Jak změřit výkon kampaní na Instagramu?

Měření výkonu reklamních kampaní na Instagramu
Výkon reklamní kampaně se často měří pouze z hlediska návštěvnosti a konverzí. Měli byste se ale zajímat i o jiné hodnoty, například jak vaše kampaň návštěvníky zaujala a přesvědčila.

Instagram patří v dnešní době mezi nejoblíbenější sociální sítě, zejména mezi mladšími lidmi a uživateli chytrých telefonů. Díky tomu si vydobyl respekt také jako skvělý marketingový nástroj, který firmám pomáhá prodávat a propagovat jejich produkty a služby. Abyste mohli využít všech možností Instagram marketingu opravdu naplno, je potřeba pečlivě měřit a vyhodnocovat účinnost vašich marketingových kampaní. Od té doby, co byl Instagram převzat Facebookem, došlo v možnostech měření výkonu jeho kampaní k velkému pokroku. Přestože jeho analytické nástroje nejsou tak výkonné a propracované jako obdobné nástroje jeho konkurentů, máme možnost zjistit spoustu důležitých údajů.

• Návštěvnost. Kolik lidí navštívilo váš profil a zhlédlo vaše příspěvky.
• Míra angažovanosti. Určuje počty komentářů, lajků a sdílení.
• Brand sentiment. Měří to, jak lidé hodnotí naši značku.
• Prodej. Měří výnosy, konverze a zisky.

Naleznete zde také statistiky z Instagram Stories. Tato měření jsou dostupná pouze ve firemním účtu, takže pokud jej při svých marketingových aktivitách nepoužíváte, je nejvyšší čas to napravit.

Díky statistikám získáte důležité informace o tom, jak si vaše reklamní PPC kampaně vedou, co děláte špatně a co byste měli vylepšit. Pochopíte, jaké jsou preference vašeho publika, a budete lidem moci předložit lepší obsah.

Celkový počet komentářů

Čím více je váš obsah zajímavý a přínosný pro uživatele, tím více komentářů získáte. Mnoho lidí, kterým se váš obsah líbí, vám dá like, ale napsat komentář vyžaduje mnohem více času. Pokud se někdo rozhodne napsat k vašemu postu komentář, znamená to, že ho doopravdy zaujal.

I v případě, že komentáře nejsou zrovna pozitivní, znamená to, že vytváříte skvělý a kvalitní obsah, který vyvolává v lidech emoce a vášně.

Pokud váš obsah lidé příliš nekomentují, znamená to, že s vaší marketingovou strategií není něco v pořádku. Možná váš obsah není příliš zajímavý nebo jste se netrefili do vkusu cílového publika.

Můžete zkusit ozvláštnit váš obsah něčím novým a pokusit se publikum zaujmout.

Instagram analytics

Hashtag engagement

Ze statistiky, které hashtagy zaujaly nejvíce uživatelů, můžete získat mnoho cenných informací.  Zjistíte, které hashtagy více souzní s obsahem, který publikujete. Zjistěte, které hashtagy přitahují více pozornosti, a využijte je při publikování dalších příspěvků. Můžete sestavit kombinaci nejúspěšnějších hashtagů a vkládat je ke každému novému postu pro zvýšení jeho nalezitelnosti. To je přesně to, k čemu hashtagy slouží. Usnadnit uživatelům nalezení obsahu, který je zajímá.

"Správný výběr hashtagů je pro nalezitelnost vašeho obsahu na Instagramu naprosto nezbytný.
Měli byste proto správnému výběru těchto slov věnovat co nejvíce pozornosti."

I když máte profil v češtině a cílíte na české zákazníky, nebojte se používat i hashtagy v angličtině. Na Instagramu se pohybuje mnoho mladých lidí, kterým angličtina nečiní žádné problémy.

Přírůstek followerů

Tento údaj nic nevypovídá o momentálním výkonu vaší obsahové strategie. Avšak v dlouhodobém horizontu může nabídnout cenné informace. Sledujte, jak vaši followeři přibývali týden po týdnu, a také hlídejte, jestli nedošlo k nenadálému výkyvu. Co bylo v době výkyvu jinak?

• Jaký obsah jste v tomto týdnu publikovali?
• Nepublikovali jste v odlišný čas než minule?
• Nepoužili jste jiný hashtag?

Nenadálý nárůst followerů může být známkou toho, že váš obsah je mimořádně zajímavý, kvalitní nebo se vám podařilo zasáhnout správnou cílovou skupinu.

Analyzujte příčiny nárůstu a pokuste se je aplikovat při publikování dalších příspěvků.

Přírrůstek instagram followerů

Angažovanost followerů

Jde o jednu z nejvíce vypovídajících metrik, jelikož místo toho, aby sdělovala celkovou míru angažovanosti, což může být v některých případech zavádějící údaj, určuje kolikrát v průměru každý z followerů provedl interakci s vaším obsahem. Velké firmy jako Nike nebo Apple mají obrovskou angažovanost, ale mají taky desítky milionů followerů, proto má přepočet angažovanosti na jednoho člověka mnohem větší vypovídající hodnotu.

Vysoký počet angažování na jednoho followera vypovídá o tom, že váš obsah je skutečně kvalitní a vašim návštěvníkům se líbí. Pokud je ovšem tato hodnota podprůměrně nízká, měli byste se zamyslet, co děláte špatně.

"Zkuste trochu odlišný styl fotografií, změnit osvětlení nebo téma. Zkuste něco nového a poté sledujte, zdali se změny projeví pozitivně na metrikách vašeho účtu. "

Instagram Insights

Instagram nabízí sledování vašich statistik pomocí Insights již nějakou dobu. Počet metrik, které můžeme sledovat, od té doby poměrně vzrostl. Přestože jsou Insights dostupné pouze pro firemní účty, není se čeho bát. Přechod z běžného Instagram účtu na firemní nic složitého.

Přepnutí na firemní účet

Pokud ještě nemáte firemní účet na Instagramu, zde je jednoduchý návod, jak jej získat. Jediné, co musíte udělat, je kliknout na ikonu nastavení (která vypadá jako ozubené kolečko) a poté klikněte na „přepnout na firemní účet“. Nyní následuje registrace, která zabere jen několik minut. K jejímu úspěšnému dokončení budete potřebovat firemní účet na Facebooku, takže jestli jej ještě nemáte, zařiďte si jej. Jakmile dokončíte změnu vašeho osobního Instagram profilu na firemní, získáte přístup do Insights z těchto oblastí:
• Z vašeho profilu. Stačí jenom kliknout na ikonu grafu.
• Z příspěvku. Klikněte na šipku v pravém dolním rohu a poté na Zobrazit Insights.
• Z příběhu. Klikněte na ikonu grafu ve vašem profilu, sjeďte dolů na Příběhy (Stories) a poté klikněte na Start.

Insights pro Stories jsou k dispozici pouze dva týdny po publikaci příběhu, takže si je nezapomeňte zkontrolovat, popřípadě si hodnoty někam uložit, než zmizí. 

Nastavení Instagram insights

Instagram Insights – více než analýza

Instagram Insights ukazují údaje rozdělené do třech částí. Vaši followeři, vaše příspěvky a vaše příběhy. Follower Insights poskytuje demografické údaje, včetně pohlaví, věku a zeměpisné lokace lidí, kteří sledují vaše příspěvky. Můžete je členit podle státu a měst, takže pokud se snažíte propagovat své služby v blízkém okolí nebo v určité lokaci, můžete zde sledovat, jak se vám vaše snaha vyplácí.  Výhodou je, že demografické údaje získává Instagram přímo z Facebooku, se kterým je velmi těsně propojený.

Získáte zde také důležitá data o časových zónách, takže pokud chcete svými příspěvky oslovit mezinárodní publikum, můžete své příspěvky přesně načasovat kvůli získání optimální sledovanosti.

Můžete se také dozvědět, jak často jsou vaši followeři na Instagramu aktivní, a dokonce i to, jestli navštívili odkaz ve vašem profilu. Zjistíte také, kolik followerů vám přibylo během určitého časového úseku, což vám pomůže při vyhodnocování efektivity vašich příspěvků. Pochopitelně můžete sledovat jednotlivé posty a příběhy, kontrolovat jejich návštěvnost a zaujetí návštěvníků.

Tyto údaje vám prozradí mnoho užitečných informací

• Počet impresí (Impressions). Kolikrát se uživatelům zobrazil váš příspěvek.
• Dosah (Reach). Celkové množství uživatelů, kteří viděli příspěvek.
• Angažovanost (Engagement). Množství unikátních návštěvníků, kteří na příspěvku provedli nějako akci. Například komentovali, sdíleli, uložili si příspěvek nebo dali like.
• Zobrazení (Views). Celkové množství zobrazení obrázku, videa nebo příběhu.
• Uložení (Saves). Kolikrát byl váš příspěvek uložen.
• Odpovědi (Replies). Kolikrát uživatelé odpověděli na váš příspěvek.
• Opuštění (Exits). Kolikrát uživatelé přeskočili váš příspěvek nebo jej opustili bez prohlédnutí.

Instagram Insights vám umožní mnohem lépe optimalizovat vaše marketingové kampaně. Dozvíte se, kdy je nejlepší doba pro zveřejnění nového příspěvku, aby zaujal co nejvíce lidí a vygeneroval co největší počet impresí. Je zde také tabulka s názvem Aktivita sledujících (Follower Activity). Zde se dozvíte informace, kolik followerů jste ztratili a kolik nových jste získali.
Tabulky a grafy v Instagram Insights nabízejí pohled, který vám dokáže osvětlit chování a aktivitu návštěvníků vašeho Instagram účtu.

Díky těmto informacím budete moci zlepšovat váš obsahový marketing a přinášet vašim fanouškům fotky a videa, která je dokážou oslovit.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp