Google Performance Max je nejautomatizovanější typ kampaně a nyní dostává novou funkci optimalizace, zaměřenou na podporu nových obchodů. Doplnění přichází v podobě cíle získání nových zákazníků. Inzerenti mohou cílit na ty, kteří v minulosti ještě nebyli jejich zákazníky. Google oznámil i další změny, který mají inzerentům pomoci identifikovat statistiky na vysoké úrovni a usnadnit přechod na ještě vyšší výkon.
Kampaně Google Performance Max přezdívané PMax se představily v roce 2020 a zaznamenaly zlepšení kontroly, kterou mají inzerenti nad svou kampaní. Kampaně neobsahují klasická klíčová slova, umístění, publikum, ani jiné metody cílení. Místo toho inzerenti zadávají skupiny, cílení na lokalitu, denní dobu a signály publika, aby se pokusili získat kvalifikované kliknutí. Tento nový způsob získávání zákazníků je další důležitou pákou, kterou mohou inzerenti využít k tomu, aby se pokusili zvýšit kvalitní provoz pomocí těchto PPC kampaní, .
- Cíle získávání nových zákazníků – největší změnou kampaně PMax je možnost používat vaše data tak, aby Google mohl identifikovat a oslovovat nové zákazníky. Inzerenti mají při identifikaci nových zákazníků na výběr hned z několika možností:
- Vlastní seznamy zákazníků – Tyto seznamy používají data první strany včetně křestního jména, příjmení, země, PSČ, e-mailu a telefonu. Po nahrání Google poskytne hodnotu, ukazující, kolik vašich zákazníků má odpovídající účet Google, který lze použít pro cílení.
Poznámka: I když jsou tyto informace umožňující zjištění totožnosti v současné době Googlem používány, je třeba používat pouze pro data první strany. Jakmile bude podpora souborů cookies třetích stran ukončena, nebudou již vlastní seznamy zákazníků podporovány. Společnost Google bude dále umožňovat používat vlastní seznamy zákazníků v kontextech první strany, pokud má vydavatel přímý vztah se zákazníkem.
- Konverzní značky – používání konverzních značek pro nákupy může pomoci těmto novým typům PMAX vyloučit ty zákazníky, kteří už nejsou noví.
- Metoda autodetekce Google – tato metoda je podobná té, která byla použita v chytrých kampaních v Nákupech s názvem „Google detected“, ale také přidává nový rozměr. Podle mluvčího společnosti Google zahrnuje nová automatická detekce v PMAX sledování konverzí z nákupů zjištěných Googlem, které bylo dříve vidět ve Smart Shopping a navíc vytvořilo nové modelování strojového učení, předpovídající pravděpodobnost, zdali uživatel bude nový nebo. stávající zákazník, aby inzerent vykompenzoval nízkou míru shody.
Jak to funguje v praxi?
Google zjistí, kdo není vaším předchozím zákazníkem a zacílí na něj pomocí signálů první strany, údajů o konverzích PPC reklam Google Ads a jejich interní automatické detekce. Google nezaručuje, že od teď nebudete muset provádět remarketing. (S největší pravděpodobností budete muset). Místo toho se však bude snažit najít ty uživatele, kteří nejsou vašimi zákazníky.
►Poznámka: Systém využije výše uvedené signály, ale nevyřadí uživatele, kteří hledají vaši značku pomocí značkových výrazů. Abyste mohli tato vyhledávání zablokovat, budete muset kontaktovat zástupce Google, který může do kampaní ručně zadávat vylučující výrazy. Změna může nastat poměrně brzy, protože mluvčí společnosti Google potvrdil, že tým pracuje na nástroji pro kontrolu vylučujících klíčových slov na úrovni účtu pro účely bezpečnosti značky.
Google stále doporučuje po aktivaci kampaně s maximálním výkonem počkat 4-6 týdnů na vyhodnocení výsledků. Je tedy stále nutné se věnovat těmto kampaním na získávání nových zákazníků, trpělivost a čas, které jsou zapotřebí k úspěchu.
Další nové statistiky maximálního výkonu
Inzerenti hledající více informací o výkonu kampaní budou potěšeni, protože Google vám poskytne trochu více informací. Na stránce Statistik v rámci kampaně PMAX přibudou dvě nové položky.
- Statistiky publika aktiv - tyto statistiky pomohou inzerentům zjistit, jak textové, video nebo obrázkové podklady rezonují s konkrétními segmenty zákazníků. Neexistují žádné jiné informace o formátu, jak budou statistiky vypadat. Dá se ale očekávat, že budou podobat jiným automatickým sestavám, jako jsou statistiky RSA. Samozřejmě ani s údaji o tom, která aktiva rezonují s poublikem, neexistuje způsob, jak pomoci PMAX zacílit na konkrétní zákazníky. Inzerent může nasadit pouze Signály publika.
- Diagnostické statistiky – inzerenti je budou moci využít k odhalení problémů s nastavením, které mohou brzdit výkon. Statistiky inzerentům ukážou, proč se reklamy nezobrazují a také návrhy, jak to opravit. Vzhledem k nedostatečným informacím a dat poskytovaných kampaněmi PMAX je přidání diagnostických informací jen vítáno.
Zavádí se nový nástroj pro upgrade jedním kliknutím
Kampaně v Nákupech a místní kampaně se ruší a nahrazují je kampaně Perormance Max.
Jakmile je tento nástroj v účtu dostupný, inzerentům se zobrazí oznámení. To je také možné najít na stránce Doporučení a na stránce Kampaní. Po upgradu tohoto nástroje se vygeneruje nová kampaň Performance Max, zachovávající data z minulých kampaní. Podle Google budou tyto poznatky přenesené do nové kampaně PMAX.
Proč nás to zajímá
Někteří inzerenti PMAX milují, jiní nenávidí. Ať už patříte na jednu nebo na druhou stranu, buďte si jisti, že tu Performance Max zůstane. Schopnost cílit na nové uživatele může pomoci snížit výdaje a umožní inzerentům najít škálovatelnější publikum.
Další statistiky pomohou při odstraňování problémů s nastavením a mohou pomoci inzerentům zjistit, jaká kreativa rezonuje u konkrétních segmentů zákazníků, i když neexistuje způsob, jak na toto publikum v kampani cílit. Navíc přechod jedním kliknutím má být velkým upgradem oproti ruční změně, protože veškerá data budou snadno přenesena do nové kampaně PMAX.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com