Pokud pracujete na optimalizaci webu a PPC reklamě zároveň, úspěch vašeho webu bude znatelnější. Tyto dvě taktiky se totiž mohou skvěle doplňovat.
Inzerenti se často ptají, proč by měli investovat do placených médií, když se jejich web i bez nich objevuje na předních místech ve výsledcích vyhledávání? Pokud však budete pracovat na PPC i SEO současně, můžete očekávat ještě lepší výsledky a podpoříte tak vaši značku.
Hlavní synergie mezi těmito dvěma faktory spočívá ve sledování výdajů na reklamu a umístění ve výsledcích vyhledávání. Sledujeme-li například klíčová slova, na která je zobrazován náš web, a to v obou kanálech, zjistíme, že jedna strategie ovlivňuje druhou.
SEO a PPC by měly fungovat společně
Pokud budete začínat se SEO kampaní, bude trvat delší dobu, než uvidíte výsledky. Základní výhodou placeného vyhledávání je fakt, že umožňuje okamžitý krátkodobý výkon. Není žádným tajemstvím, že dlouhodobě je SEO udržitelnější. PPC reklama ale může pomoci kompenzovat omezené výsledky SEO v jeho časných fázích.
Jakmile se pak vaše stránky dostanou na vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání, tedy budou vyhodnoceny jako vysoce relevantní na určitá témata či klíčová slova, budou i vaše ceny za PPC reklamu nižší.
Zlepšete CTR a snižte CPC
Pokud necháte PPC reklamu i SEO běžet společně, můžete očekávat, že CTR bude v obou případech o něco vyšší a cena za proklik v PPC reklamě pak bude nižší. Při bližší analýze pak také pravděpodobně zjistíte, že klíčová slova, která byla používána jak v placeném tak v organickém vyhledávání, mají vyšší skóre kvality než pouze slova používaná v PPC.
Monitorujte také svou konkurenci
Monitorovat jen své výsledky nestačí. Podívejte se také, jak je na tom konkurence. Bez přístupu k jejich analytickým a reklamním platformám sice nikdy nebudete mít jasný přehled o tom, co dělají, ale ručním sledováním v organickém vyhledávání, se dá zjistit alespoň část pro vás důležitých informací. V AdWords je pak přímo k dispozici statistika, která poskytuje také informace týkající se konkurenčního prostředí.
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: searchengineland.com, marketingland.com, ppchero.com