Každý, kdo se věnuje obchodu s realitami, jistě dobře ví, že domy se nekupují jako rohlíky v krámě na rohu. Kupující musí většinou dlouho šetřit, zatímco prodávající čekají na správný čas, aby mohli svou nemovitost prodat za nejlepší cenu.
Nákup nebo prodej domu je delší proces, během kterého lidé potřebují dostatek času, aby si vše rozvážili. Během této doby by je měl makléř zásobovat důležitými informacemi, které je v jejich nákupním či prodejním rozhodnutí podpoří. Nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je e-mailový marketing.
Role e-mailového marketingu v realitním podnikání
►E-mailový marketing vám pomůže zůstat v kontaktu s návštěvníky vašeho webu a dává vám možnost poskytovat jim postupně informace, které potřebují k utvrzení ve svém obchodním rozhodnutí.
Základem každého online podnikání, realitní byznys nevyjímaje, je kvalitní web. Váš web je ale jen tak dobrý jako potenciální zákazníci, které generuje pro vaši firmu. Začněme tím, že si ukážeme způsoby, jak můžete pomocí svého realitního webu shromažďovat e-mailové adresy svých potenciálních zákazníků, a poté se pustit do strategií, jejichž cílem je proměnit potenciální zákazníky v ty skutečné.
Snadné způsoby shromažďování e-mailových adres prostřednictvím vašeho webu
Ohodnocení nemovitosti
Každého potenciálního zákazníka realitní kanceláře zajímá hlavně jediná věc. Kolik za svou nemovitost může utržit. Přestože skutečně relevantní odhad tržní ceny není snadné spočítat, v realitní kanceláři máte pochopitelně prostředky, jak zákazníkovi poskytnout alespoň hrubý odhad ceny. Aby jej však potenciální zákazník získal, bude muset uvést jméno a e-mailovou adresu. Jakmile to udělá, získáte příležitost pro zahájení konverzace.
Kontaktní formulář
Kontaktní formulář je klíčovým prvkem každé webové stránky, která chce oslovit potenciální zákazníky pomocí e-mail marketingu, a měl by být na každé stránce vašeho webu. Skvělé místo pro jeho umístění je v zápatí vašeho webu, nebo v bočním panelu, takže je návštěvníkům stále na očích. U odesílacího tlačítka zvolte správnou výzvu k akci, namísto obecného „odeslat“ zkuste něco jako „Zůstaňte s námi v kontaktu“.
Uložení vyhledávání nemovitostí
Umožnit návštěvníkům ukládat výsledky vyhledávání nemovitostí je skvělý způsob, jak jim poskytnout přidanou hodnotu výměnou za některé kontaktní informace.
Pokud je na vašem webu povoleno IDX, můžete nastavit možnosti umožňující návštěvníkům ukládat jejich vyhledávání, aby se k nim mohli později vrátit.
Návštěvníci, kteří používají tuto možnost, jsou obvykle cennými potenciálními zákazníky. Uložením vyhledávání na vašem webu vám signalizují, že se mají v úmyslu vrátit a v hledání pokračovat později.
►Aby bylo možné vyhledávání uložit, musí uživatelé uvést své jméno a e-mailovou adresu, kontaktní údaje, které pak můžete použít k jejich pozdějšímu oslovení.
Exkluzivní obsah
Zkuste návštěvníkovi nabídnout exkluzivní, vysoce hodnotný obsah výměnou za jeho kontaktní informace.
Může jít například o e-book či různé průvodce obchodováním s realitami. Jejich výhodou je, že je vytvoříte pouze jednou a poté je můžete použít jako „lead magnet“ neboli návnadu pro sběr kontaktních informací na vašem webu.
►Začněte vytvořením prémiového e-booku, například „Jak se nenechat napálit při koupi nemovitosti“. Poté jej na své webové stránce nabídněte zdarma k zaslání na e-mailovou adresu. Každý, kdo si nechá zaslat tento e-book, má zájem o koupi nemovitosti, a je tedy vaším ideálním zákazníkem.
Jak oslovit vaše nové potenciální zákazníky
Gratulujeme k získání nových potenciálních zákazníků! Nyní je jen na vás, abyste s nimi navázali vhodnou komunikaci a přesvědčili je, že jste přesně tím realitním agentem, kterého hledají.
• Jednou z možností je automatické spuštění série předem připravených e-mailů, která se odstartuje, jakmile vám zákazník dá svou e-mailovou adresu.
• Pokud jste prostřednictvím formuláře získali telefonní číslo potenciálního zákazníka vaší realitní kanceláře, zavolejte mu. Všichni víme, že úspěch v oblasti obchodu s nemovitostmi je založen v prvé řadě na vztazích. Dokážete-li svůj nový kontakt po telefonu zaujmout a vlastně si vytvořit osobní vztah, přiblížíte se k vašemu cíli – uzavření obchodu – mnohem rychleji.
• Pokud jste nezískali telefonní číslo jako součást registračního formuláře, připojte žádost o telefonický kontakt k automatizované uvítací sérii e-mailů. Tato zpráva by měla být osobní a upřímná, ale také profesionální. Nezapomeňte, že svým zákazníkům můžete svými službami pomoci, a můžete to udělat mnohem lépe, pokud s nimi budete mít bližší osobní vztah.
• Prosbu o zanechání telefonického kontaktu je nejlepší umístit do druhého nebo třetího e-mailu v automatické kampani.
Uspět v současné náročné konkurenci realitních kanceláří není snadné a o každého zákazníka je třeba tvrdě bojovat. Výše uvedené tipy vám pomohou potenciální zájemce o prodej či koupi nemovitosti oslovit mnohem efektivněji a dosáhnout tak lepších prodejů.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com