Probíhající vládní restrikce kvůli pandemii koronaviru způsobují nebývalý rozkvět online obchodů. Není proto divu, že konkurence v oboru online nakupování neustále roste, a obstát je stále obtížnější. Proto je pro každého majitele e-shopu důležité mít kvalitní marketingovou strategii, která by mu pomohla přivést do jeho obchodu nové zákazníky. Jednou z jejích součástí mohou být kromě standardní PPC reklamy i Chytré kampaně v Nákupech Google neboli Smart Shopping.
Smart Shopping neboli Chytré kampaně v Nákupech Google
Je Smart Shopping vhodný i pro váš e-shop? Chytré kampaně v Nákupech mají spoustu neuvěřitelných výhod a je pravděpodobné, že vaše návratnost investic do reklamy (ROAS) po jejich použití raketově vzroste.
►Čím vyšší je ROAS, tím lépe, protože to ukazuje, že utrácíte peníze za reklamu efektivně.
Chytré kampaně v Nákupech mají samozřejmě i drobné nevýhody, například menší kontrolu nad kampaní, ale kombinací Smart Shopping s běžnými nákupními kampaněmi můžete na druhou stranu exponenciálně rozšířit publikum, které jste schopní oslovit. Mezi další nevýhody patří to, že se díky automatizaci řízené strojovým učením zobrazují reklamy na produkty s nejlepším výkonem, což může omezit prodeje méně populárních produktů. Tomuto problému se však lze vyhnout vytvořením Chytrých kampaní v Nákupech pro konkrétní produkt.
Co je vlastně Smart Shopping neboli Chytré kampaně v Nákupech
Podle Googlu využívají Chytré kampaně v Nákupech automatické nabízení cen a umisťování reklam, aby maximalizovaly hodnotu konverze pro vámi nastavený denní rozpočet. Google v zásadě využívá již existujících dat zpracovaných pomocí své umělé inteligence ke zvýšení vašich příjmů a maximalizaci hodnoty konverzí.
Na co byste měli pamatovat před nastavením Chytrých kampaní v Nákupech
Přečtěte si několik doporučených postupů, kterými byste se měli řídit při nastavování Chytrých kampaní v Nákupech.
-
Zajistěte, aby byly spuštěny Chytré kampaně ve vyhledávání i v nákupech - osvědčeným postupem je mít kampaně ve vyhledávání i v Nákupech, abyste pokryli všechna svá publika a oslovili co největší počet uživatelů.
-
Vytvořte univerzální kampaň ve vyhledávání i v nákupech - univerzální kampaně zajistí, že zachytíte i návštěvníky, které nedokážou zachytit kampaně cílící na konkrétní produkt.
-
Vytvářejte specifické kampaně pro nakupování produktů s nejlepším výkonem - pro vaše nejprodávanější produkty byte měli vytvořit samostatné kampaně a zároveň tyto produkty vyloučit ze všech ostatních kampaní. To vám pomůže zajistit, aby se zobrazovaly všechny vaše produkty, nejen ty nejprodávanější.
-
Měřte a vyhodnocujte výkon svých Chytrých kampaní. Zjišťujte, co funguje, co nefunguje a co můžete na své strategii vylepšit. Zvýšilo se výrazně ROAS (návratnost prostředků vložných do reklamy)? Nezapomeňte sledovat data z chytrého nakupování a z běžných kampaní, abyste mohli porovnat dopad.
-
Pokud ROAS kolísá, zvažte přeskupení kampaní. Ovšem pozor, než provedete významné změny, nezapomeňte poskytnout kampaním 2–4 týdny, aby se takzvaně usadily. Nezapomeňte, že strojovému učení trvá nějakou dobu, než nalezne optimální stav, kdy ze svých reklam získáte maximální zisk.
Nezapomeňte kromě Chytrých kampaní vytvořit i univerzální, standardní kampaň, která bude schopna zachytit potenciální zákazníky v případě, že byste vyčerpali svůj rozpočet na Chytré kampaně. Zajistíte si tak maximální pokrytí všech potenciálních zákazníků. Přestože Chytré kampaně v nákupech Google jsou o něco finančně nákladnější než ty standardní, zejména z důvodů, že nad svými výdaji nemáte kontrolu, většina obchodníků zaznamená po nasazení Chytrých kampaní významný nárůst tržeb, díky kterému se jim nasazení Chytrých kampaní vyplatí.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com