Jak používat Facebook Lead Ads k rozšiřování seznamů pro e-mailing

Jak používat Facebook Lead Ads k rozšiřování seznamů pro e-mailing
Zjistěte, jak pomocí reklam na Facebooku můžete efektivně získávat odběratele pro váš e-mailingový seznam.

Existuje jen málo marketingových technik, které jsou stejně účinné jako e-mailing. Abychom však dokázali oslovit zákazníky svými e-mailovými nabídkami, potřebujeme mít seznam mailových adres, jejichž majitelé se zasíláním souhlasí. Jedním ze způsobů, jak toho efektivně dosáhnout, jsou reklamy zvané Facebook Lead Ads.

PPC reklamy na Facebooku jsou vynikajícím způsobem, jak oslovit vaše publikum bez ohledu na to, kde tito lidé žijí nebo co dělají. A co je nejlepší - tento typ reklamy je navržen tak, aby vám pomohl zachytit kontaktní údaje ve formě e-mailových adres potenciálních zákazníků. Jakmile získáte na uživatele e-mailový kontakt, můžete s ním navázat komunikaci a oslovit jej s dalšími obchodními nabídkami.

Na Facebooku můžete k tomuto účelu použít speciální typ reklamy - reklamy pro potenciální zákazníky neboli Facebook Lead Ads.

Jak pomocí Facebook Lead Ads rozšířit váš e-mailový seznam a získat více zákazníků

Facebook Lead Ads jsou jednoduché reklamy, které můžete zobrazovat na vaší stránce na Facebooku. Měly by obsahovat silnou a jasnou výzvu k akci (CTA), kterou má uživatel provést. Většinou jde o přihlášení zákazníka k e-mailovému newsletteru výměnou za něco hodnotného. Jak reklamu spustíte, rozšíříte svůj seznam odběratelů pro e-mailingovou kampaň a získáte více potenciálních zákazníků.

Facebook Lead Ads, neboli reklamy pro potenciální zákazníky se liší od tradičních PPC reklam na sociálních sítích, protože obsahují vestavěný formulář pro potenciální zájemce a umožňují inzerentovi vybrat různé možnosti automatického vyplňování, které zákazníkům usnadní registraci. Reklama získá informace z jejich profilu na Facebooku, jako je jméno, telefonní číslo a e-mailová adresa, a zákazníkovi pouze zbývá stisknout tlačítko s výzvou k akci.
Možnost používat informace, které jsou již uloženy v profilu vašich potenciálních zákazníků, zvyšuje šance, že se zaregistrují, protože jim během procesu registrace ušetříte drahocenný čas.

Vytvoření vlastní reklamy pro potenciální zákazníky na Facebooku

Nyní se pojďme podívat, jak vytvořit reklamu pro potenciální zákazníky na Facebooku od začátku do konce.
Než začnete vytvářet první reklamu, jsou důležité tři věci.

• Musíte si založit firemní stránku na Facebooku.
• Měli byste se seznámit se svým cílovým publikem.
• A konečně - musíte naplánovat odměnu, kterou chcete svému publiku nabídnout.

Při vytváření reklamy byste měli učinit nabídku, která osloví vaši zákaznickou základnu a bude mít určitou hodnotu. Této odměně za registraci se říká "lead magnet". Mezi běžné lead magnety patří bezplatné elektronické knihy, bezplatné zkušební verze nebo slevy na příští objednávku. Jakmile definujete své publikum a vytvoříte svou nabídku, je čas pro tvorbu reklamy.

Krok 1: Přihlaste se a klikněte na „Vytvořit reklamu“

Nejprve se budete muset přihlásit ke svému stávajícímu firemnímu účtu na Facebooku. Poté přejděte na stránku Reklamy pro potenciální zákazníky na adrese https://www.facebook.com/business/ads/lead-ads  a v pravé horní části stránky klikněte na "Vytvořit reklamu".

Facebook Lead Ads

Krok 2: Vyberte si svůj cíl

Nyní budete muset vybrat cíl své reklamní kampaně. K dispozici je seznam různých typů cílení. V tomto příkladu zvolíme jako cíl generování potenciálních zákazníků.

Krok 3: Pojmenujte svou kampaň a upravte nastavení

Jakmile vyberete marketingový cíl, ve spodní části stránky se objeví seznam možností, které můžete upravit. Nejprve budete muset kampaň pojmenovat. Zvolte název, který je pro vás rozpoznatelný, a díky kterému reklamu snadno odlišíte od jiných podobných reklamních kampaní, které jste vytvořili.

Můžete také zaškrtnout 2 možnosti, A / B test a optimalizaci na základě vašeho rozpočtu. Pokračujte kliknutím na "Nastavit reklamní účet" a dokončete nastavení. Kliknutím na "Pokračovat" pak přejdete na další stránku.

Krok 4: Vytvořte reklamní sestavu

První věcí, kterou musíte udělat, je reklamní sestavu pojmenovat. Opět vyberte název, podle kterého sestavu budete moci později jednoduše identifikovat. Dále budete požádáni, abyste pojmenovali své publikum. Název vašeho publika by měl odrážet, jaké lidi publikum obsahuje. Můžete pojmenovat toto publikum například „Ženy - věk 25 - 35 let.“ Tyto informace vám později umožní lepší orientaci. V nastavení publika vyberte lokace, na která chcete cílit. Cílení můžete zúžit nebo rozšířit zadáním různých parametrů do pole „Zahrnout“ pod původní polohou. Dále vyberte věkovou skupinu a pohlaví, na které chcete cílit.
V podrobném nastavení budete moci specifikovat publikum výběrem lidí, kteří se zajímají o určitá témata.

Cílit můžete například pomocí demografických údajů, zájmů a chování. Můžete také vybrat, komu se vaše reklamy zobrazí a komu ne. Můžete se rozhodnout vyloučit lidi, kteří již sledují vaši stránku, cílit na přátele lidí, kteří sledují vaši stránku atd. Následně klikněte na "Uložit".

Facebook nastavení reklamy

Krok 5: Nastavte svůj rozpočet

V závislosti na tom, kolik chcete do reklamy investovat, nastavte svůj rozpočet. Nejprve se musíte rozhodnout, zda u kampaně nastavíte rozpočet jen na určitý časový úsek nebo na neurčito. To pochopitelně závisí na vašem marketingovém plánu, množství peněz a vašich cílech pro tuto kampaň.

Jakmile nastavíte rozpočet, vyberte, zda chcete, aby se vaše reklamy zobrazovaly neustále, nebo pouze v určité denní době. To je skvělé, pokud víte, kdy je vaše publikum obvykle online a chcete zajistit, aby vaše reklama oslovila co nejvíce uživatelů. V závislosti na tom, co jste vybrali, se v dolní části stránky zobrazí, kolik činí předpokládaná útrata a kolik lidí dokážete oslovit.

Krok 6: Vyberte formát reklamy

V dalším kroku se dostanete na stránku, která vám umožní vytvořit a zobrazit náhled reklamy před publikováním. První volbou, kterou musíte udělat, je rozhodnout, jak chcete, aby se vaše reklama zobrazila vašemu publiku.

Pokud chcete mít vedle své reklamy statický obrázek, můžete vybrat jeden obrázek nebo video. Můžete také použít tzv. karusel k zobrazení více obrázků, zatímco text reklamy zůstane stejný.

Krok 7: Nahrajte obrázek nebo video

Dalším krokem je výběr obrázků nebo videí, které chcete v reklamě zobrazit. Jedná se o standardní obrazovku nahrávání, kde můžete vybrat obrázky z počítače nebo je jednoduše přetáhnout a nahrát do vaší reklamní kampaně.

Krok 8: Navrhněte text a odkazy

Dalším krokem je výběr textu, který chcete v reklamě zobrazit. Nejprve zadejte text, který se zobrazí v horní části reklamy nad obrázkem. Text by měl přitáhnout pozornost potenciálních zákazníků a přesvědčit je, aby si prohlédli zbytek reklamy. 

Dále budete muset přidat nadpis. To je tučný text ve spodní části reklamy. Nadpis by měl přesně vysvětlit, co může zákazník získat kliknutím na výzvu k akci, například „Získejte slevu 30 % na další nákup“.

Pod nadpisem budete muset zadat popis vaší nabídky. Dejte zákazníkům vědět, co získají registrací. Nakonec vyberte ze seznamu jednu z výzev k akci, která se nejvíc hodí k vaší nabídce. Vpravo se vám zobrazí náhled reklamy, kde můžete zkontrolovat, zdali vypadá OK.

Posledním krokem při vytváření Facebook Lead Ads je návrh kontaktního formuláře, na který se vaši potenciální zákazníci dostanou po kliknutí na výzvu k akci.

Krok 9: Navrhněte formulář

Po kliknutí na modré tlačítko „Nový formulář“ se dostanete na stránku, kde můžete pomocí nástroje pro tvorbu formulářů vybrat typ informací, které chcete od svých potenciálních zákazníků získat.

Nahoře můžete vyplnit nepovinnou kolonku "Intro", kde budete moci napsat krátký pozdrav pro lidi, kteří kliknou na vaši CTA. Můžete tak posílit spojení s publikem a sdělit jim důvody, proč by měli vyplnit váš registrační formulář. Dále nastavíte, jaké informace od zákazníků požadujete. Ve výchozím nastavení je vyžadována e-mailová adresa a celé jméno osoby, která sleduje vaši reklamu. V mnoha případech jsou to všechny informace, které potřebujete pro svůj e-mailingový seznam.

Pokud však kliknete na „Zobrazit více možností“, můžete vybrat další informace, které se automaticky vyplní, když potenciální zákazník klikne na vaši reklamu. Můžete zvolit možnosti, jako je telefonní číslo, adresa, město a další.

Poslední možností je vytváření vlastních otázek. Toto pole můžete použít jako způsob, jak získat od potenciálních zájemců přesné odpovědi na to, proč se přihlašují, a co doufají, že jim vaše nabídka přinese.
Tyto informace vám pomohou v budoucnu oslovit zákazníky s mnohem cílenějšími nabídkami.

Pokud jste již do svého firemního účtu přidali své platební údaje, můžete kliknutím na "Potvrdit" vytvořit reklamu, která se začne zobrazovat potenciálním zákazníkům. Před zveřejněním můžete reklamu ještě zkontrolovat kliknutím na tlačítko ve spodní části stránky.

Reklamy pro potenciální zákazníky na Facebooku

Marketing na sociálních sítích je prvotřídní způsob, jak oslovit širší publikum a představit mu vaše produkty nebo služby. Když vytvoříte více reklam pro potenciální zákazníky, brzy zjistíte, na co vaši návštěvníci nejlépe reagují, jak zvýšit jejich zapojení, a získat ještě více kontaktů pro vaše e-mailingová publika.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp