17 tipů, jak úspěšně propagovat svůj blog

17 tipů, jak úspěšně propagovat svůj blog
Jak zajistit, aby se váš blog zařadil mezi kvalitní blogy a neztratil se v záplavě článků? Přečtěte si naše tipy, které vám pomohou zpropagovat váš blog, zvýšit jeho návštěvnost a dosah.

I když by se mohlo zdát, že v současné době už nejsou blogy populární a do popředí se dostávají sociální sítě či videa na YouTube, není tomu tak. Spousta lidí stále upřednostňuje psanou formu informací a prostřednictvím kvalitních blogů hledají odpovědi a řešení svých dotazů či problémů. Jak ale docílit toho, aby se váš blog zařadil mezi kvalitní blogy a neztratil se v záplavě článků? Přečtěte si naše tipy, které vám pomohou zpropagovat váš blog, zvýšit jeho návštěvnost a dosah.

1. Začněte guest postingem

Pokud se svým blogem teprve začínáte nebo na něj přichází málo návštěvníků, využijte možnosti guest postingu neboli guest bloggingu. Tato metoda je totiž velmi přínosná a prospěšná pro obě strany. Stačí, abyste si vyhledali web nebo magazín, který je tematicky podobný vašemu zaměření, a domluvili se s jeho majitelem/provozovatelem na zveřejnění vašeho článku. Vy získáte možnost propagace zdarma a majitel webu nebo magazínu zase na oplátku kvalitní článek, který rozvine obsah jeho stránek. Důležité je, abyste napsali přínosný text a publikovali jej na tematickém blogu s velkou návštěvností – jen tak se o vás dozví velké množství čtenářů. Aby tito čtenáři navíc ještě kliknuli na odkaz v textu, který je přesměruje na vaše stránky, je vhodné nabídnout jim nějaký bonus, který po vstupu na váš blog získají – např. různé speciální tipy, návody, e-booky apod.

2. Aktualizujte starý obsah

Pokud již svůj blog nějakou dobu provozujete, pravděpodobně na něm máte spoustu článků, které jsou již zastaralé a mnoho lidí je nečte. Je proto na čase je řádně oprášit. Začněte od úplně nejstaršího příspěvku na blogu, pročtěte si ho, upravte zastaralé informace, přidejte nové poznatky, nahraďte staré vizuály novými obrázky, odstraňte staré a překonané strategie a zaměňte je za nové. Změňte datum poslední aktualizace a sledujte, jaký dosah najednou bude váš „starý“ článek mít. Tímto způsobem postupně upgradujte veškerý svůj zastaralý obsah. Může to trvat dny, týdny, možná měsíce, než se vám podaří celý blog projít, ale výsledek bude rozhodně stát za to.

3. Publikujte obsah založený na datech

Aby váš blog vyčníval, nesmí být fádní a nepodložený daty. Každý den se na nejrůznějších webech, portálech a blozích na celém světě zveřejní zhruba dva miliony článků. Klíčovým faktorem pro to, aby zaujal právě ten váš, je tedy odlišit se od konkurence a podložit svá tvrzení v článcích jasnými daty, fakty a studiemi. I když je to práce podstatně náročnější než jen sepsání „obyčejného“ článku, vězte, že se vyplatí a text založený na reálných datech bude mít mnohem větší dosah a přiláká více čtenářů.

4. Pište o novinkách

Chcete-li vyniknout nad svými konkurenty a být o krok napřed, sledujte novinky ve svém oboru a informujte o nich jako první. Pište blogové příspěvky, kterými se vaši konkurenti (ještě) nezabývají – nalákáte tak nové čtenáře, kteří budou váš zajímavý příspěvek sdílet mezi svými známými a na sociálních sítích. Informace o novinkách můžete hledat například na nejrůznějších zahraničních webech či u výrobců produktů.

Zvyšte návštěvnost blogu

5. Používejte vizuály, grafy a obrázky

Správně koncipovaný blogový příspěvek by měl kromě hodnotných informací a SEO obsahovat také skvěle propracované vizuály a grafiku. Ideální je, pokud máte k ruce grafika, který vám pomůže s vytvořením nejen originálních obrázků, ale i infografik, pomocí kterých můžete snadno vysvětlit dané téma vašim čtenářům. V každém vašem příspěvku na blogu by se měly objevit alespoň dva až tři vizuály, grafy nebo infografiky.

6. Vyzkoušejte seznamy

Lidé mají rádi jasné a přehledné tipy, metody a taktiky, které mohou okamžitě použít. Příspěvky obsahující seznam činností či rad jsou zároveň i těmi, které čtenáři nejčastěji sdílejí, dokonce třikrát častěji než videa či infografiky. Chcete-li tedy mít větší dosah a sdílení vašich příspěvků, začleňte na svůj blog přehledné seznamy týkající se vašeho zaměření.

7. Zaujměte na LinkedInu

LinkedIn je síť určená především pro profesionály, na které je přihlášeno více než 750 milionů uživatelů. I přes toto neskutečné číslo se o této síti v souvislosti s blogy moc nemluví a v této oblasti je LinkedIn víceméně nevyužitý. A právě této „slabiny“ můžete využít a udělat z ní silnou stránku pro váš blog. Pokud máte k dispozici opravdu zajímavý příspěvek, klidně i staršího data, zkopírujte jej a zveřejněte na LinkedInu. Možná vás překvapí, jaký dosah najednou bude příspěvek mít. Na LinkedInu sdílí zajímavé informace jen opravdu malé množství uživatelů, proto pokud zaujmete, můžete se okamžitě dostat do popředí a mít velkou sledovanost, kterou si následně udržujte pravidelným přispíváním zajímavých témat.

8. Získejte čtenáře díky retargetingu na Facebooku

Není žádným tajemstvím, že organický dosah na Facebooku je pro většinu stránek téměř nulový – konverzi učiní pouze něco málo přes 2 % návštěvníků. Pokud tedy chcete, aby si vaše příspěvky na Facebooku našli své příznivce, je třeba je zviditelnit. CPC neboli cena za proklik je poměrně finančně náročná a mnohdy nepřináší požadovaný výsledek, není-li cílená efektivně. Cílení se vyplatí na konkrétní skupinu lidí, a to v tomto případě zejména na ty, kteří váš web nebo blog již prostřednictvím Facebooku navštívili. Zpětné oslovení návštěvníků neboli retargeting připomene bývalým návštěvníkům existenci vašeho blogu a přiměje je opětovně jej navštívit a provést konverzi. Cílit je možné na návštěvy staré až několik měsíců zpětně - stačí si ve svém správci na Facebooku vybrat okruh uživatelů a vytvořit pro ně reklamní sestavu. Díky cílení na již konkrétní publikum se sníží CPC a oslovíte jen takové lidi, o kterých víte, že je váš obsah zajímá.

9. Získejte publikum na Twitteru i bez tweetování

Twitter je jednou z mnoha sociální sítí, kde můžete sdílet své příspěvky. Můžete zde získat spoustu sledujících, a to bez toho, abyste každý den zveřejňovali nějaký nový tweet. Bohatě stačí, když přidáte jeden až dva tweety týdně a přesto se k vám uživatelé Twitteru jen pohrnou. Jak na to? Stačí vám k tomu jedno tlačítko. Vyzvěte nové odběratele vašich e-mailů a newsletterů, aby vás sledovali na Twitteru. Tato jednoduchá výzva k akci vám může přinést desítky, stovky a možná tisíce nových sledujících bez jakékoliv námahy.

10. Posílejte jednoduché newslettery

Newslettery jsou skvělým způsobem propagace vašich nových příspěvků. Možná jste jich ale zkusili rozeslat už spoustu a jejich efekt nebyl nijak valný. Problém může být v tom, že byly pro čtenáře jednoduše příliš složité. Chcete-li používat e-mail marketing k propagaci svého blogu, pamatujte, že v jednoduchosti je síla. Žádná složitá grafika, žádné dlouhé úvody, žádné obrázky. Naprosto stačí krátké úvodní slovo a odkaz na příspěvek. Pokud bude váš newsletter obsahovat jen hlavní sdělení s odkazem na příspěvek, vzroste míra prokliku na dvoj- až trojnásobek průměru.

11. Personalizujte e-maily

Hromadné rozesílání e-mailů je velmi neutrální a lidé takové zprávy často ignorují, jelikož ihned poznají, že jde o šablonu hromadné pošty. Chcete-li, aby si lidé vaše e-maily s upozorněními na nové články na blogu četli, je třeba e-mail personifikovat, tedy přidat oslovení jménem nebo příjmením ve vyskloňované podobě, upravit koncovky sloves dle pohlaví a případně přidat další fakta či změny, které se budou vztahovat ke konkrétnímu příjemci. Ten tak získá dojem, že je e-mail určen opravdu jen a pouze pro něj, zvýší se tak jeho důvěryhodnost a vaše zpráva pro něj bude mít větší hodnotu. Personalizované zprávy dosahují dle výzkumů o 32 % vyšší míry odezvy, takže se rozhodně vyplatí investovat čas do jejich úprav.

12. Používejte obrázky na sociálních médiích

Jakýkoliv příspěvek, který postujete na sociální média, musí zaujmout především vizuálně. Pokud tedy publikujete nějakou studii nebo výzkum podložený daty, můžete k textu přidat graf, který je třeba upravit velikostně tak, aby byl správně dimenzován pro danou sociální síť. Publikujete-li například nějaký návod, vytvořte takový obrázek, který na první pohled zaujme a bude z něj jasné, čeho se článek týká. Vyplatí se investovat do grafika, aby vám vytvořil design přesně na míru – míra odezvy totiž bude podstatně vyšší.

Používejte obrázky na sociálních médiích

13. Zveřejňujte příspěvky ve správný čas

Přemýšleli jste někdy nad tím, jaký je ten nejlepší čas pro sdílení vašich blogových příspěvků? Na tuto otázku vám bohužel není schopen nikdo odpovědět, protože ta správná doba se u každého blogu liší v závislosti na cílení na danou skupinu uživatelů a na dalších faktorech. Jednotlivé dny v týdnu se mezi sebou dle výzkumů nijak extrémně neliší, je tedy jedno, jestli příspěvek postujete v pondělí, ve středu nebo v neděli. Na co byste se však měli zaměřit, je čas v průběhu dne. Ten správný čas pro vaše příspěvky si však musíte vyhodnotit sami. Experimentujte a publikujte příspěvky po určitou dobu v různé časy. Následně vyhodnoťte, kdy je jejich dosah nejvyšší.

14. Přenášejte obsah svého blogu na YouTube

Zaujmout své čtenáře a nalákat je na váš blog můžete také prostřednictvím videí na YouTube. Není třeba vytvářet žádná složitá videa ani pracovat na nových obsazích – stačí poskládat videa z informací z existujících příspěvků na blogu, newsletterů či e-booků, sdělit základní fakta a následně odkázat přímo na daný text. Vlastní kanál na YouTube je skvělým způsobem, jak oslovit širší základnu a přilákat nové čtenáře na váš blog.

15. Komunikujte s čtenáři

Při vytváření příspěvků na váš blog byste měli tvořit takový obsah, který je na úrovni, vyvolává diskusi a reakce čtenářů. Pokud mají čtenáři možnost vaše příspěvky komentovat, je důležité, abyste na tyto reakce a komentáře odpovídali – a zejména pak na ty, které se objeví během prvních 48 hodit po zveřejnění. I pouhé „Děkuji“ dá vašim čtenářům jasně najevo, že si vážíte jejich času, který u vás na blogu strávili a věnovali napsání komentáře. Nezapomínejte reagovat i na negativní komentáře, zachovávejte si však slušnost a nadhled a snažte se situaci objasnit.

16. Přispívejte komentáři na jiné blogy

Zviditelnit se můžete i na cizích blozích, a to zcela nenásilnou formou. Přidávejte hodnotné komentáře k diskusím, poskytněte cenné rady nebo návody. Ty totiž mohou vést nejen k větší návštěvnosti na vašem blogu ze strany čtenářů, ale také k různým pozvánkám ke spolupráci ze strany provozovatelů webů, na které přispíváte. Vždy se ale ujistěte, že jsou vaše rady dobře mířené a takzvaně „netlačte na pilu“.

17. Vytvářejte případové studie se svými čtenáři

Případové studie podložené reálnými zkušenostmi a fakty zvýší dosah vašeho blogu a přilákají nové čtenáře. Stačí, abyste si předem určili strategii, technologii nebo tip, na které chcete svou studií poukázat. Následně vyhledejte čtenáře, kteří mají s daným tématem zkušenosti a jsou schopní a ochotní poskytnout vám své poznatky a výsledky. Tyto informace následně důkladně zpracujte a vytvořte podrobnou případovou studii, kterou zveřejněte na svém blogu a sociálních médiích. Možná budete překvapeni, jak rychle ji budou čtenáři sdílet.
Tyto základní tipy a rady vám pomohou zlepšit dosah vašeho blogu a přilákat více čtenářů na vaše stránky. I když jsou některé z nich pracnější a vyžadují více času, rozhodně se vyplatí na nich zapracovat. Každý krok, který provedete k vylepšení vaší prezentace, je krokem, který vás odliší od konkurence a umožní vám cestu vpřed. Proto neváhejte a zapracujte na optimalizaci a propagaci svého blogu co nejdříve. Protože čím dříve začnete, tím dřív se dostaví úspěch. V případě že si zatím na optimalizaci sami netroufáte, nevadí. Rádi se tohoto úkolu zhostíme za vás. Kontaktujte nás na adrese https://www.seoconsult.cz/ a zjistěte, jak můžeme vašemu webu pomoci!

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Lucie Formanová
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp