Pokud jste malá firma snažící se propagovat své zboží či služby prostřednictvím PPC reklamy, pak jistě dobře víte, že každá koruna, kterou na ní ušetříte, se počítá a může rozhodnout o vašem úspěchu či neúspěchu. Jedním ze způsobů, jak váš napjatý reklamní rozpočet využít co nejlépe, je plánování reklamy neboli dayparting. Tato metoda vám umožní zvýšit efektivitu PPC reklamy tím, že ji budete spouštět v době, kdy je největší šance na konverzi.
Co je plánování reklamy a jak vám ušetří peníze?
Ve výchozím nastavení Google Ads mají všechny reklamní kampaně běžet nepřetržitě. Plánování reklam je praxe omezování kampaní tak, aby byly spuštěny pouze v určité dny v týdnu nebo jen v konkrétní hodiny během dne. Tímto způsobem můžete zajistit, aby se vaše reklamy zobrazovaly pouze v ty dny, popřípadě časy, o kterých víte, že vám přinesou nejvyšší návratnost výdajů na reklamu.
►Plánování reklam vám ušetří peníze tím, že se vaše PPC reklamy budou zobrazovat pouze ve dnech a časech, kdy mají nejlepší výkon.
Například můžete ze svých statistik zjistit, že nejlepší konverze máte ve všední dny mezi 14. a 17. hodinou. Oproti tomu během víkendu lidé sice klikají, ale téměř nekonvertují. Proto můžete upravit své PPC kampaně tak, aby běžely pouze ve všední dny od 14 do 17 hodin, a ne dopoledne ani o víkendech, kdy víte, že to budou zbytečně vynaložené výdaje.
Výhody plánování reklam v Google Ads
Plánování reklam v Google Ads můžete nastavit pro jakýkoli typ kampaně, a to i pro tzv. chytré kampaně řízené umělou inteligencí. Tyto chytré kampaně nemůžete příliš kontrolovat, protože běží samy o sobě prostřednictvím algoritmu Google. Díky plánování reklam však můžete nad jejich chováním stále získat alespoň nějakou kontrolu. Možnost nastavit plánování reklam na úrovni celé kampaně vám usnadní jejich správu. Zbavíte se neproduktivních prokliků v nevhodnou dobu a zvýšíte tak výkon celé PPC kampaně.
Nevýhody plánování reklam v Google Ads
Než nastavíte plánování v Google Ads, je třeba vědět tři věci o časových pásmech:
1. Plánování reklam Google je ve výchozím nastavení nastaveno na časové pásmo, ve kterém je váš účet.
2. Jakmile váš Google Ads účet nastavíte, nelze časové pásmo již změnit.
3. Můžete si vybrat pouze jedno časové pásmo.
To znamená, že pokud provozujete reklamy Google Ads ve více časových pásmech, budete muset svůj plán reklam roztáhnout tak, aby pokrýval obě pásma. Pokud tedy chcete, aby se vaše reklama zobrazovala například u nás i v západní Evropě a v Řecku od 8 do 12 hodin, budete muset provést výpočet a nastavit plán reklamy na 6:00 až 14:00. To není ideální, pokud nechcete, aby se reklama například v Británii zobrazovala po 12. hodině.
Jedním z možných řešení je vytvoření samostatných kampaní pro každé časové pásmo a naplánování času pro každou zvlášť, což je ovšem práce navíc.
Jak nastavit plánování reklam v Google Ads
Než nastavíte plánování reklam, použijte nástroje, které máte k dispozici, abyste určili to nejlepší pro vaši firmu a kampaň.
Prohlédněte si svá historická data
Klíčovým počátečním krokem k nastavení správného rozvrhu reklam je analýza vašich historických dat. Nejprve na tmavě šedém panelu zcela vlevo na obrazovce Google Ads vyberte kampaň, na kterou chcete tento plán použít. V možnosti "Nastavení" (možná budete muset kliknout na tlačítko "+Další") pak vyberete část "Plán reklam". Poté se vám zobrazí čtyři různé sekce:
1. Plán reklam: Zde kliknete, pokud chcete nastavit nebo upravit nový nebo stávající plán reklam přiřazený k vybrané kampani.
2. Den a hodina: Kombinace údajů s informacemi o nejlepších/nejméně výkonných dnech a časech.
3. Den: Průměrné údaje o výkonnosti podle dnů v týdnu bez hodin.
4. Hodina: Průměrné údaje o výkonnosti za 24 hodin v jednom dni, bez ohledu na den v týdnu.
►Při zjišťování a vyhodnocování dosavadní výkonnosti reklam na základě času se zaměřte na poslední dva údaje ve výše uvedeném seznamu - podsekci Den a podsekci Hodina. Je to proto, že kombinovaná podsekce "Den a hodina" je sice užitečná, ale neposkytuje úplný obraz.
Zvažte další faktory plánování
Kromě toho, že na základě dat zjistíte, co historicky funguje, musíte vzít v úvahu i další faktory, které v datech nemusí být zohledněny. V tom mají majitelé malých podniků při používání tohoto nástroje větší výhodu, protože mají další poznatky o svém podnikání, které jim dokážou napovědět, jaké dny a časy jsou pro ně nejlepší. Pokud například víte, že vaše firma má otevřeno pouze ve všedních dnech, můžete podle toho plán reklamy upravit.
Naplánujte si svůj vlastní rozvrh
Jakmile zjistíte, v jaké dny a časy je vaše PPC reklama nejvýkonnější, můžete přejít do podsekce plánování reklamy a nastavit ji. Klikněte na modrou tužku pro úpravy a Google vám nabídne rozbalovací seznam se všemi dostupnými možnostmi dnů a hodin.
►Můžete dokonce nastavit, aby se reklamy spouštěly během dne několikrát – například dopoledne od 6 do 12 a poté od 14 do 17 hodin. Pohrajte si s různými možnostmi nastavení, abyste zjistili, jaké máte možnosti a co by podle vás pro vaši firmu fungovalo nejlépe.
Jak použít úpravy nabídek plánu reklam v Google Ads
I když chcete reklamy spouštět nepřetržitě, můžete využít plánování reklam prostřednictvím úprav nabídek. Pomocí této funkce můžete platit více nebo méně za kliknutí v určitých hodinách či v určitých dnech, podle toho, jakou očekáváte výkonnost.
►Můžete například nastavit plán reklam, který bude zahrnovat všechny hodiny a dny, a poté nastavit, ve kterých dnech nebo hodinách byste chtěli nabídku zvýšit nebo snížit.
Jak nastavit plánování reklam v aplikaci Facebook Ads
Plánování reklamy na Facebooku umožňuje podobné nastavení rozvrhu reklam jako v Google Ads. Jakmile se nacházíte v nastavení kampaně na Facebooku, stačí kliknout do části "Zobrazit další možnosti" v části Rozpočty a plánování.
Tam si budete moci vybrat, které dny nebo časy chcete reklamu zobrazovat. Vzhledem k tomu, že Facebook dokáže zobrazovat vaše reklamy velkému publiku, jde o skvělý nástroj, který vám zajistí, že budete zobrazovat reklamy tehdy, když se vám to nejvíc vyplatí!
Plánování reklamy vám ušetří čas a peníze
Plánování reklamy má své místo v každé malé firmě, které záleží na optimalizaci nákladů na PPC reklamu. Stačí mít na paměti výše uvedené tipy, abyste dosáhli co nejvyšší návratnosti reklamních výdajů. Pokud je váš rozpočet napjatý, mohou tyto malé detaily rozhodnout o vašem úspěchu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com