Google Search Generative Experience – AI od Google
Příchod umělé inteligence (AI) od Google bude znamenat kontextovou a intuitivní změnu přístupu k získávání informací. Vývoj vyhledávání má významný dopad na celou specialisty, kteří budou muset podniknout změny v podnikových strategiích. Pochopení fungování Search Generative Experience (SGE) je tak krokem, který vám usnadní aplikaci nových funkčních metod, díky kterým se budou vaše stránky efektivně zobrazovat na zadávané vyhledávací dotazy.
Změna vyhledávání nemá dopad pouze na marketingové specialisty, ale i na běžné uživatele, kteří používají Google k vyhledávání informací. Výsledky vyhledávaní řízené umělou inteligencí jsou rychleji dostupné, což nejednomu uživateli usnadní každodenní činnosti.
Jak fungují LLM modely umělé inteligence
Většina nejpoužívanějších AI nástrojů, jako je ChatGPT, Bing AI nebo Google Bard, v současné době funguje na systému LLM (large langue model). Jeho funkcí je generování přirozeného jazyka a schopnost porozumění kladeným dotazům. Existují v něm ale určitá omezení, zejména co se týče pochopení konkrétních souvislostí a aktuálností dat.
Zmíněné AI modely získávají informace ze dvou zdrojů, a to na základě strojového učení od programátorů, kteří AI nástroj konfigurují a zároveň na základě informací z indexu vyhledávače. Pojďme si to dále vysvětlit podrobněji.
Tematické mapování
Význam a struktura tematického mapování
Tematické mapování představuje kritický nástroj v rámci optimalizace pro vyhledávače, díky kterému je obsah logicky a intuitivně organizován a strukturován. Díky němu jsou pokryty veškeré aspekty tématu, což přináší vyšší relevantnost a kvality obsahu. Jedná se o způsob díky kterému je možné získat výhody při vytvářením nových nápadů a perspektiv.
Jedná se vlastně o seskupování souvisejících myšlenek a témat do skupin, díky čemuž je obsah komplexní. A nejde pouze o organizování myšlenek logickým způsobem, ale tematické mapování nám pomůže také identifikovat mezery ve stávajícím obsahu.
Volba tématu a klíčových slov
Přemýšlíte, jak optimalizovat svůj obsah pro vyhledávání s umělou inteligencí? Jako první je důležité vybrat téma a klíčová slova, která jsou s vaším obsahem spojená.
Pomoci si můžete s ChatGPT, kterému zadáte úkol: „Můžete mi zobrazit tabulku, která shrnuje kategorie, subkategorie a obecné detaily týkající se tématu VAŠE TÉMA?
Za VAŠE TÉMA si dosaďte oblast, které se věnujete. Pokud například prodáváte bazény k rodinným domům, pak místo „VAŠE TÉMA“ dosaďte spojení „bazény k rodinným domům“. V případě, že provozujete cyklistickou prodejnu, pak místo „VAŠE TÉMA“ dosaďte spojení „jízdních kol“.
Vlastní obrázek:
Brainstorming, extrakce a vizualizace dat
Následně požádejte ChatGPT o brainstorming vytvořením několika vyhledávacích dotazů používaných uživateli ve vyhledávačích souvisejících s navrhovanými výrazy. Tím lépe pokryjete své téma a usnadníte si cestu do popředí vyhledávání řízeného AI.
Kromě ChatGPT je vhodným nástrojem také PaLM 2. Využijte ho k extrakci důležitých termínů. Dobře vám poslouží také ke generování sémantického grafu.
Poté se opět vraťte do ChatuGPT. V rámci něj použijte bezplatný nástroj AI Diagrams a nechte si vytvořit myšlenkovou mapu z informací, které jste získali v předchozích krocích.
Pokročilé strategie pro Google SGE
Po vygenerování myšlenkové mapy si otevřete nástroj PaLM 2 a zkontrolujte, zda mapa pokrývá všechny aspekty vašeho tématu. Pokud ano, využijte ji k proměně všech podtémat na webové stránky, blogové příspěvky a další formy obsahu, díky kterým vytvoříte propojenou síť obsahu, která odpovídá fungování Google SGE.
Optimalizujte obsah pro vyhledávače s umělou inteligencí
Využijte umělou inteligenci k tomu, abyste uspěli v nové éře AI vyhledávání. Nezapomeňte však na to, že je lidský aspekt při tvorbě vlastního obsahu i nadále důležitý. Nebuďte pozadu a naskočte do vlaku AI vyhledávání včas za pomocí aplikování zmíněných metod a postupů.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com