Použití klíčových slov k zacílení na jiné značky, produkty nebo služby je jedním z nejjednodušších způsobů, jak v Google Ads oslovit zákazníky konkurentů. Cílení na klíčová slova konkurence se však může prodražit. Dobrou zprávou je, že máme více možností než jen vyhledávací síť Google. Na publikum konkurence můžeme cílit i jinými způsoby, které jsou stejně efektivní, ale levnější.
Ačkoli PPC kampaně ve vyhledávání budou mít pravděpodobně vždy nejhlubší záměr, existují poměrně specifické možnosti cílení, které můžeme použít pro jiné typy kampaní, abychom zachytili uživatele, kteří také kliknou na naši reklamu vedeni záměrem. V tomto příspěvku se budeme věnovat třem způsobům, jak můžete oslovit publikum svých konkurentů, aniž byste museli cílit na jejich klíčová slova.
1. Vytvoření vlastních publik s klíčovými slovy konkurence
2. Vytvoření vlastních publik s konkurenčními URL adresami
3. Cílení reklamy na YouTube na konkurenční videa
Vytvoření vlastního publika s klíčovými slovy konkurence
Jak možná víte, Google Ads obsahuje funkci vlastních publik, která nám pomáhá oslovit publika, která více odpovídají typu cíle naší kampaně. Umožňují nám také cílit na publika naší konkurence.
Jak to funguje
Tato strategie nastaví vaše kampaně Video a Discovery tak, aby se zobrazovaly uživatelům, kteří hledali konkurenční výrazy.
Jak na to
· Přejděte do Nástroje a nastavení > Sdílená knihovna > Správce publik a vytvořte vlastní publikum.
· Vyberte možnost cílení na "Lidé, kteří vyhledávali některý z těchto výrazů na Googlu".
Část "na Googlu" je klíčová, protože to znamená, že v podstatě cílíte na lidi, kteří hledali některý ze seznamu výrazů na všech stránkách patřících Googlu, jako je například i YouTube. Stačí zadat výrazy, které váš ideální zákazník používá ve vyhledávání Google. Vaše reklamy se tak dostanou k lidem, kteří hledají tyto a podobné výrazy pouze v kampaních běžících na stránkách a službách patřících Googlu. V ostatních kampaních budou tyto výrazy použity jako zájmy nebo nákupní záměry.
Nyní tedy vezměte svůj seznam klíčových výrazů obsahujících značku konkurence a přidejte jej do nového vlastního publika. Jako příklad uveďme, že prodáváte mobilní telefony a jedním z vašich konkurentů je Aligator. Výrazy, které můžete přidat, mohou zahrnovat například: recenze telefonů Aligator, problémy s telefony Aligator, mobilní telefon Aligator A 675 Senior, nejlepší mobilní telefon Aligator atd.
I když vlastní publikum nemusí být tak specifické jako nabídky na názvy konkurenčních značek ve vyhledávání, stále je můžete využít k tomu, abyste dostali své PPC reklamy před velmi relevantní publikum a ovlivnili jeho rozhodování ve prospěch vaší značky.
Toto nastavení se bude vztahovat na kampaně YouTube a Discovery, protože to jsou služby patřící Googlu. Vyzkoušejte je pro PPC kampaně Video a Discovery, které nyní zahrnuje i umístění v Gmailu, abyste tak dostali vaše reklamy před publikum vaší konkurence.
Vytvářejte vlastní publika s URL adresami konkurence
Kromě cílení na klíčová slova nebo vyhledávané výrazy můžete do svého vlastního publika zadat také konkrétní URL adresy.
Jak to funguje
Tato strategie vezme seznam všech URL adres vašich konkurentů a vytvoří z těchto domén publikum.
Jak to udělat
· Uděláte to tak, že vytvoříte nové vlastní publikum a vyberete možnost "Zahrnout lidi s následujícími zájmy nebo chováním". Pod tímto políčkem se pak zobrazí možnost "Rozšířit publikum také o:", kde můžete kliknout na možnost: „Lidé, kteří si prohlížejí tyto typy webových stránek“.
· Poté můžete vybrat možnost "Lidé, kteří si prohlížejí webové stránky podobné" a zobrazí se vám další oblast, kam můžete přidat libovolný počet konkurenčních webových stránek.
I když to není tak přesné jako cílení na vyhledávané výrazy, zaměřuje se tento postup na konkrétní chování uživatelů, pokud mají vaši konkurenti podobné webové stránky. Tuto strategii použijte spíše pro přístupy na vrcholu marketingového trychtýře, abyste se představili uživatelům, kteří by mohli mít zájem o produkty vaší značky.
Poznámky k této strategii
Je důležité uvědomit si, že toto cílení funguje jinak než přidávání vyhledávaných výrazů. Nemůžete cílit na uživatele, kteří skutečně navštívili zadané URL adresy. Nemůžete provádět remarketing, aniž byste na těchto URL adresách měli svou značku, a nejedná se o cílení na umístění pro Obsahovou síť. Toto nastavení spíše říká Googlu, aby cílil vaše reklamy na uživatele, kteří navštěvují webové stránky podobné těm, které jste zadali.
Umístění reklamy na YouTube na konkurenční videa
Tato třetí strategie zahrnuje cílení na umístění pro YouTube.
Jak to funguje
Tato strategie vám umožní oslovit publikum vašich konkurentů tím, že budete inzerovat v jejich vlastních videích na YouTube.
Jak na to
Chcete-li oslovit publikum vašich konkurentů, přejděte do možností umístění reklamy na YouTube. Když budeme pokračovat v našem příkladu s mobilním telefonem, zadejte například Samsung Galaxy S 10. Poté můžete cílit na konkrétní videa YouTube nebo na celý kanál vašeho konkurenta.
Poznámky k této strategii
Pokud se rozhodnete spustit skupinu reklam s řízeným umístěním na YouTube, měli byste si být vědomi jedné věci. Pokud cílíte na umístění výhradně na YouTube nebo na Obsahové síti, vaše reklamy nyní budou moci být spuštěny v obou těchto sítích. Proto stále sledujte, kde se vaše reklamy zobrazují v přehledech umístění, abyste se ujistili, že vaše reklamy zůstávají na umístěních, která jste chtěli.
Získejte si publikum konkurence, aniž byste museli platit příliš
Cílení na klíčová slova konkurence ve vyhledávací síti Google Ads může být efektivní, ale v některých případech také drahé. Tyto tři výše uvedené možnosti jsou nízkonákladové a mohou být účinným způsobem, jak budovat povědomí o vaší značce a přilákat správné uživatele, kteří mohou mít zájem o to, co prodáváte.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com