Jak se mění optimalizace klíčových slov po užitečné aktualizaci obsahu?

SEO
Přečtěte si, proč by se strategie optimalizace klíčových slov neměla měnit a jak může optimalizace pro dané téma prospět vašim webovým stránkám.

Jak se mění optimalizace klíčových slov po užitečné aktualizaci obsahu? To je skvělá otázka, na kterou se často ptáme, zejména když jsou weby penalizovány, stagnují nebo ztrácejí pozice. Strategie optimalizace klíčových slov by se neměla vůbec měnit, protože profesionálové v oblasti SEO by nikdy neměli optimalizovat na klíčová slova.

Pokud chcete, aby Google věděl, kdy má vaši stránku zobrazit a optimalizovat, musíte optimalizovat řešení a téma tak, aby hledající osoba měla ze stránky, na které přistane, užitek. Mluvíte-li jazykem svých zákazníků, může se zvýšit pravděpodobnost konverze. 

Pokud se v rámci optimalizace na něco zaměříte, nejlepší je, pokud chcete návštěvnost a konverze, zaměřit se na záměr vyhledávače. Když to uděláte, klíčové slovo se začne přirozeně objevovat na celé stránce - a to způsobem, jakým by ho použil skutečný zákazník.

Níže uvádíme příklad. 

Pokud je klíčové slovo "modré tričko", nedělejte následující:

Title  - Nejlepší modrá trička z obchodu s modrými tričky.

H1 - Modrá trička z nejlepšího obchodu s modrými tričky.

Text - Prodáváme nejpohodlnější modrá trička. Naše modrá trička u nás najdete s výstřihem do V, do U nebo s límečkem. V níže uvedeném obchodě najdete nejlepší výběr modrých triček z bavlny i polyesteru. 

Výše zmíněný pokus o optimalizaci je spíše vycpávkou klíčových slov, která vám mnoho úspěchu nepřinese. Není nutné používat výraz „modré tričko“ tak často. Moderní vyhledávače totiž začaly chápat váš obsah více než kdykoliv předtím. 

Využívají kontext a pravděpodobně i strukturu stránky, aby pochopily, o jaký produkt, službu nebo obsah na stránce jde. 

Jednou z věcí, kterou doporučujeme, je dát text přečíst cizí osobě.

Pokud se změní výraz jejich obličeje, vypadají zmateně, protože se v textu opakují stále stejné fráze, nebo se pozastaví a začnou se smát, obsah jste naplnili klíčovými slovy (tj. optimalizovali na klíčové slovo) a musíme text přepsat.

Za testovací skupiny nemusíte ani platit velké peníze. V kavárnách nebo na zastávkách je spousta lidí. Možná někteří z nich budou ochotni přečíst si váš text. A vy jim zato třeba koupíte dobrou kávu. 

Podívejme se na jiný způsob, jak předat stejné sdělení, který je více "SEO friendly", ale s menším počtem optimalizačních klíčových slov.

V příkladu níže přemýšlíme o typech frází, které by zákazníkovi odpověděly na jeho otázky, a začleňujeme je do architektury a obsahu, aby zákazník věděl, že je na správném místě, pokud jej navštíví.

Texty mohou vypadat například takto: 

Title -  Pohodlná modrá trička v mnoha oblíbených stylech.

H1 - Modrá trička pro sport a běžné nošení

Text - Hledáte zajímavé modré tričko, které je ideální do školy, nebo třeba na baseball? Máte štěstí. U nás ve značce ABC nabízíme obrovský výběr těchto triček z různých materiálů a v různých stylech.

Tento typ textu není dokonalý, ale oslovuje čtenáře a dává mu najevo, že možná máte řešení pro jeho potřeby "modrého trička".

Pokud máte už v nadpisu H1 modré tričko, nedávejte ho za každou cenu i do textu pod ním. Místo vycpávání textu klíčovými slovy popište modré tričko, jeho účel a použití. Moderní vyhledávače pravděpodobně vědí, jak tyto dvě věci spojit. Pojďme tedy hlouběji a vytvořme aktuálně relevantnější zážitek z textu. V textech řešte problémy, které vaše zákazníky mohou trápit. Například: Tričko po praní vybledlo, tričko bylo příliš těsné, nesedělo, barvy neodpovídaly fotografiím, přišlo pozdě atd. 

