Jděte na adresu https://analytics.google.com/ (pokud již máte Google Analytics 4 založený, přejděte rovnou a propojení GA4 se Shoptetem).
Klikněte na modré tlačítko „Zahájit měření“
Jako první krok vyplňte název účtu.
Účet může obsahovat více měření, proto je vhodné uvést jednoznačný název pro snazší identifikaci.
Na další stránce vložte název webu bez www a https.
Název slouží pouze k pojmenování v rámci Google Analytics a doporučujeme za pomlčku uvést i informace, že se jedná o verzi měření Google Analytics 4. Na přehledu služeb bude pak hned zřejmé, o jaký typ měření se jedná (např. Mujeshop.cz – GA4).
Vyplňte časové pásmo a měnu e-shopu.
stiskněte tlačítko „Další“:
V posledním kroku vyplňte informace o své firmě – odvětví, velikost firmy a jak plánujete Google Analytics využívat.
Zvolte jeden z obchodních cílů a stiskněte „Vytvořit“. Potvrďte obchodní podmínky a účet bude vytvořen.
Nastavte shromažďování dat:
Vyberte platformu, pro kterou měření vytváříte. V případě e-shopů se jedná o Web.
Vyplňte pole Adresa URL webu a Název streamu.
Do názvu streamu opět použijte takový název, který vám umožní jednoznačnou identifikaci.
Po vytvoření streamu se objeví potvrzovací obrazovka. Okno zavřete a přejděte do administrace e-shopu, kde je třeba propojení dokončit.
Nyní je třeba na web vložit měřicí kód:
V administraci Shoptet e-shopu přejděte na Propojení → Google → Analytics. Je třeba, abyste stále byli v prohlížeči přihlášení na Google účtu, pod kterým jste Google Analytics zakládali. Klikněte na tlačítko Napojit Google Analytics účet.
Otevře se vám stránka, kde potvrďte, že Google Analytics může Shoptetu poskytnout údaje o měření. Zobrazí se dva řádky s nabídkou propojení. Jeden je pro původní měření Universal Analytics a druhý je pro Google Analytics 4, který byl založen dle návodu výše.
Přejděte na výběr pod nadpisem Google Analytics 4, kde po rozkliknutí vyberete název příslušného streamu dat a klikněte na tlačítko Uložit.
Vaše administrace je nyní propojena s Google Analytics 4. Návštěvy můžete ihned pozorovat v rámci přehledu v reálném čase.