S tím, jak se stále více uživatelů spoléhá při surfování po internetu na mobilní telefony namísto stolních počítačů, se pomalu proměňuje i samotný internet. Namísto většinou textového obsahu nyní sledujeme zvyšování podílu obsahu založeného hlavně na obrázcích a videu. Populární sociální sítě jako Instagram, Snapchat, Pinterest nebo YouTube jsou na vizuálním obsahu přímo založeny a textu zde moc nenajdete. Není divu, na obrazovce smartphonu je mnohem snazší sledovat obrázky než číst drobná písmena. Tento trend se promítá také do PPC reklam Google Ads. Po obrázkových reklamách Google Nákupech přichází podobný formát prostřednictvím Gallery Ads i do vyhledávání na mobilních telefonech.
Co jsou to Gallery Ads?
Gallery Ads, které Google nedávno představil, jsou interaktivní PPC reklamy, které se zobrazují v horní části výsledků vyhledávání na mobilních telefonech. Jsou vlastně velice podobné reklamnímu formátu, který již znáte z Facebooku pod názvem karuselové reklamy. Stejně jako tyto PPC reklamy na Facebooku se i Gallery Ads skládají ze série obrázků, skrz které mohou uživatelé listovat. U Gallery Ads je tomu podobně. Tyto reklamy sestávají ze standardního textového nadpisu, URL adresy a karuselového banneru, na kterém se střídá několik obrázků. Pod obrázkem se navíc zobrazuje i textový popis.
Nadpis i popis zůstávají na místě, i když se obrázky střídají. Karusel může obsahovat minimálně čtyři a maximálně osm obrázků a každý popis může obsahovat maximálně 70 znaků. Skvělé je, že můžete mít v jedné reklamě až tři jedinečné titulky, takže můžete vyzkoušet různé druhy kombinací kreativ a výzev k akci. Podle statistik mají Gallery Ads vyšší míru kliknutí a přejetí prstem až o 25 % oproti standardním textovým reklamám.
K čemu slouží Gallery Ads?
Stručně řečeno, Gallery Ads dokážou vašim zákazníkům mnohem efektivněji předvést výhody vaší obchodní nabídky. Díky tomu, že obsahují obrázky, můžete zákazníkům předvést, jak váš produkt vypadá, a ukázat jim jeho přednosti. Dostanete tak k zákazníkovi mnohem komplexnější informaci, než byste byli schopni předat pomocí několika řádků textové reklamy. Ne nadarmo se říká, že je lepší jednou vidět než stokrát slyšet (nebo v tomto případě číst).
►Slova jsou v reklamě velmi dobrým prostředkem k přesvědčování zákazníků. Ale ve spojení s obrázky jsou ještě mnohem lepší.
Pro koho se hodí Gallery Ads?
Tento typ reklamy se velice hodí k propagaci produktů, u nichž hraje roli vzhled, nebo které dají dobře propagovat pomocí vizuálních podnětů. Pokud provozujete restauraci, fitcentrum, hotel, cestovní kancelář, lázně nebo prodáváte automobily, rozhodně byste měli Gallery Ads vyzkoušet.
►Díky možnosti předvést několik produktů, služeb nebo několik funkcí konkrétního produktu v rámci jedné reklamy můžete vytvořit skutečně velmi přesvědčivou prezentaci.
Pokud provozujete restauraci, můžete použít fotografie krásného interiéru nebo krásně naaranžovaných jídel z vašeho menu. Jakmile je zákazník uvidí, spustí se u něj Pavlovův reflex a okamžitě dostane chuť vaši restauraci navštívit. Je to výborný způsob, jak přesvědčit zákazníka o výhodách vaší nabídky a udělat skvělý první dojem.
Co když ale provozujete firmu, která nabízí dejme tomu vedení účetnictví, nějaký SaaS produkt nebo něco jiného, co nejde jednoduše zobrazit? Mohlo by se zdát, že v takovém případě Gallery Ads příliš nevyužijete. Ovšem opak je pravdou.
►Spíše než zobrazování produktů nebo služeb můžete zobrazit emoce nebo výsledek, který používání vašeho produktu zákazníkovi přinese. Gallery Ads tak představují úžasnou příležitost k ilustraci vítězství, kterého váš produkt umožní zákazníkům dosáhnout.
Proč jsou Gallery Ads lepší než běžné textové reklamy?
Obrázky dokážou mnohem lépe zaujmout pozornost uživatele než běžný text. Výzkumy prokázaly, že:
• Lidský mozek zpracovává snímky 60 000krát rychleji než text.
• Obrázek dokáže lidská mysl zpracovat za 13 milisekund.
• Lidé si vytvoří první dojem z obrázku již během 50 milisekund.
• Uživatel si mnohem pravděpodobněji zapamatuje obsah, který zahrnuje vizuální podněty, jako jsou fotografie.
• 55 % mileniálů uvádí, že vizuální prezentace je nejdůležitější součástí nakupování na mobilních telefonech.
• Lidé si dokážou zapamatovat 80 % toho, co vidí, oproti 20 % toho, co čtou.
Gallery Ads jsou zkrátka účinnější, protože fotografie budí silnější dojem a jsou zapamatovatelnější než prostý text. Výhodou Gallery Ads je také fakt, že se ve výsledcích vyhledávání zobrazí pouze jedna tato reklama. Pod ní se zobrazují už jen klasické textové reklamy. Reklama tak nemusí soupeřit o pozornost, což její účinnost ještě umocní.
►Dalším důvodem, proč dát Gallery Ads šanci, je to, že podobný koncept – karuselová reklama – již nějakou dobu funguje na Facebooku a Instagramu, kde se velice osvědčil. Díky karuselovým reklamám na Facebooku dosahují firmy několikanásobného zlepšení ROAS (návratnosti prostředků investovaných do reklamy).
Možné nevýhody Gallery Ads
Jak již bylo výše zmíněno, na rozdíl od textových reklam, kterých se uživatelům může zobrazit více, Gallery Ad se zobrazí vždy pouze jedna a bude vždy na prvním místě. Díky tomuto systému „vítěz bere vše“ pravděpodobně stoupne konkurence a s ní i cena za proklik. Využijte tedy příležitosti a začněte s Gallery Ads co nejdříve, když ještě není konkurence tak veliká. Čím dříve své Gallery Ads spustíte, tím větší výhodu budete mít nad vaší konkurencí.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com