Řekněte si o zpětnou vazbu zákaznické podpoře a použijte klíčová slova, která zákazníkům pomohou vyřešit jejich problém. Získáte tak možnost vyhovět potřebám zákazníků a případně zahrnout longtailové fráze s aktuální relevancí na všech stránkách kategorií a produktů.

Jakmile budete mít odpovědi a klíčová slova, zamyslete se nad tím, jak je na stránce zařadit. Nabízí se tyto možnosti: 

  • Zahrnout pár slov navíc v popisu produktu nebo v kategorii.
  • Zařadit často kladené otázky na stránce produktu nebo kolekce/kategorie.
  • Implementovat reklamu v horní části stránky nebo v případě potřeby pod mřížkou produktu.

Vždy můžete zkusit přidat obsah do sloupce v produktech i do vyhledávacího pole webu. Vyhledávání na webu však nepomůže se SEO. Moderní vyhledávače se snaží zobrazit co nejrelevantnější informace, a pokud někdo hledá produkt, který se rychle dodává, má pozitivní recenze, nevybledne a vydrží špínu a nečistoty z letního tábora, tím, že tyto informace na stránce máte, mu dáte najevo, že máte řešení pro jeho potřeby.

Takto může stránka vypadat nyní:

Title - Modrá trička bez vad v různých stylech a materiálech.

H1 - Modrá trička, která vydrží.

Text- "Od baseballu po běžné oblečení a od bavlny po směsové materiály - při nákupu u značky ABC najdete široký výběr modrých triček, která nevyblednou a která lze prát v pračce, ve velikostech od XS do XXXL. Vše skladem, zboží k Vám dopravíme do 2 dnů."

Nyní přidejte na stránku často kladené otázky, ale ujistěte se, že se týkají pouze kategorie modrých triček. Pokud se vztahují na červené, bílé, zelené nebo fialové, pak by měly jít do hlavní kategorie triček, protože tyto často kladené otázky by se měly týkat pouze modrých triček.

Níže uvádíme příklad často kladených otázek, které patří na stránku kategorie, a jeden příklad, který by na stránku patřit neměl.

Příklad, který je možné umístit na stránku kategorie: 

Jak vypadá modrá barva po pěti vypráních? 

Přestože jsou naše modré odstíny vyrobeny z barviv X, Y nebo Z, které jsou odolné proti vyblednutí, dochází k blednutí, a to zejména v teplé nebo horké vodě. Více informací znázorňuje barevná tabulka níže s barvami Royal, Baby a Navy po pěti, deseti a třiceti vypráních.

Text, který naopak nedoporučujeme na stránku umisťovat: 

Modrá barva neodpovídá barvě na fotografii, co mám dělat?

Pokud barva neodpovídá obrázku na stránce, vztahují se na vás naše zásady vrácení zboží, které najdete zde.

Druhý příklad není vhodný proto, že se vztahuje na všechny barvy, nikoliv pouze na modrá trička.

Alternativou k často kladeným otázkám je zahrnout informace o záruce vrácení peněz blízko akčního tlačítka (Vložit do košíku, koupit) a odkázat na vaše zásady z tohoto místa. Jedná se o skvělý způsob budování důvěry. 

Zaměření se pouze na klíčová slova je způsob, jak se váš web může dostat do penalizace. Zaměření se na dobrý uživatelský zážitek a rozšíření důležitých informací, je naopak způsob, jak se dostat na vyšší pozice ve vyhledávání. 

  • Pište obsah, který odpovídá na otázky uživatelů.
  • Přizpůsobte obrázky potřebám spotřebitelů
  • Zahrňte bonusové tipy, které pomohou vytvořit pozitivní nákupní zkušenost, jako jsou pokyny k určení velikosti a péči.
  • Nesoustřeďte se jen na klíčová slova. Nevyplňujte na stránku spoustu klíčových slov za každou cenu. 

Doufáme, že Vám dnešní článek pomůže zodpovědět vaše otázky týkající se optimalizace klíčových slov a aktualizace užitečného obsahu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martina Le Veneur

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp