Facebook (Meta) byl v posledních několika letech, kdy Apple iOS 14 všechno změnil, obtížnou platformou s nejasnými výsledky. Ale protože modelování a umělá inteligence Facebooku všechny změny dohnaly, vidíme často mnohem lepší výkonnost reklam než za poslední roky.
I když je rozumné diverzifikovat reklamní kanály, Facebook je stále nejlepší sociální sítí s 2,9 miliardami aktivních uživatelů měsíčně a právě překročil hranici 2 miliard denně aktivních uživatelů.
V dnešním článku se dozvíte, jaké změny v kampaních na Facebooku musí v roce 2023 marketéři řešit, jak nastavit efektivní kampaně, nebo jak reklamy testovat.
Změny v reklamách na Facebooku v roce 2023
Funkce pixelu a samotné trackování na Facebooku se za poslední rok výrazně zlepšily, ale stále nejsou dokonalé. Pokud máte nastavené rozhraní API pro konverze, dosáhnete lepších výsledků. Ačkoli se nejedná o novou změnu, na její implementaci by měl zapracovat každý.
Nákupní kampaně Advantage+ si vedou dobře u většiny e-shopů, které mají přístup k tomuto novému nástroji. Tento typ kampaní využívá strojové učení k zobrazování reklam zákazníkům s nejvyšší hodnotou a využívá široké cílení.
Facebook také zavedl několik možností Advantage+ včetně umístění Advantage+, které se dříve nazývalo „Všechna umístění“. Tento typ umístění zahrnuje umístění mimo Facebook a Instagram v rámci jejich partnerské sítě. Ačkoli Advantage+ může pro některé podniky fungovat, obvykle vidíme lepší výsledky při umístění pouze ve feedu.
Možnosti Advantage+ obvykle využívají strojové učení Facebooku ke snížení nákladů, ale nejsou vždy dobré během testovací fáze, protože nebudete přesně vědět, co funguje.
Široké cílení funguje v mnoha případech mnohem lépe než klíčová slova a podobná publika.
Dobrou zprávou je, že nemusíme tolik testovat publikum a můžeme se více zaměřit na testování kreativy. Jak se bude umělá inteligence Facebooku zlepšovat, bude pro inzerenty ještě snazší dosahovat lepších výsledků.
Facebook také vrátil některé nástroje, které odebral, například delší 28denní atribuční okno a porovnávání atribuce. Lepší přehled o atribuci umožňuje lepší propojení se skutečnou návratností investic do kampaní.
Klíčové prvky efektivní reklamní kampaně na Facebooku
Čtyři klíčové prvky pro kampaně na Facebooku zůstávají zachovány:
- Zvolte správný cíl.
- Ujistěte se, že máte implementováno sledování pomocí Pixelu a rozhraní API pro konverze.
- Navrhněte smysluplné testování.
- Analyzujte reporty a vyhodnocujte.
Pojďme se do těchto kroků ponořit hlouběji a podívejme se také blíže na to, co se změnilo v roce 2023.
Výběr správného cíle pro vaši kampaň na Facebooku
Mnoho inzerentů si pro svou kampaň nezvolí správný cíl, a mohou tak přijít o spoustu peněz. Obvykle jsou pro většinu firem nejlepší volbou pro dosažení lepších výsledků leady a prodeje.
Generování leadů funguje na Facebooku dobře ve srovnání s přímým prodejem, protože nedostáváme „nákupní signály“ jako při vyhledávání na Googlu.
Ujistěte se, že víte, zda používáte rychlý formulář (vyskakovací okno, které se děje na Facebooku) nebo posíláte lidi na své webové stránky, kde máte správně nainstalovaný kód Base pixel a Lead pixel.
Rychlé formuláře byly v roce 2023 zatím solidní reklamou, ale jednou z výzev je vždy kvalita leadů. Používání formulářů s vyšším záměrem a vyžadování více informací může pomoci získat lepší, ale dražší leady.
Pro prodejní kampaně je třeba mít implementovaný Pixel – a pokud možno i Conversion API. Pro většinu firem jsou při optimalizaci pro nákupy i nadále nejvýkonnější retargetingová publika.
Měření na Facebooku
Čím více dat budete sledovat prostřednictvím svého trychtýře, tím lepších výsledků dosáhnete. Mnoho nákupních košíků se snadno integruje s rozhraním Pixel a Conversion API.
Facebook má ve Správci událostí integrační nástroje, které vám pomohou snadno nainstalovat rozhraní Conversion API, pokud používáte WordPress nebo Google Tag Manager.
Když správně měříte data, můžete lépe rozhodovat o tom, co funguje. Můžete vidět věci jako „Přidání do košíku“ a „Návratnost investic do nákupu“.
Budete moci zjistit, zda optimalizace Facebooku funguje, nebo zda je třeba kampaně rozdělit a zaměřit rozpočet na reklamy nebo publika, která jsou nejziskovější.
Jak správně testovat reklamy na Facebooku?
Testování se na Facebooku změnilo s vylepšením širokého cílení. Doporučujeme stále testovat Lookalike Audiences a některá klíčová slova nebo názvy pracovních pozic, pokud jsou relevantní. Plán testování však mějte promyšlený.
Nejprve otestujte publikum se stejným rozpočtem, reklamou a kreativou v rámci každé reklamní sady.
Po pěti dnech budete mít více informací o tom, které publikum fungovalo nejlépe. Poté použijte nejúspěšnější publikum k individuálnímu testování nové kreativy.
V tomto postupu je mnoho nuancí (například význam výsledků a celkový rozpočet), ale i tak je to dobrý začátek.
Testování kreativy bylo vždy důležité, ale nyní, když k testování nepotřebujete tolik publika, můžete se do různých kreativ ponořit trochu hlouběji.
Při testování kreativy se snažte používat obrázky, které se od sebe velmi liší, abyste získali co největší rozsah. Obvykle vám změna něčeho malého, jako je podnadpis nebo barva, nepřinese výrazné výsledky. Co dle našich zkušeností funguje velmi dobře, je velký tučný text v kreativách.
Reporting, analýza dat
Dobrou zprávou je, že se na Facebook vrátily přehledy rozdělení, takže můžeme vidět, kde dosahujeme nejlepších výsledků na základě věku, pohlaví, země a umístění. Testování je a vždy bylo nejlepším způsobem, jak dosáhnout lepších výsledků na Facebooku. Nezapomeňte také testovat různé nabídky či různé vstupní stránky. Malá zlepšení v horní části trychtýře mohou vést k obrovským výsledkům ve spodní části trychtýře.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com