6 inovativních strategií obsahového marketingu pro rok 2025

6 inovativních strategií obsahového marketingu pro rok 2025
Kam se posouvá obsahový marketing v roce 2025? Objevte už teď 6 pokrokových taktik s moderním přístupem k obsahu a získejte náskok před konkurencí.

Prozkoumávání nových cest k zákazníkům a předním pozicím ve vyhledávání je oblíbenou činností většiny marketérů. Online prostředí však prochází prudkým vývojem a to, co včera bylo efektivní a relevantní, nemusí už zítra vůbec fungovat. A to navzdory celé spoustě případových studií a předpovědí budoucích velkých trendů.

Což má mimořádný vliv hlavně na obsahový marketing, silně ovlivněný zájmy a chováním spotřebitelů. Tím je tato disciplína zajímavá a objevitelská, ale také náročná a náchylná k různým spekulacím, jejichž oprávněnost je nutné neustále ověřovat testováním. Podívejte se na hlavní výzvy pro obsahový marketing v nadcházejících měsících.

1. Inspirující vizionářský obsah

Tvůrci obsahových strategií se doposud soustředili především na pomoc uživatelům s jejich problémy a potřebami. Takzvaný vizionářský obsah, popsaný před nedávnem jako nový obsahový trend, jde dál a zájmové publikum inspiruje k novým cílům.

Vizionářský obsah poskytuje:

  • Něco, co můžete vidět,
  • Něco, na co se můžete těšit,
  • Nějakého hrdinu, kterého můžete následovat.

Tento inovativní obsah je založený na touze a úsilí něco dokázat a poskytuje uživatelům vizi budoucnosti, aby se podívali za horizont nynějšího stavu. Má ”zažehnout jiskru inspirace” a motivovat k dalším nápadům.

Například:

  • Firma specializovaná na ekologii a udržitelnost prezentuje svou vizi budoucnosti bez odpadu.
  • Společnost nabízející finanční služby představuje výhody decentralizovaného financování a jeho přínos pro lidstvo.

Vizionářský obsah umožňuje firmám změny a posuny tvořit, a ne na ně jen reagovat. Přitahuje loajální publikum hledající inovaci, ideu a inspiraci.

Vytvářejte obsah nahlížející do budoucnosti vašeho oboru. Nejlépe koncepčně, aby účastníci měli představu o tom, co je možné už dnes, a kam směřuje vývoj.

2. Krátké video pro dlouhý dosah

Krátké videopříspěvky v podobě YouTube Shorts nebo Instagram Reels samozřejmě znáte. Co potřebujete vědět je, že jejich význam bude během roku 2025 dál výrazně narůstat.

Což je z velké části dáno rychlostí doby a online prostředí. Spotřebitelé chvatně konzumují spoustu různého obsahu a upřednostňují takovou jeho formu, které snadno porozumí, sžijí se s ní a mohou ji jednoduše sdílet.

Díky kvalitním, zajímavým krátkým videím vás uvidí více očí za kratší dobu a díky virálnímu sdílení oslovíte mnohem početnější publikum.

Abyste ušetřili čas, energii i peníze, smysluplně rozstříhejte svá dlouhá videa z YouTube a vytvořte z nich několik krátkých příspěvků s novým zvukem. Ty pak můžete publikovat prostřednictvím Shorts, Reels, sociální sítě TikTok i jiných platforem.

Obdobný postup využijete také při správě vícekanálových kampaní, pro které tak nemusíte neustále tvořit jedinečná krátká videa.

Chcete-li tvořit videoobsah ve velkém, pomohou vám se scénáři, tvorbou i úpravou videa pokročilé nástroje umělé inteligence.

3. Spojení s velkými jazykovými modely AI

SEO jako takové znamenalo dlouhou dobu především optimalizaci pro vyhledávače, tedy víceméně Google. Dnešní velké jazykové modely (LLM) umělé inteligence ovšem otevírají brány do zcela nových dimenzí vyhledávání a daly tak vzniknout nové disciplíně LLM SEO.

Ta přináší větší viditelnost vašeho obsahu, maximalizaci organického provozu a zlepšení hodnocení ve vyhledávačích řízených AI.

Rozdíly můžete vidět, když porovnáte vyhledávání stejné klíčové fráze v tradičním SERP a v modelu umělé inteligence Gemini od Google, který je získává ze stránek záměrně (i neúmyslně) využívajících LLM SEO.

To znamená, že kromě obvyklých SEO postupů vám k úspěchu webu a online byznysu pomohou také inovativní specifické strategie pro LLM.

K těm patří třeba:

  • Značkování strukturovaných dat v obsahu webových stránek umožňující vyhledávačům a LLM snadněji pochopit a interpretovat informace,
  • Významově související klíčová slova a fráze pro LLM začleněná do obsahu jako kontextová vodítka pro nástroje AI, aby porozuměly vzájemnému vztahu obsahu s vyhledáváním a záměry uživatele,
  • Kvalitní odkazy vedoucí k aktuálním věrohodným informacím z renomovaných zdrojů, přispívající ke zvýšení hodnocení serióznosti obsahu v prostředí LLM.

Držte krok s vývojem LLM SEO a maximalizujte hodnocení obsahu webu i návštěvnost.

4. Výkonný tým obsahového oddělení

Podle jedné ze studií má bezmála 90 % šéfů marketingových oddělení speciální tým nebo zaměstnance pro obsahový marketing. Je to proto, že tento obor sestává ze spousty různých činností od nápadů a jejich provedení až po měření výkonu a následné vylepšování.

Můžete mít připravenou perfektní taktiku, ale bez zapálených zkušených lidí, které obsah opravdu baví, se nejspíš dočkáte jejího selhání.

Nedávná zpráva Institutu pro Obsahový Marketing (CMI) uvádí, že schopný a fungující obsahový tým považují samotní marketéři za druhý nejdůležitější faktor úspěchu obsahového marketingu. Tím prvním je důkladné pochopení cílového publika.

Nespoléhejte příliš na automatizaci, nástroje umělé inteligence nebo smluvní autory a dejte si za cíl vybudovat v roce 2025 kvalitní tým pro přípravu a správu obsahu. Ten bude zodpovědný za zaměření, priority, cíle a výkon obsahu.

Jak vybudovat správný tým?

Najděte pracovníky s rozmanitými dovednostmi a zkušenostmi, od SEO přes copywriting až po specialisty na sociální sítě a využijte jejich potenciál k vytvoření mohutného obsahového plánu.

Při výběru členů si prověřte, jestli jsou schopní spolupracovat s ostatními a vzájemně se podporovat.

Tak sestavíte skvělý obsahový tým naladěný na stejnou notu a připravený objevovat nové trendy ve světě obsahového marketingu.

5. Hlubší psychologie obsahu

V marketingu a při tvorbě obsahu má psychologie osobnosti mnoho možností využití. Když pochopíte klíčové psychologické principy, lépe přizpůsobíte svá sdělení konkrétním profilům spotřebitelů.

Díky studiu typů osobností můžete předvídat záměry uživatelů, porozumět jejich chování a vytvářet tak efektivnější obsah, který souzní s cílovým publikem a zvyšuje zapojení i počet konverzí.

Psychologie bude mít v obsahovém marketingu čím dál větší roli od analýz chování uživatelů při vyhledávání přes tvorbu působivých příběhů až po ovlivňování jednotlivých akcí na nákupní cestě.

Prozkoumejte psychologické aspekty pohybu spotřebitelů na webu a jejich rozhodování o nákupu a využijte tyto poznatky při ladění obsahových strategií.

6. Rovnováha mezi tvorbou lidí a AI

O obsahu generovaném umělou inteligencí se vedou vášnivé sáhodlouhé diskuze.

Na jedné straně už nástroje AI využívá bezpočet online platforem a je jich čím dál více. Marketérům usnadňují SaaS, datovou analýzu, celou optimalizaci pro vyhledávače i mnoho jiných činností.

Na straně druhé stojí zarytí odpůrci technologií umělé inteligence, kteří blogové příspěvky, videa či umělecké počiny AI úspěšně ignorují.

A někde uprostřed jsou všichni ostatní, kteří potřebují zviditelnit značku, přilákat publikum a prodávat.

Jisté je, že mezi odborníky na obsahový marketing roste k obsahu ”vyrobenému” AI algoritmy skepse až odpor. Řada z nich mluví o tom, že spotřebitelé jsou rozladění a otrávení obsahem bez originality, osobního prožitku a autenticity. Podle jedné ze studií si až polovina běžných spotřebitelů myslí, že umělá inteligence je špatná cesta.

Tvorba obsahu za pomoci AI zcela určitě nepřestane, spíš naopak. Deklarovaným odmítnutím používání takového obsahu se však můžete odlišit od konkurence a zaujmout publikum, které si zakládá na hodnotách vytvořených lidmi.

  • Například kosmetický gigant Dove vydal zjara roku 2024 prohlášení, ve kterém se zavazuje, že nikdy nepoužije umělou inteligenci pro vytváření a zobrazování lidských těl v reklamních kampaních.

Rozhodnutí, zda a do jaké míry zapojit do svého byznysu AI, zůstává na každé firmě či společnosti podle jejího uvážení. Dá se říct, že ani striktní odmítání ani přehnané uctívání umělé inteligence není v dnešní době pro značku přínosné. Čas ukáže, jakým směrem se bude vývoj ubírat.

Výše popsané taktiky pro obsahový marketing v roce 2025 samozřejmě nejsou pro nikoho povinné, nicméně existují přesvědčivé signály, že dokážou vaše SEO udržet v kondici i v letošním roce.

Buďte zvídaví, testujte, optimalizujte a hlavně vnímejte, co se děje v ”reálném světě”. Ty nejlepší nápady často pochází přímo od lidí, jejichž potřeby chcete uspokojit.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp