Identifikace poklesu návštěvnosti pomocí Google Search Console
Poklesla vám návštěvnost na webu? Google pokračuje v zavádění rozsáhlých aktualizací, které na to mohou mít dopad. Víte, že můžete zjistit důvod poklesu návštěvnosti pomocí Google Search Console?
Pojďte se dozvědět o přehledech GSC, u kterých nemusí být zřejmé, že jsou využitelné pro identifikaci poklesu webové návštěvnosti.
Segmentace zařízení
Zobrazované pořadí vašich webových stránek ve výsledcích vyhledávání (SERP) se může lišit od použitého zařízení. Mezi výsledky vyhledávání se zobrazuje mnoho placených vyhledávání podpořených reklamou. Může se tak stát, že vaše webové stránky (dokonce i u značkového vyhledávání) zapadnou níže, což může způsobit dopad na návštěvnost webu.
Nejen placený obsah však zabírá prostor v SERP. Ve vyhledávání se zobrazuje také sekce Lidé se ptají, diskuze a fóra, průvodce nákupem a další. Není divu, že i když dosahujete díky vaší SEO strategii dobrých pozic v SERP, i tak je složitější objevit vás, jelikož spoustu prostoru zabírají výše zmíněné části. Na mobilních zařízeních je to ještě horší než na počítači.
Víte, kde sledovat návštěvnost segmentovanou podle zařízení v Google Search Consoli? Otevřete si GSC, přejděte do části Výkon > Výsledky vyhledávání > Zařízení. Následně si vytvořte vrstvy s porovnáním na základě data. Díky tomu zjistíte, kde provoz na webu nejagresivněji klesá.
Přehled vzhledu vyhledávání
Jestliže chcete zjistit, jestli vás konkrétní funkce vyhledávání stojí kliknutí a zobrazení, pak se vám bude hodit přehled vzhledu vyhledávání. Dejte si ale pozor na to, že veškeré změny v provozu nejsou způsobeny aktualizacemi algoritmu. Možná za změnu návštěvnosti vašeho webu může nové rozložení SERP či se vaše záznamy zobrazují v určitých situacích jiným než očekávaným způsobem.
Statistiky procházení
V části Nastavení v Google Search Console je možné nalézt Přehled statistik procházení. Ten vám může poskytnout důležité informace, které mohou ovlivnit návštěvnost vašeho webu. Zobrazují se zde například:
chyby na webu,
přesměrované URL adresy,
URL adresy procházené podle subdomény,
skutečně procházené URL adresy.
Sledovat můžete také data trendů, díky tomu můžete sledovat, kdy jste měli nejvyšší a nejnižší návštěvnost na webu, a identifikovat tak konkrétní problémy včetně nefunkčních odkazů nebo nefunkčnost subdomén či náhlý velký pokles procházení URL adres.
Využijte Google Search Consoli k analýze problémů na webu
Google Search Console se ukázala jako užitečný nástroj sloužící nejen pro identifikaci a analýzu poklesu návštěvnosti na webových stránkách. Segmentace zařízení, přehled vzhledu vyhledávání a statistiky procházení poskytují užitečné informace, které pomáhají odhalit potenciální problémy a mohou pomoci v jejich předcházení. Široký rámec poskytovaných dat umožňuje efektivněji reagovat na změny a optimalizovat obsah a strukturu webu pro lepší výsledky ve vyhledávačích.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com