V první části článku jsme vám prozradili, jak na první kroky k efektivnímu SEO pro e-shopy. Nyní už víte, jak důležitá je úvodní analýza a identifikace problémů vašeho webu. V druhé části článku se zaměříme na on-page optimalizaci, testování a mnohem více!
Dalším důležitým krokem jen tzv. on-page optimalizace, tedy optimalizace, kterou provádíte přímo na vašich stránkách. Patří sem optimalizace klíčových slov, struktura stránek, vnitřní odkazy, použitelnost, mobilní verze webu, hodnocení zákazníků, strukturované úryvky, integrace se sociálními médii atd.
Optimalizace klíčových slov
Optimalizací klíčových slov informujete o hlavním obsahu vašich webových stránek. Vyhledávače právě díky nim mohou nabídnout uživatelům co nejrelevantnější výsledky. Klíčová slova je třeba vložit na důležitá strategická místa. Pouze text na dané stránce nestačí. Zmiňte proto důležitá klíčová slova na následujících místech:
- Nadpis stránky
- Hlavička stránky
- Podnadpisy
- Jednotlivé odstavce textu na stránkách
- Popisy produktů
- Popis obrázků
- URL
- Meta tagy – title a description
URL a meta tagy
Při vytváření URL myslete na to, aby byla SEO friendly. Měla by tedy ideálně obsahovat klíčová slova, nikoliv spoustu čísel a znaků. Meta tagy title a description (nadpis a popis) jsou pak zobrazovány ve výsledcích vyhledávání a mají upoutat pozornost uživatele. Při jejich vytváření proto myslete na to, abyste stručně sdělili, o čem vaše webová stránka je a proč by ji měli uživatelé navštívit. Tímto způsobem můžete snadno zvýšit míru prokliku a následně snížit cenu za PPC reklamu a zlepšit hodnocení webu ve výsledcích vyhledávání.
Struktura webu
Velice důležitá je také struktura webu, která ovlivňuje jeho použitelnost a UX. Není nic horšího, než když se uživatel na vašem webu nezorientuje a nenajde v krátkém čase informace, kvůli kterým přišel. Myslete proto na jednoduché ovládání webu. Uživatelé by požadované informace měli získat během několika vteřin. V opačném případě nenávratně odchází.
V souvislosti s použitelností webu můžete použít například nástroj Lucid Chart, který vám pomůže jednoduše vytvořit architekturu webu.
Vytváření obsahu na blogu
Jak již bylo zmíněno v první části článku, důležitý je prvotní výzkum klíčových slov a na tato slova web dále optimalizovat. Skvělou příležitostí k optimalizaci blogu je pak právě blog, kde můžete optimalizovat jednotlivé články na konkrétní klíčová slova, na která si přejete být zobrazováni.
Blog by ale rozhodně neměl sloužit pouze k optimalizaci vašeho webu. Dbejte na kvalitu a informační hodnotu svých článků, protože kromě klíčových slov, která zde zmíníte, je důležité, aby se uživatelé na váš web vraceli a četli vaše články rádi.
Jaký obsah tedy na blogu zvolit? Ideálně se svým zákazníkům snažte pomoci s problémy, které je trápí. Jste-li tedy například prodejcem šperků, napište článek o tom, jak vybrat správný šperk pro různé příležitosti, jak o šperky pečovat atd.
Linkbuilding
Kromě optimalizace webu na klíčová slova je velmi dobře hodnoceno, odkazují-li na vás jiné weby. Stránky, ze kterých je odkazováno na váš web, ale musí být kvalitní a relevantní, jinak by mohlo spíše dojít k penalizaci.
Budujte proto relevantní zpětné odkazy s weby, které jsou vám tematicky příbuzné. V žádném případě nenakupujte ve velkém zpětné odkazy v katalozích atd. Tato taktika by vašemu webu spíše ublížila, než pomohla.
Závěr
Existuje mnoho důvodů, proč byste své webové stránky měli optimalizovat pro vyhledávače. Snad nejdůležitějším z nich je zvýšení prodeje. SEO je dlouhodobější proces, ale rozhodně se vyplatí!
Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv, obrázek: pixabay.com