Multisearch Google neboli vícenásobné vyhledávání je nejnovější inovativní funkce vyhledávání společnosti Google, která umožňuje vyhledávat podle obrázku a následně přidat text k vyhledávání konkrétního obrázku. Google říká, že to umožňuje uživatelům "jít za hranice vyhledávacího pole a klást otázky o tom, co vidí".
Co je to Google multisearch
Funkce Google multisearch vám umožňuje použít telefon s fotoaparátem k vyhledávání podle obrázku a poté k vyhledávání podle obrázku přidat další textový dotaz. Google pak použije jak obrázek, tak textový dotaz a zobrazí vám vizuální výsledky vyhledávání.
Jak funguje vícenásobné vyhledávání Google
Otevřete aplikaci Google v systému Android nebo iOS, klikněte na ikonu fotoaparátu Google Lens na pravé straně vyhledávacího pole. Poté namiřte fotoaparát na něco v okolí nebo použijte fotografii ve fotoaparátu nebo dokonce vyfoťte něco na obrazovce. Poté přejeďte prstem po výsledku vyhledávání nahoru a klepněte na tlačítko "+ Přidat do vyhledávání". V tomto poli můžete k dotazu na fotografii přidat text.
K čemu je vícenásobné vyhledávání Google dobré?
Podle společnosti Google vám tato funkce může pomoci zúžit vyhledávání. Například můžete vyfotit oranžové šaty a přidat dotazu "zelené" pro jejich vyhledání v jiné barvě. Nebo můžete vyfotit jídelní soupravu a přidat dotaz "konferenční stolek", abyste našli odpovídající stůl, popřípadě pořiďte fotografii vašeho fíkusu a přidejte dotaz "způsob pěstování". Je to další způsob, jak váš web může získat návštěvnost z Google.
Tento způsob vyhledávání je možný díky nejnovějším pokrokům v oblasti umělé inteligence Google, které usnadňují pochopení světa kolem vás přirozenějším a intuitivnějším způsobem. Google zkoumá také způsoby, jak by tuto funkcí mohl vylepšit s pomocí MUM - jeho nejnovějšího modelu umělé inteligence ve vyhledávání. Cílem je zlepšit výsledky pro všechny otázky, které si dokážete představit položit. Vícenásobné vyhledávání je zatím dostupné pouze v USA, ale brzy by se mělo rozšířit i do dalších jazykových mutací Google.
Proč nás to zajímá?
Vzhledem k tomu, že Google zprovozňuje nové způsoby vyhledávání pro spotřebitele, mohou mít vaši zákazníci přístup k obsahu na vašich webových stránkách také novými způsoby. Způsob, jakým spotřebitelé přistupují k vašemu obsahu, ať už se jedná o vyhledávání na počítači, mobilním telefonu, hlasové vyhledávání, vyhledávání obrázků a nyní i vícenásobné vyhledávání, pro vás může být důležitý z hlediska toho, jak pravděpodobná je konverze daného zákazníka, kde ve svém nákupním cyklu se právě nachází a podobně.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com