Jak oslovit potenciální zákazníky na Facebooku

Facebook PPC
Možností, jak oslovit vaše zákazníky na Facebooku, je mnoho. Zjistěte, jaké typy PPC reklam Facebook nabízí a jak si vybrat ten pravý.

Při propagaci své značky na Facebooku si můžete vybrat z mnoha typů PPC reklam. Všechny mají své výhody i nevýhody, proto je důležité znát typ reklamní kampaně, kterou chcete spustit.

Pochopitelně to pro vás může být těžké rozhodování, zejména pokud vytváříte reklamní kampaň na Facebooku poprvé. Nemusíte se však bát, máme pro vás několik příkladů PPC reklam na Facebooku, které vás mohou inspirovat při tvorbě kampaně a přitáhnout pozornost tisíců potenciálních zákazníků, které máte k dispozici. Zde je několik příkladů reklam na Facebooku, které mohou inspirovat vaši kampaň:

Obrázkové reklamy na Facebooku

Existuje nekonečné množství příkladů obrázkových reklam na Facebooku, které se používají k přilákání pozornosti uživatelů. Obrázkové reklamy jsou jednoduché a účinné a mohou přinést vynikající výsledky.

Jasný, barevný, kreativní a přitažlivý obrázek dokáže zastavit rolující uživatele v jejich činnosti a upoutat jejich pozornost na dostatečně dlouhou dobu, abyste je přesvědčili o kvalitě vašeho produktu či služby. Přitažlivý obrázek může zároveň lákat k tomu, aby lidé klikli na vaši výzvu a podívali se, o co jde.

Šikovnou radou pro obrázkové reklamy na Facebooku je, aby obsahovaly pouze jednoduchou textovou výzvu k akci, např. klikněte zde, a ne dlouhatánskou větu, která odvádí pozornost od lákavého reklamního obrázku.

5 tipů pro tvorbu nejlepších obrázkových reklam na Facebooku:

1. Použijte obrázek zobrazující lidi, kteří používají vaši službu nebo produkt, abyste reklamu personalizovali.

2. Veškerý potřebný text omezte na minimum. Jedná se o obrázkovou reklamu, takže nechte mluvit obrázek.

3. Ujistěte se, že má obrázek v inzerátu vysoké rozlišení. Kvalita je v reklamě nutností.

4. Jednoduchý obrázek je obvykle působivější než složitý obrázek, který musí mozek  interpretovat.

5. Mějte raději jednu jasnou výzvu k akci než několik, které mohou způsobit zmatek a odvádět pozornost od vizuálního sdělení.

Reklamy na události na Facebooku

Reklamy na události na Facebooku jsou skvělou možností, jak zvýšit povědomí o značce. Ti, kteří jako první uvidí reklamu na událost na Facebooku, se totiž mohou sami přihlásit k účasti, a tím vytvoří další expozici ve feedech svých kamarádů na sociálních sítích.

Kromě účastníka události a organické expozice může reklama na událost na Facebooku také získávat sledující pro vaši stránku na FB, která je použita jako hostitel události.

Dostat lidi na svou stránku je polovina úspěchu, a jakmile je tam dostanete, máte reálnou šanci, že kliknou na tlačítko „Sledovat“. Propagace události na Facebooku je efektivní cestou, jak toho docílit.

5 tipů, jak vytvořit nejlepší reklamu na události na Facebooku:

1. Udržujte název události stručný, abyste se dostali okamžitě k věci a upoutali pozornost. Dlouhé názvy událostí se navíc nemusejí na některých telefonech zobrazit celé.

2. Požádejte své zaměstnance a přátele, aby potvrdili, že se události na Facebooku zúčastní, abyste vybudovali u ostatních vyšší prvek očekávání.

3. Po vytvoření události na Facebooku o ní průběžně informujte, abyste ji udrželi v aktuálních kanálech.

4. Požádejte lidi, aby událost sdíleli.

5. Zveřejňujete příspěvky na stránce události, abyste oslovili přímo ty, kteří se přihlásili.

facebook girl

Videoreklamy na Facebooku

Video je pro uživatele sociálních sítí jedním z nejvyhledávanějších typů obsahu, proto jeho využití pro reklamu dává jasný smysl. Videoreklamy na Facebooku skvěle zaujmou diváky a lze je vytvořit tak, aby vyhovovaly jakékoli reklamní kampani a formátu.

Na rozdíl od jiných platforem pro videoreklamu poskytují videoreklamy na Facebooku větší volnost při tvorbě videí. Pokud chcete udělat dvouminutovou videoreklamu podrobně vysvětlující výhody vašeho produktu, je to naprosto v pořádku, stejně tak jako krátká dvacetivteřinová upoutávka.

Nejužitečnější výhodou videoreklamy na Facebooku je však to, že si obsah videa můžete nejprve vyzkoušet na své stránce na Facebooku, což znamená, že si zdarma potvrdíte jeho líbivost předtím, než investujete do jeho použití v reklamní kampani.

5 tipů pro tvorbu nejlepších videoreklam na Facebooku:

1. Dávejte pozor na délku videa. Ideální je 15 až 90 sekund, poté diváků drasticky ubývá.

2. Přejděte přímo k věci. Na získání a udržení pozornosti diváka máte 5 až 10 sekund.

3. Firemní stránky na Facebooku mohou pomocí videoreklamy nahradit svůj titulní obrázek. Je to skvělý způsob propagace vaší značky.

4. Vytvořte k videoreklamě titulky na Facebooku. Nejenže to pomůže komunitě neslyšících, ale mnoho diváků také sleduje videoreklamy s vypnutým zvukem.

5. Vyberte miniaturu videa, která zaujme a bude lákat ke kliknutí; výchozí miniatury mohou zákazníky odradit.

Karuselové reklamy na Facebooku

Karuselové reklamy na Facebooku jsou skvělým způsobem propagace vaší značky. Karuselová reklama kombinuje až 10 obrázků nebo videí, kterými lze procházet, a maximalizuje tak reklamní prostor.

Tvůrce karuselové reklamy má větší flexibilitu při vytváření reklamního sdělení. Může použít jeden velký obrázek a rozprostřít ho na více panelů nebo kombinovat video, obrázky a text, aby jedním atraktivním posunem zaujal širokou škálu diváků různým obsahem.

5 tipů pro vytvoření nejlepších karuselových reklam na Facebooku:

1. Marketing je způsob, jak vyprávět příběhy, proto se snažte, aby vaše karuselová reklama vyprávěla zajímavý a silný příběh.

2. Ujistěte se, že každý panel karuselu obsahuje silnou výzvu k akci, která směřuje na vaši vstupní stránku.

3. Snažte se obrázky a videa v karuselu vzájemně provázat, a udržet tak konzistenci napříč celým reklamním panelem.

4. Ujistěte se, že celá reklama vyjadřuje identitu vaší značky, aby si diváci zapamatovali vaši značku, nejen hezké obrázky a zábavná videa.

5. Zajistěte, aby návštěvníci viděli, že mají možnost přecházet k dalším panelům karuselu.

Slide show reklamy

Podobně jako karuselová reklama, i slide show nabízí sbírku obrázků nebo videí k prolistování.

Slide show reklama se běžně používá k zobrazení spokojených zákazníků, kteří používají produkt, který se firma snaží prodat. Ukázka produktu v akci podporuje nákupní chování.

5 tipů pro tvorbu nejlepších slide show reklam na Facebooku:

1. Slide show reklama je formou komunikace, proto se snažte vytvořit působivý příběh.

2. Použití textu v horní části obrázku nebo videa pomáhá upoutat pozornost diváků a rychleji se dostat k pointě reklamy.

3. O vaše publikum soutěžíte se stovkami dalších firem, proto vám pomůže vyniknout, pokud bude vaše slide show reklama dostatečně poutavá.

4. Nezapomeňte jasně propagovat svou značku v průběhu celé slide show reklamy.

5. Zařaďte různé produkty, a ukažte tak rozmanitost svého podnikání.

Reklamy k získávání potenciálních zákazníků

Reklamy k získávání potenciálních zákazníků jsou jedním z nejvděčnějších typů reklamy na Facebooku, protože shromažďují údaje o uživatelích, kteří na reklamu kliknou. Firma si tak vytváří zásobu potenciálních zákazníků, které může v budoucnu různými způsoby oslovovat.

Na základě těchto údajů o zákaznících a jejich preferencích můžete pomocí jedné hlavní reklamy na Facebooku tvořit e-mailové kampaně a další užitečné marketingové nástroje.

Není to však tak snadné, jak se zdá, protože reklama na Facebooku k získávání potenciálních zákazníků musí být vzrušující, aby upoutala pozornost, a zároveň budovat povědomí o atraktivních událostech, které se v budoucnu uskuteční.

Facebook

5 tipů pro tvorbu nejlepších reklam k získávání potenciálních zákazníků:

1. Používejte odkazy, zejména v titulcích, které vedou diváky přímo na vaše vstupní stránky.

2. Vzhledem ke změnám algoritmu je videoobsah nejúčinnější formou tohoto typu reklam a měl by se používat ve všech těchto reklamních kampaních.

3. Nezapomeňte reklamy připínat, aby zůstaly na horní části časové osy vaší stránky na Facebooku po dobu 7 dnů.

4. Abyste získali co nejvíce potenciálních zákazníků, je sugestivní výzva k akci nutností.

5. Snažte se, aby vaše reklamy umožňovaly divákům jednoduchou a rychlou registraci.

Nabídkové reklamy na Facebooku

Každý má rád speciální nabídky, takže když se na naší obrazovce objeví nabídková reklama, je velká pravděpodobnost, že se na ni podíváme, než přejedeme dál. Ať už se jedná o nabídku zdarma, dva za cenu jednoho nebo super slevu, nabídková reklama na Facebooku může okamžitě zvýšit počet vašich sledujících a pomoci vám vybudovat stálou klientskou základnu.

Při tak velké konkurenci, která na internetu panuje, musí být nabídková reklama jasná a výstižná. Pokud není přímo k věci, je velká šance, že divák přejde k nepřebernému množství dalších možností, které má k dispozici.

Je třeba říci, že kliknutí uživatele na výzvu k akci v nabídkové reklamě je okamžikem, kdy je třeba pevně uchopit příležitost za pačesy. Tlačítko výzvy k akci lze nakonfigurovat mnoha způsoby, neboť může zákazníky nasměrovat do e-shopu, přenést je na stránku na Facebooku nebo uložit reklamu do uživatelova Facebook účtu, díky čemuž mu může před vypršením platnosti nabídky zaslat jemnou upomínku.

5 tipů, jak vytvořit nejlepší nabídkové reklamy na Facebooku:

1. Dejte vyniknout hodnotě nabídky, aby ji všichni ocenili.

2. Použijte výzvy k akci, které přesvědčí potenciální zákazníky ke koupi.

3. Přidejte jako součást nabídky možnost registrace, která pomůže s jejich pozdějším oslovením.

4. Vytvořte více nabídkových inzerátů v průběhu měsíce s kratšími lhůtami, než jeden s dlouhou dobou platnosti, aby zákazníci mohli prozkoumat i jiné možnosti.

5. Zahrňte do nabídky možnost sledování vaší značky na Facebooku.

Vyberte si optimální reklamní kampaň na Facebooku, která vám bude vyhovovat

Díky těmto příkladům reklam na Facebooku byste měli být připraveni vytvořit a spravovat svou ideální reklamní kampaň na Facebooku. Každý z typů těchto reklam má své výhody a je jen na vás, který nejvíc odpovídá vašim záměrům a obchodní nabídce. Pokud si správně vyberete, PPC reklama pomůže dostat vaši značku k tisícům potenciálních zákazníků, kteří se nacházejí v hlubinách Facebooku.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp