Jak co nejlépe využít nový panel firemního profilu Google

online marketing
Byla spuštěna nová služba Google Merchant Experience (NMX). Máme pro vás přehled změn v GBP a poradíme, jak si na ně zvyknout.

Google přišel s výraznými úpravami firemních profilů. Pravda. První reakce s největší pravděpodobností nebudou moc pozitivní, ale jde o zkušenost. Takže, co se doopravdy změnilo? 

Správce firemního profilu Google je stále k dispozici, ale možnost upravovat zápis v rozhraní zmizela. Uživatelé už ke svým starým dashboardům nemají přístup a jsou násilně zapsaní do New Merchant Experience, kde se úpravy GBP provádějí přímo v SERP

Jde o masivní změnu, ze které nejsou nadšeni majitelé firem ani SEO

Co je NMX?

NMX (New Merchant Experience) umožňuje správcům profilů upravovat informace o profilu přímo v SERP a odstraňuje hlavní panel firemního profilu Google. Úpravy v SERP sice nové nejsou, ale odstranění řídicího panelu business.google.com nové je. V budoucnu budou správci profilů povinni upravovat informace v zápisu, spravovat informace z firemního profilu Google v rámci SERP a kontrolovat výkon. 

Co se změnilo přechodem na Google NMX?

Uživatelé mohou zaznamenat velké změny mezi novým prostředím, obchodníky a panely jejich firemního profilu. Největší změnou je ztráta schopnosti pracovat v rámci dashboard. 

Historicky byla většina věcí ve vašem firemním profilu Google přístupná přes hlavní panel GBP. Některé věci byly přístupné prostřednictvím in-SERP NMX. To už v dnešní době neplatí. 

Přehled všech změn:

  • Firemní profily Google je možné nyní upravovat jen v rámci SERP. Dashboard už k dispozici není. 
  • Některé věci stále vracejí uživatele na starý řídicí panel. Funguje to ale pouze uživateli nekonzistentně a pravděpodobně to nebude mít dlouhé trvání.  
  • Metriky „jak zákazníci hledají vaši firmu“ už nejsou k dispozici.
  • Statistiky fotek už nejsou k dispozici. Tyto údaje byly často kritizovány a označovány za nespolehlivé a nepřesné. Naději dává v budoucnu uživatelům vyhlídka na lepší fotografická data. 
  • Informace o poloze (když zákazníci zadají cestu do firmy) už není k dispozici. NMX namísto toho zobrazuje požadavky na směr v průběhu času. 
  • Když spravujete více profilů, už nemusíte používat řídicí panel. Ke všem profilům přistupujete jednoduše pomocí SERP a tento SERP vám zobrazí všechny profily, které spravujete. 
  • Google přejmenoval „uživatele“ na „manažery“.
  • „Příspěvky“ Google na hlavním panelu jsou nyní v NMX označeny jako „aktualizace“. 
  • Značkové vyhledávání (a konkurence, která se objevuje v SERP) vrcholí v analýze značky, protože k otevření řídicího panelu je zapotřebí provádět značkové vyhledávání. 

Výhody NMX

Průzkum BrightLocal na Twitteru ukázal, že více než 83 % uživatelů považuje NMX za obtížné. Nová obchodní zkušenost má ale určitá pozitiva. Po prozkoumání funkcí a celkového rozvržení uživatelé zjistí, že mají stále přístup k většině funkcí, které poskytoval starý řídicí panel. 

Pro neagenturní manažery práce a malé podniky v rámci SERP eliminuje jeden krok tak, že odstraňuje potřebu přejít na samostatnou adresu URL pro přístup k jejich obchodnímu manažerovi. 

Zatímco místní skupina SEO může být kvůli tomu na koni, je nepravděpodobné, že by průměrný uživatel byl touto změnou rozrušen. Některé funkce jsou oproti dřívějšímu řídicímu panelu přístupnější, což usnadňuje běžnému uživateli jejich využití a nalezení. 

Změna ze struktury nabídky na viditelnější rozvržení ikon dá impuls majitelům firem, aby strávili v NMX více času, což je s největší pravděpodobností záměr Google. 

Tipy, jak využít svůj firemní profil Google na maximum prostřednictvím NMX

Protože se staré rozhraní nevrátí, je třeba zvyknout si na práci v NMX. Čím dříve, tím lépe. Zde máme několik tipů, jak z nového obchodního prostředí vytěžit co nejvíce. 

Ponořte se

Nejrychlejší metoda, jak využít novou aktualizaci nebo nástroj, je pochopit jej a zorientovat se v něm. Nejrychlejší způsob, jak se s NMX seznámit, je ponořit se do něj a začít jej používat

Mnoho uživatelů se pokusilo vrátit se ke starému dobrému přístrojovému panelu. Popravdě, i my jsme to zkoušeli. Ale z dlouhodobého hlediska to není užitečné. Otestujte NMX, zjistěte, kde se co nachází, a poté pošlete návrhy na vylepšení. Pokud chcete řídit jeho funkce, musíte se zúčastnit. 

Dávejte pozor

Seznamte se s funkcemi, které dává Google do popředí pro uživatele, protože ty považuje za nejdůležitější. Na začátku seznamu jsou samozřejmě reklamy. Ale převaha možnosti žádosti o kontrolu, otázky a odpovědi či produkty a služby mohou naznačovat, že Google bude tyto nabídky zanedlouho upřednostňovat. 

Nezapomeňte, že produkty nejsou pouze omezeny na fyzickou nabídku produktů! 

Pokračujte v dodržování místních doporučených postupů SEO

Dashboard možná není k dispozici, ale základy zůstaly stejné.

Hodnota porozumění místnímu SEO a odpovídající optimalizace firemního profilu Google bude i nadále možným způsobem, jak udržovat hodnocení, zvyšovat zisk a růst. 

Rozšiřte své přehledy 

Možná zmizely některé statistiky, na které jste byli zvyklí. Ale pokud vám práce s daty vyhovuje, existují příležitosti k vytvoření skvělých přizpůsobených přehledů. 

Upřednostňujte recenze

Google i uživatelé bedlivě sledují recenze. Podle průzkumu se až 96 % uživatelů při rozhodování o nákupu spoléhá na recenze a 70 % z těchto uživatelů nejčastěji navštěvuje recenze Google.

Neváhejte své zákazníky požádat o recenze. Odpovězte na všechny recenze, ať už jde o kladné, špatné, nebo lhostejné. 

Pokud se stane, že dostanete špatnou recenzi, snažte se svou chybu co nejrychleji napravit. Až problém vyřešíte, požádejte recenzenta, aby svou recenzi aktualizoval. 

Sdílejte zpětnou vazbu

NMX tu zůstane. Ale to neznamená, že ho nelze vylepšit. Joy Hawkins se nabídla, že převezme návrhy na vylepšení řídicího panelu společnosti Google. Rozhodněte se, co by stálo za vylepšení a o své nápady se s Googlem podělte. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp