
To, po čem dlouhou dobu volali vývojáři celého světa, se stalo skutečností. Google umožňuje v PageSpeed Insights (PSI) zobrazit sbírání dat za stanovenou dobu, konkrétně za 28 dní. Co tato nová aktualizace odborníkům na SEO přináší?
K jaké změně došlo v PageSpeed Insights?
Google aktualizoval nástroj PSI tak, aby dokázal zobrazit období sběru dat pro metriky Chrome User Experience Report (CrUX). Vyřešil tak letité trápení vývojářů vyplývající z nejasného časového rozsahu měření PSI.
Data CrUX jsou nyní v PageSpeed Insights založená na 75. percentilu skutečných uživatelských návštěv za posuvné 28denní období s odstupem dvou dnů.
To znamená, že když se na provoz budete chtít podívat 5. ledna, zobrazí se vám údaje měřené od 7. prosince do 3. ledna. Díky tomu už nemusíte data složitě hledat v Google DevTools jako doposud.
Doba sběru dat se také zobrazuje přímo v rozhraní PageSpeed Insights, což vám pomůže k pochopení kontextu metrik.
Proč je sledování za období důležité?
Při měření a vyhodnocování uživatelské zkušenosti na webu se bez dat CrUX neobejdete. A co víc, algoritmy Google je používají i k hodnocení stránek ve výsledcích vyhledávání.
Časově ohraničený rámec dat usnadňuje pozorování změn i následnou optimalizaci stránek pro zlepšení výsledků.
CrUX data v různých nástrojích
Data nezbytná k vylepšování uživatelského zážitku získáte z několika nástrojů Google, přičemž každý z nich s nimi nakládá trošku odlišně.
- PageSpeed Insights: Poskytuje informace pro konkrétní URL adresy nebo celé weby za zmíněných 28 dní.
- Google Search Console: Seskupuje data podle souvisejících stránek nebo jejich skupin než podle samostatných URL adres. Někdy kvůli tomu mohou vznikat nejasnosti.
- BigQuery: Vytváří měsíční výpisy dat CrUX s dalšími podrobnostmi, jako jsou geografická rozdělení nebo histogramy. K aktualizaci těchto údajů na úrovni původu dochází zhruba 10. den nového měsíce.
Shrnutí
Aktualizace PageSpeed Insighte od Google zefektivňuje využití CrUX dat a přináší větší transparentnost.
Nenápadná, ale přínosná změna ulehčuje analýzu skutečných uživatelských dat při práci na optimalizaci výkonu webu a na zlepšení hodnocení ve vyhledávání.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Martin Kulhánek
Foto zdroj: pixabay.com