Přítomnost na sociálních sítích a komunikace s uživateli a potenciálními zákazníky je pro většinu současných firem naprosto nezbytná. Sociálních sítí je v současnosti velké množství a každá má odlišné požadavky na délku a styl příspěvků. Přesto však existuje několik osvědčených postupů, které vám umožní psát lepší a líbivější příspěvky na sociální sítě. Zde jsou některé z nich.
Zvolte správný tón komunikace
I když se to může zdát jednoduché, může to být komplikovanější, než byste původně očekávali. Chcete například na sociálních sítích prezentovat stejný styl komunikace jako na vašem webu? Nebo se zde budete snažit spíše o uvolněnější, humornější tón, který vám může pomoci oslovit mladší publikum?
Stanovte si cíl pro každý příspěvek na sociální síť
Když budujete PPC reklamní kampaně na sociálních sítích, můžete si vybrat cíl, na který budete vaši reklamu optimalizovat za účelem dosažení maximálního výkonu. Tím cílem může být cokoli, od zvyšování povědomí o značce až po počet kliknutí nebo konverzí. Stejným způsobem byste měli přemýšlet i o organických příspěvcích na sociální síti. Jakmile nastavíte cíl, můžete měřit, jakého úspěchu váš příspěvek dosáhl.
Přizpůsobte váš příspěvek konkrétní sociální síti
Každá sociální síť je trochu jiná, aby sloužila různým potřebám pro různé publikum. Což znamená, že byste text, který napíšete například pro LinkedIn, neměli používat na Twitteru a naopak. LinkedIn je síť používaná profesionály, příspěvky zde by měly být do určité míry formální a měly by se týkat pracovních témat. Na Twitteru jste zase omezeni malým počtem znaků. Na Facebooku a Instagramu pak vaše publikum zřejmě ocení více vizuálních prvků, jako jsou například obrázky či videa.
►Stejně jako Twitter, lze i Instagram používat v reálném čase. Pokud jste na nějaké akci, můžete pořizovat obrázky a hned je přidávat do svého příběhu. Den poté si můžete vybrat ty nejlepší z fotek a zveřejnit je na časové ose.
Podporujte angažovanost uživatelů
Algoritmy sociálních sítí při řazení příspěvků používají jako jedno z hodnotících kritérií angažovanost (engagement) uživatelů. Znamená to, jestli uživatelé na váš příspěvek nějak reagují, provádějí interakce, jako je sdílení, vkládání komentářů nebo lajkování. Pokud má váš příspěvek vysokou míru interakce, je považován za kvalitnější a algoritmy ho začnou zobrazovat více lidem, čímž můžete získat ještě více interakce. Efektivním způsobem pro zvýšení angažovanosti na sociálních sítích mohou být například různé soutěže a dárky.
Používejte hashtagy a emoji moudře
Používání hashtagů a emoji je pro sociální sítě typické. Uživatelé s jejich pomocí objevují nová témata. Studie ukazují, že příspěvky, které obsahují emoji a hashtagy, mají více interakcí než příspěvky bez nich. Nepřehánějte to však s jejich počtem. Ujistěte se také, že emoji znamenají to, co si myslíte, že znamenají.
Sledujte nejnovější trendy na sociálních sítích
Sociální sítě jsou vlastně obrazem současné společnosti. Stále se zde něco děje. Sledujte pečlivě nejnovější trendy, komentujte je, zapojujte se do diskuzí, buďte aktivní. Pravidelně vkládejte příspěvky, a pokud je někdo bude komentovat, ať už pozitivně či negativně, vždy dotyčnému slušně odpovězte. Nezapomínejte - komunikace je klíč.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com