Síla reklamy v Google Ads: Nepřeceňujte ukazatel kvality

Síla reklamy v Google Ads
Pochopte, co o vašich responzivních placených kampaních říká síla reklamy, a naučte se toto měřítko správně využívat ke zlepšení výkonu ve vyhledávání.

Od té doby, co se responzivní vyhledávací reklamy staly hlavním formátem placených kampaní ve vyhledávání, snaží se inzerenti dosáhnout co nejvyššího skóre kvality reklam, zobrazovaného v účtu Google Ads jako Síla reklamy. Jenže: Indikátor síly reklamy nic nevypovídá o úspěšnosti PPC kampaně jako takové, což si mnozí pořád neuvědomují. Zjistěte, co modrobílý kroužek na kartě reklamy opravdu ukazuje, kdy mu až tolik nevěřit, a jak měření porozumět bez unáhlených změn strategie.

Co je síla reklamy v Google Ads?

Síla reklamy vám poskytuje představu o kvalitě vašich reklam v responzivních vyhledávacích kampaních (RSA). Ty byly aktivované v roce 2022 a od té doby můžete k jedné reklamě přiřadit až 15 nadpisů a 4 popisky, které pak nástroje Google automaticky kombinují a zobrazují uživatelům na základě jejich chování.

Abyste to měli snadnější, ukazatel síly reklamy vám signalizuje, do jaké míry reklama ladí s osvědčenými postupy Google. Dosáhnout můžete skóre:

  • Neúplné,
  • Špatné,
  • Průměrné,
  • Dobré,
  • Vynikající.

Čím lepší skóre, tím větší pravděpodobnost vyššího výkonu reklamy.

Spolu s měřítkem vidíte také doporučené kroky ke zlepšení skóre a po kliknutí se vám zobrazí nápady, co konkrétního udělat. Sílu reklamy najdete přímo v editoru jednotlivých reklam a můžete si ji přidat také jako sloupec mezi Atributy v rozhraní Google Ads.

Jak se počítá síla reklamy?

Google posuzuje kvalitu a sílu reklamy podle čtyř klíčových aspektů.

Rozmanitost aktiv

Pro co nejlepší výsledky využívejte možností RSA naplno, abyste maximalizovali počet možných kombinací reklam. To znamená zadat:

  • 15 nadpisů,
  • 4 popisky.

Jedinečnost aktiv

Vytvořte unikátní nadpisy a popisky reklam vyzdvihující jedinečné prodejní výhody (USP) u každého produktu či služby. Vyhněte se opakování a obecně používaným frázím.

Odlište své reklamy od ostatních inzerentů, aby v aukcích vynikaly.

Klíčová slova

Pro zvýšení relevance reklam začleňte do nadpisů a popisků klíčová slova.

Připínání reklamních aktiv

Podle doporučení Google byste při správě neměli používat připínání (pinning) jednotlivých nadpisů či popisků, protože tím snižujete množství možných kombinací.

Model strojového učení Google analyzuje všechny výše uvedené faktory a následně generuje skóre síly reklamy podle toho, jak vaše podklady splňují nastavená kritéria platformy.

Proč je síla reklamy důležitá

Vnitřní informace Google říkají, že inzerenti, kteří vylepšili sílu reklamy ze stavu špatné na vynikající, dosáhli v průměru až 12% nárůstu počtu konverzí. Podle digitálního giganta se tak děje proto, že síla reklamy je vymyšlená tak, aby inzerentům pomohla udělat co nejlepší první dojem prostřednictvím nejefektivnější kombinace aktiv, podněcující spotřebitele k akci.

Díky doporučeným krokům Google Ads, jak sílu reklamy navýšit, můžete zlepšení podkladů provádět snadno a rychle.

Třeba když je síla reklamy malá a vidíte výzvu k přidání relevantních klíčových slov do nadpisů, udělejte to. Vaše reklamy budou ve výsledcích vyhledávání jasně a efektivněji oslovovat vaše cílové publikum.

Mýty a pověry o síle reklamy

Síla reklamy už existuje několik let, přesto zůstává nezanedbatelnou částí lidí v PPC stále nepochopená. Podívejte se na některé mylné zvěsti kolující o nástroji měřícím sílu reklamy.

