Na základě údajů z Google Merchant Center pak můžete určit, zda chcete změnit rozhodnutí o skladových zásobách produktů, marketingové rozpočty a strategii.
Google nyní podporuje automatické označování v rámci Google Merchant Center pro všechny bezplatné nabídky a bezplatné místní nabídky ve vyhledávání Google. Dříve, když společnost Google na začátku roku 2022 oznámila podporu automatického označování bezplatných výpisů, týkalo se to pouze karty Nákupy Google.
Oznámení Google
"Nyní můžete používat automatické označování k zobrazení konverzí pro všechny bezplatné nabídky a bezplatné místní nabídky na Googlu. Dříve bylo automatické označování dostupné pouze pro výpisy na kartě Nákupy. Při použití s nástrojem pro analýzu webu můžete pomocí údajů o konverzích zjistit, jak efektivní vaše výpisy jsou."
Co je to automatické označování?
Automatické označování je funkce v rámci služby Google Merchant Center, která vám pomůže sledovat konverze z bezplatných výpisů produktů a bezplatných místních výpisů produktů na vašich webových stránkách ve všech prohlížečích odděleně od ostatních typů konverzí.
Pomůže vám také rozdělit výkon v nástroji pro analýzu webu třetí strany, jako je například Google Analytics, mezi vaše bezplatné výpisy a bezplatné místní výpisy od celkové organické návštěvnosti Google.
Při použití s nástrojem pro analýzu webu vám automatické označování umožňuje zobrazit, jak efektivní jsou vaše bezplatné výpisy a bezplatné místní výpisy, které vedou k významné aktivitě zákazníků (například k nákupu). Když v Merchant centru zapnete automatické označování, můžete:
- Rledovat konverze z bezplatných nabídek a bezplatných místních nabídek produktů na svých webových stránkách ve všech prohlížečích (odděleně od ostatních typů konverzí).
- Rozdělit výkon v nástroji pro analýzu webu třetí strany, jako je například Google Analytics, mezi vaše bezplatné nabídky a bezplatné místní nabídky od celkové organické návštěvnosti Google.
Jak to funguje?
Když uživatel klikne na váš bezplatný výpis produktů a bezplatný místní výpis produktů ve vyhledávači Google, pak automatické označování přidá do adresy URL parametr nazvaný "result id". Pokud například někdo klikne na váš bezplatný výpis pro www.domena.cz, bude výsledná adresa URL vypadat takto: www.domena.cz/?srsltid=123xyz. Result id se vytvoří v okamžiku zobrazení.
Pokud uživatel klikne na stejný bezplatný výpis nebo bezplatný místní výpis znovu, použije se stejné result id. Ten je pak sledován prostřednictvím vašich analytických nástrojů pro hlubší analytické účely, včetně sledování konverzí a nákupů.
Jak zapnout automatické označování
Automatické označování může správce povolit na úrovni účtu Merchant Center. Podle společnosti Google není tato funkce ve výchozím nastavení povolena. Jak ji zapnout:
- Přihlaste se ke svému účtu Merchant Center.
- V účtu Merchant Center klikněte na ikonu nástroje s ozubeným kolem a poté klikněte na položku Nastavení konverzí v části Nastavení.
- Přepněte tlačítko Automatické označování na hodnotu ZAPNUTO.
Proč by vás tato nová funkce mohla zajímat?
Lepší sledování a atribuce je to, co chtějí všichni obchodníci s vyhledáváním, a automatické označování v Merchant Center vám nyní může pomoci sledovat také bezplatný výpis produktů a bezplatný výpis místních produktů v rámci Google Merchant Center. Pro optimalizaci konverzí jede o velice užitečný nástroj.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com