Podle Googlu, bude algoritmus odstraňovat duplicitní odkazy z hlavních webových výsledků, pokud se stejný odkaz objeví v prvním slotu Top Stories a pokud se sekce Top Stories objeví před hlavními webovými výsledky.
►Pokud tomu tak však není (např. hlavní výsledky webu se zobrazují nad sekcí Top Stories), Google duplicitní odkaz neodstraní.
Odstraňování duplicitních odkazů není novinkou. V lednu 2020 Google zahájil snahy o deduplikaci varianty featured snippet v pravém postranním panelu a přesunul ji do hlavního sloupce výsledků. Před touto změnou se URL adresa pro featured snippets zobrazovala na první stránce výsledků dvakrát: jednou jako součást featured snippet a podruhé jako běžný organický výpis.
Jak můžete tuto možnost využít?
Tuto novou možnost můžete využít ke zlepšení SEO. Znalost toho, jak Google odstraňuje duplicitní odkazy z výsledků vyhledávání vám pomůže pochopit, kolikrát se váš obsah na hlavní stránce výsledků může zobrazit. Čím častěji se totiž vaše URL adresy objeví na hlavní stránce s výsledky, tím větší je pravděpodobnost, že uživatelé budou mít tendenci na jeden z těchto výpisů kliknout.
Kromě toho to také upozorňuje na příležitost pro obsah, který se objevuje na druhém, třetím nebo čtvrtém místě v sekci Top Stories: protože se nejedná o první odkaz, nebude odstraněn jak duplicitní, a může se tedy objevit i v hlavních výsledcích, což majitelům webových stránek poskytuje větší viditelnost ve vyhledávání.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com