Omyl č. 1: Při úrovni špatné se reklama nebude zobrazovat

Ukazatel síly reklamy není tím, co by přímo určovalo, jestli vaši reklamu spotřebitelé uvidí. I když máte ”špatnou” reklamu, může se ve vyhledávání zobrazovat, jestliže neporušuje zásady Google a neobsahuje žádné chyby.

Omyl č. 2: Síla reklamy ukazuje, jaký bude mít úspěch

Díky měřítku síly reklamy můžete vylepšovat výkonnostní potenciál svých reklamních sdělení v rámci kampaní v souladu s předepsanými postupy Google. Není to signál, jak dobře si reklamy povedou.

Zatímco reklama ve stavu vynikající nemusí při shodě různých okolností vygenerovat žádnou konverzi, reklama s hodnocením průměrné může být velmi úspěšná a přinést konverzí spoustu.

Omyl č. 3: Připínání aktiv škodí

Jak už bylo výše řečeno, Google nedoporučuje pinning reklam, protože kvůli němu nemůže tolik kombinovat. Čím je kombinací méně, tím se také snižuje pravděpodobnost jejich zobrazení.

Ovšem v případech, kdy je připnutí nezbytné ze zákonných důvodů nebo proto, aby určitá aktiva byla ve vaší reklamě vždy viditelná, nevyhýbejte se mu.

Omyl č. 4: Musím zadat všechny nadpisy a popisky

Když poskytnete Google plný počet nadpisů a popisků (15+4), umožní mu to vytvářet více kombinací a tím pádem i zobrazení.

Což ale neznamená, že se automaticky zvedne výkon kampaně. Nikde není napsáno, že byste systému museli dávat všechny podklady, záleží jen na vašem rozhodnutí.

Omyl č. 5: Síla reklamy je stejná jako hodnocení reklamy

Toto je velmi rozšířená mylná představa, jenže síla reklamy a hodnocení reklamy jsou dvě odlišné metriky, i když spolu trošku souvisejí.

  • Síla reklamy: Ukazuje, jestli má reklama dostatečný potenciál a jak jej můžete zlepšit. Vychází z dodržování osvědčených postupů Google.
  • Hodnocení reklamy: Má vliv na to, kde se bude vaše reklama zobrazovat na stránce s výsledky vyhledávání (SERP). Posuzuje celou řadu faktorů včetně kvality reklam nebo konkurenceschopnosti nabídek.

Síla reklamy není hlediskem pro hodnocení reklamy.

Omyl č. 6: Síla reklamy je neměnná

Naopak, síla reklamy se mění. Z původního hodnocení špatné se může vyšvihnout až na vynikající, ale také naopak.

Jak využívat sílu reklamy

Síla reklamy je výborná funkce, která vám ukáže, do jaké míry odpovídají vaše reklamní sdělení předepsaným postupům služby Google Ads. Jisté je, že síla reklamy přímo neovlivňuje celkový výkon PPC kampaní. Chcete-li funkci efektivně využívat, držte se následujícího:

  • Stav ukazatele v úrovni špatné nebo průměrné neznamená, že vaše reklama nebude mít automaticky žádný výkon.
  • Na prvním místě se soustřeďte na to, co chcete, aby vaše reklamy spotřebitelům sdělovaly. Neohlížejte se na doporučení Google, když potřebujete reklamy kontrolovat, testovat nebo je sladit s platnými zákony.
  • Neberte sílu reklamy jako zásadní ukazatel výkonu. Místo toho sledujte metriky relevantní pro konkrétní účet a kampaň (míra prokliku, konverzní poměr…). Podle těch poznáte, jak jsou vaše reklamy úspěšné.
  • Doporučení pro zlepšení síly reklamy vás mohou skvěle inspirovat, ovšem před použitím je důkladně zkontrolujte. Ne vždy mohou být úplně vhodná pro vaše produkty nebo služby. Třeba když vám systém navrhne přidat nadpis Garantovaná nejnižší cena, ale vy nic takového nenabízíte.

Síla reklamy neodráží úspěch RSA

Jako vodítko k jistému zlepšení vám síla reklamy poslouží dobře, ale nesnažte se z ní dělat směrodatná pravidla pro tvorbu podkladů responzivních vyhledávacích reklam.

Prozkoumejte doporučení vycházející z osvědčených postupů a zároveň zajistěte, abyste při optimalizaci reklamních textů pracovali také s reálnými daty o výkonu reklam.

Zdroj: searchengineland.com, searchenginejournal.com, marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: AI, pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp