušení a důvěra.
• Fialová: Loajalita a bohatství.
• Zelená: Klid, optimismus a štěstí.
• Oranžová: Teplo, vzrušení a energie.
• Žlutá: Jas a teplo, připoutání pozornosti.
Výzva k akci: Barva a umístění výzvy k akci by měly vyniknout nad ostatní prvky stánky a na první pohled připoutat pozornost návštěvníka. Umístěte výzvu k akci tak, aby kolem ní bylo prázdné místo.
Nedávejte na stránku více než jednu výzvu k akci.
Optimalizace pro vyhledavače
Design a použitelnost stránky by měly jít ruku v ruce s optimalizací pro vyhledavače. SEO zajistí, že roboti vyhledavačů budou stránky správně procházet a indexovat. Design a architektura stránky se SEO úzce souvisí, jelikož pokud se na stránce budou návštěvníci dobře cítit, vyhledavače to poznají a posunou stránku výše ve výsledcích vyhledávání.
Mezi doporučené postupy patří:
• Výběr ideálních klíčových slov a témat a jejich použití na vhodných místech.
• Vytvoření ideální struktury obsahu, která zahrnuje nadpisy, odstavce a odkazy.
• Zajištění, aby se webová stránka načítala v co nejkratším čase.
• Vytvoření dobře definované struktury URL webových stránek.
• Zavedení responzivního designu, který zajistí, že stránka bude čitelná na všech zařízeních.
Závěr
Každé publikum je trochu jiné a na každé zabírá trochu jiná strategie. Optimalizace konverzního poměru spočívá v testování různých prvků vašeho webu a jejich analýze a vyhodnocování, které vám osvětlí, co funguje pro vaše konkrétní publikum nebo případ použití. Výše uvedené postupy vám však umožní vykročit správným směrem a pomohou vám získat více nových zákazníků.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com