Přinášíme vám přehled výzev, se kterými se v současné době Google setkává a jaký dopad mají na online marketing.
Současná situace ve vyhledávání
Společnost Axios ve své nedávné studii zjistila, že Google zůstává primárním výchozím bodem pro online vyhledávání pro 46 % uživatelů internetu ve věku 18–24 let (generace Z). Z uživatelů ve věku 25–39 let (tedy mileniálů nebo generace Y) se na Google jako první zdroj vyhledávání obrací 58 % uživatelů. Tato data naznačují, že i přes rostoucí popularitu platforem sociálních médií, Google stále drží první příčku. 21 % uživatelů z generace Z se jako první obrací na TikTok a pouze 5 % uživatelů z této skupiny začíná vyhledávat informace na YouTube.
Google a nové výzvy ve vyhledávání
Navzdory své dominantní pozici Google čelí novým výzvám vyplývajícím ze změny uživatelských preferencí. Sociální média se stávají stále důležitějšími nástroji pro vyhledávání informací, což nutí Google přizpůsobit své strategie.
Je zapotřebí, aby se i největší světový vyhledávač přizpůsoboval novým technologiím. Proto jedním z kroků, které Google podnikl, je vývoj Search Generative Experience (SGE), tedy generativního vyhledávání, založeného na umělé inteligenci a zvýraznění výsledků z webových fór. Z výzkumu vyplývá, že je generace Z skupinou, která je s AI vyhledáváním nejspokojenější a nejlépe jí vyhovuje tento styl získávání informací.
Důsledky pro SEO a online marketing
Jelikož se mění vyhledávací preference uživatelů, je zapotřebí, aby online marketéři začali pracovat na diverzifikaci svých SEO taktik a optimalizovali obsah nejen pro tradiční vyhledávače, ale také pro video platformy, jako je již zmíněný TikTok. Pochopení toho, že mladší publikum může začít vyhledávat produkty nebo informace na sociálních sítích, znamená, že je třeba vyvinout jedinečné strategie, díky který bude možné tuto demografickou skupinu oslovit.
Google hraje největší roli ve vyhledávání u generace Z, neusněte však na vavřínech!
I přesto, že je Google stále nejpoužívanějším vyhledávačem pro prvotní hledání informací, je zapotřebí se začít přizpůsobovat nové generaci a optimalizovat svůj obsah i pro vyhledávání na dalších platformách. To umožní nejen udržet, ale i zvýšit viditelnost v prostředí, kde se zvyky uživatelů neustále vyvíjejí.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com