Káva Monro - případová studie

Pod naší správou se tržby e-shopu kavamonro.cz meziročně zvedly o impozantních 41 %. Jak se nám  to podařilo? Pro tohoto klienta, který se zabývá pražením a prodejem kávy jsme začali pracovat v polovině roku 2020 a naše spolupráce trvá dodnes. Cílem bylo nejen zvednout počet návštěvníků z organického vyhledávání, ale také zefektivnit PPC kampaně na Google Ads, Facebook Ads a Sklik.

Online obchod Kavamonro.cz se již od roku 2004 věnuje pražení a prodeji výhradně jednodruhových,100% výběrových Arabik z plantáží Afriky, Jižní a Střední Ameriky, Austrálie, Indonésie a dalších kávových destinací. Kávy praží tradičním způsobem ve vlastních pražírnách.

Káva Monro logo
Káva Monro

 

Průběh naší spolupráce s firmou Kavamonro.cz 

V rámci PPC reklamy na Facebooku jsme se snažili zlepšit cílení na uživatele této sociální sítě. Od samého začátku jsme se zaměřili na definici jejich cílového publika s pomocí důkladné analýzy produktů, kterými jsou v případě této firmy prémiové, ručně pražené kávy z celého světa. Podle demografických vlastností a zájmů jsme lidi roztřídili do několika publik, pro které jsme vytvořili speciální kreativy. 

Jako zdroj placené návštěvnosti jsme využili také PPC reklamu Google Ads a Sklik. Na začátku jsme provedli celkový audit dosavadní PPC reklamy, zrevidovali jsme používaná klíčová slova a doplnili je nově nalezenými klíčovými slovy s nízkou konkurenčností a vysokým komerčním potenciálem. Auditem jsme odhalili také výrazy s nízkou výkonností, která jsme zařadili jako negativní klíčová slova. Správným nastavením PPC kampaní se nám nejen podařilo zvednout počet konverzí o 17 %, ale také o 38 % snížit podíl nákladů na obratu (PNO). 

V rámci SEO jsme se zezačátku soustředili na revizi technického stavu webu, nalezení a odstranění všech překážek které vyhledávačům brání v jeho indexaci. Následně jsme se pustili do důkladné analýzy klíčových slov, kdy jsme se zaměřili především na nalezení delších klíčových slov s nižší konkurenčností, ale vyšším komerčním potenciálem. Poté jsme nalezli vhodné vstupní stránky na webu klienta a provedli jejich důkladnou on-page optimalizaci, která spočívala v úpravách meta tagů a textů, které byly doplněny o správná klíčová slova a texty. Další, průběžnou fází SEO bylo získávání kvalitních zpětných odkazů. Vytvořili jsme spoustu kvalitních článků s relevantními informacemi o podnikání klienta, do kterých jsme umístili odkazy na klientův web a zveřejnili jsme je na relevantních, navštěvovaných stránkách s vysokou doménovou autoritou. 

Káva Monro tržby
Káva Monro náklady

Jakých výsledků se nám podařilo dosáhnout?

Díky zefektivnění PPC kampaní v Google, Seznamu a Facebooku se nám podařilo meziročně snížit PNO o velmi solidních 38 % a snížit útratu o 12 %. Naše práce přinesla hmatatelné výsledky také v oblasti SEO, kde měla vliv na zlepšení pozic ve vyhledávání na důležitá klíčová slova. Díky synergii jednotlivých marketingových kanálů jsme dosáhli meziročního nárůstu tržeb o již výše zmíněných 41 %.

Jaké jsou plány pro nejbližší budoucnost?

SEO i PPC reklama je běh na dlouhou trať. Nadále máme v plánu zlepšovat pozice webu kavamonro.cz ve výsledcích vyhledávání pomocí on-page a off-page SEO, stejně jako dále zvyšovat efektivitu PPC reklamy pomocí přesnějšího zacílení publik a hledání nových zdrojů zákazníků.

Co o nás říká náš klient?

  • Jste spokojeni s dosavadním průběhem naší spolupráce? Jsem s průběhem naší spolupráce velmi spokojen. Dobrá komunikace, kvalitní služby za odpovídající ceny. Zkoušel jsem na začátku několik (cca. 6) společností i vlastní tvorbu kampaní PPC a se SEO Consult nejlepší zkušenost. Přiznám se, že na začátku spolupráce, po velmi negativních zkušenostech s jinými společnostmi jsem ověřoval a kontroloval, zda vše, co jsme si domluvili se tak skutečně odehrává. Vždy vše bylo  o.k.  a to byla první garance toho, že jsem vybral správně.  Vlastní tvorba kampaní je dnes naprosto nereálná. Technické podmínky online marketingu se vyvíjí tak překotně, že není reálné vše sledovat a na každou činnost je potřeba specialista.

  • Jaký největší přínos vidíte v naší spolupráci? Dobře nastavené počáteční podmínky. Kvalitní, individuální, komplexní, kontinuální péče. Velmi oceňuji dobrou komunikaci a poradenství.  Naslouchat potřebám, domluvit se, vyjasnit si pojmy, odladit marketingovou kreativitu, poradit, to jsou přednosti, které SEO Consult má. Dnešní online trh i jeho podmínky jsou nestabilní, turbulentní a vyžadují neustálou odbornou, flexibilní a kontinuální péči. Na začátku spolupráce přinesla výrazné snížení nákladů na kampaně, snížení ceny za konverzi a celkově vyšší efektivitu. Postupně i navýšení obratů. Organické vyhledávání je běh na dlouhou trať i PPC vyžaduje čas na rozběh a učení. V dlouhodobějším horizontu a s přihlédnutím k výkyvům trhu stabilně rosteme.

  • Doporučili byste naše služby i dalším lidem? Určitě doporučil. Občas se někdo ozývá, ptá na zkušenosti a reference. Rád se o své zkušenosti podělím.

Milan Záběhlík
Milan Záběhlík

Zobrazit všechny studie

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp
Brno
Praha

Pojďme probrat váš byznys

Napište nám a my se vám obratem ozveme.

PPF
Dr. Oetker
VUT
Adidas
Nestlé
TÜV SÜD
SUEZ
Skrivanek
UNIS
Roche

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů