Jak budovat blog o cestování v roce 2021

Jak budovat blog o cestování v roce 2021
Zjistěte, jak poskytovat návštěvníkům kvalitní a relevantní obsah, který pomůže zvýšit autoritu vašeho cestovatelského blogu u vyhledávačů, a tím pomůže zlepšit vaše SEO.

Současná doba se k tržnímu segmentu cestování a ubytování chová trochu macešsky. Celosvětové restrikce kvůli pandemii koronaviru ztěžují cestování a dostávají majitele cestovních agentur do existenčních problémů.  Restrikce však jednou, doufejme brzy, pominou a lidé začnou opět cestovat. Pro majitele cestovního byznysu je důležité být na tuto chvíli dobře připraveni. Zatímco tedy vaše obchody v současnosti váznou, zapracujte na svém obsahovém marketingu a vytvořte si dostatek kvalitního obsahu pro váš blog o cestovním ruchu.

S tím, jak se mění byznys okolo cestovního ruchu, je poskytování aktuálního a relevantního obsahu důležitější než kdy dříve. Kvalitní obsah pomůže zvýšit autoritu vaší stránky u vyhledávačů a tím pomůže zlepšit vaše SEO. Sdílení vašeho obsahu na sociálních sítích navíc pomůže šířit povědomí o vaší značce a budovat vztahy s vašimi příštími zákazníky. Nyní se bez dalších okolků podívejme na některé relevantní a aktuální nápady na obsah pro váš blog o cestování.

Dopady krize okolo COVID-19 na cestování

Proč nenapsat příspěvek na blog o tom, jak COVID-19 ovlivnil nejen cestovní ruch a cestovní plány vašich čtenářů, ale i malé cestovní agentury, jako je třeba ta vaše? Čtenáři oceňují otevřenou a čestnou komunikaci a rádi si přečtou o tom, jak vypadá současná krize z pohledu vás jakožto poskytovatele cestovních služeb.

Jak být dobrým hostem

Říká se: "Každý kraj, jiný mrav". Chování, které je někde zcela normální, je jinde společensky nepřijatelné. Tipy na správnou cestovatelskou etiketu proto nikdy neuškodí. Informace o tom, kolik spropitného dát číšníkům či hotelovým uklízečkám, nebo jak se chovat v Airbnb se budou vašim čtenářům jistě hodit a ušetří je potenciálně trapných situací.

Jak zůstat na cestách zdraví a v bezpečí

Jde o skvělé téma, které bude aktuální, i když současná pandemie skončí. Být v bezpečí je v současné světové situaci obzvláště důležité. Nevyhýbejte se zmínkám o pandemii, ale seznamte čtenáře také s obecnými tipy. V některých z příspěvků byste se také mohli zaměřit na bezpečnost při cestování do zahraničí, zejména pro lidi, kteří cestují sami.

Jak zůstat na cestách zdraví a v bezpečí

 

Cestování s dětmi a domácími mazlíčky

Tipů pro cestování s dětmi či s domácími mazlíčky nemůže být nikdy dost. Lidé velmi často hledají informace a návody o tom, co vzít malým dětem do letadla, jak jim pomoci překonat strach z létání a další nesnáze související s cestou, jak pomoci například psům či kočkám zvládnout pobyt v přepravce, potřebná očkování do různých států a podobně. Nezapomínejte ani na děti s různými handicapy a postiženími, jako je například autismus. Rodiče těchto dětí často nevědí, zda cestování zvládnou a informací na toto téma příliš není.

Jakých chyb by se měli cestovatelé vyvarovat

Toto téma je univerzálně platné a stále aktuální. Lidé totiž dělají chyby a špatná rozhodnutí neustále. Ať už se jedná o chyby při zajišťování cesty, volby ubytování či velikosti rozpočtu, mohou lidem podobné omyly zkazit jejich vysněnou dovolenou. Pokud čtenářům pomůžete vyhnout se stejným problémům, se kterými jste se vy nebo vaši klienti setkali, ušetříte jim čas, peníze a spoustu nervů.

Změny v cestovním ruchu způsobené COVID-19

Cestovatelé chtějí vědět, jaké jsou nejnovější změny v cestovním ruchu, od letových pravidel a předpisů až po místa, kam je možné bezpečně cestovat. Vytvořte blogový příspěvek, který budete průběžně aktualizovat, jakmile přijdou nové informace. Stanete se tak pro lidi důvěryhodným zdrojem informací, kvůli kterým budou váš blog opakovaně navštěvovat.

Seznam oblíbených destinací

Když už lidé nemohou cestovat, mohou o tom alespoň snít. Zveřejněte svůj seznam míst, kam byste se chtěli jednou podívat, a vyzvěte čtenáře, ať vám posílají vlastní seznamy. Propagujte tyto články na sociálních sítích -je to ideální způsob, jak získat "angažovanost" vašich fanoušků.

Bez čeho se při cestování neobejdeme

Pokud jste se někdy sbalili na cestu a něco zapomněli, jistě chápete důležitost těchto rad. Pomozte svým čtenářům ulehčit jejich cestu tím, že jim dáte seznam základních věcí, bez kterých by neměli opouštět domov. Případně můžete vytvořit článek o věcech, bez kterých se na dovolené bez problémů obejdou a jen by jim v zavazadle zabíraly místo.

Finance a cestování

Cestování bude pro většinu lidí vždy otázkou financí.  Mezi skvělá témata patří úspora nákladů na cestování, levné letenky, tipy na levné ubytování v konkrétních destinacích atd. Možností, jak na cestování ušetřit, je neomezené množství a budou populární a vyhledávané v jakékoli době či situaci.

Nejpodivnější věci, které jste během cestování zažili

Příspěvky o podivných, neobvyklých či bizarních věcech si vždy získají zájem čtenářů a zajistí vám sdílení a komentáře. Podivná a exotická jídla, nepochopitelné zvyklosti, či zvláštní přírodní úkazy a kuriozity zpestří váš obsah a rozproudí diskuzi. Můžete také vyzvat své čtenáře, ať vám posílají své neobvyklé zážitky a zkušenosti a poté na jejich základě napsat další články.

Potřebujete více než nápady na obsah?

Kvalitní obsah zvýší autoritu vaší stránky, iniciuje vznik nových zpětných odkazů a přivede nové návštěvníky. Pokud potřebujete pomoc i v jiných oblastech marketingu, obraťte se s důvěrou na naši agenturu. Od SEO, přes PPC reklamu ve vyhledávání a na sociálních sítích až po e-mailing - pomůžeme vaší stránce získat nové zákazníky, tak jako již mnoha dalším před vámi.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp