SEO a témata: Jsou témata důležitější než klíčová slova?

SEO a témata
Používání témat v kombinaci s klíčovými slovy může posunout váš web a vaši značku na novou úroveň.

Řešíte-li optimalizaci webu pro vyhledávače (SEO), pravděpodobně se zaměřujete na klíčová slova, jelikož jsou pro SEO zásadní. Zamysleli jste se však někdy nad tím, jakou důležitost při SEO hrají témata? Pojďte se o této problematice dozvědět více prostřednictvím našeho článku.
 

Klíčová slova a témata – co je co?

Pro pochopení této tématiky je nejprve důležité vysvětlit si, co obnáší pojmy klíčová slova a témata.

Klíčová slova

Klíčová slova jsou slova či výrazy, které lidé používají pro vyhledávání v rámci vyhledávacího dotazu. Klíčová slova mohou být v přesné shodě s vyhledávacím dotazem, ve volné shodě (dotaz souvisí s klíčovým slovem) či frázová (zahrnující význam klíčového slova). I přesto, že jsou klíčová slova pro SEO strategii důležitá, mohou někdy vyhledávače použít klíčová slova, které nemají s aktuálním tématem téměř nic společného.

Témata

Témata nabízejí sémantickou relevanci a organizují informace úhledně do krabice. Nemusejí být sice tak konkrétní jako klíčová slova, ale na rozdíl od nich umějí poskytnout širší rámec pro vyhledávání. Témata jsou jakýmisi srozumitelnějšími druhořadými klíčovými slovy, které nabízejí smysluplné statistiky a kontext než samotná klíčová slova.

Díky zaměření na témata je možné vyvářet smysluplnější a poutavější obsah, který vaše publikum více zaujme a přivede na váš web větší množství nových potencionálních zákazníků. Klíčová slova není možné opomenout, témata by pro vás měla být však minimálně stejně důležitá.

Proč může být zaměření na témata hodnotnější než na klíčová slova?

To, že zaměření na témata přináší úspěch neznamená, že byste měli na klíčová slova úplně zanevřít. Nejlepší strategií pro úspěch je kombinovat klíčová slova s tématy.

Klíčová slova poskytují základní strukturu pro budování obsahu. Každá webová stránka by měla být strukturována kolem konkrétního klíčového slova, díky čemuž je možné ve vyhledávání vytvořit několik přínosných vstupních stránek. 

Témata využijete pro budování jednotné zastřešující strategie. Klíčová slova byste tak nemuseli rozšiřovat po celém webu, stačilo by zvolit téma, které návštěvníky zavede na jednu konkrétní stránku, která poskytne nejlepší dojem z obsahu celého webu. Díky použití kombinace těchto dvou strategií usnadníte vyhledávačům nalezení vhodné webové stránky a zjednodušíte uživatelům orientaci na webu.

3 důvody, proč by témata měla být nedílnou součástí vaší SEO strategie

Témata jsou klíčovým prvkem úspěšné SEO strategie. Vytváření obsahu zaměřeného na témata přiláká vyšší návštěvnost z vyhledávání na váš web a rozšíří tak vaši potencionální zákaznickou základnu.

Témata pomohou ukázat vaši odbornost

Kvalitu obsahu Google vyhledávač hodnotí částečně dle prokázaných odborných znalostí. Odbornost spolu s dalšími metrikami, autoritou, zkušeností a důvěryhodností, patří mezi tzv. EEAT signály, které využívá Google pro vyhodnocování k hodnocení kvality obsahu a mají nepřímý vliv na to, na jaké pozici ve výsledcích vyhledávání (SERP) se firma se svým obsahem zobrazí.
Zaměření webového obsahu na konkrétní téma tak jednoduše pomáhá zvyšovat odbornost vašeho webu, což působí pozitivně na vaši pozici v SERP. Pokud budete umět návštěvníkům nabídnout řešení na jejich problémy a vaše webové stránky budou působit důvěryhodně, přinese vám to samá pozitiva.

Díky tématům získáte více návštěvníků z vyhledávání

Vaším cílem by mělo být objevovat se na prvních příčkách ve vyhledávání. Stránky, které se zobrazují na prvních místech mají odpovídat vyhledávacímu dotazu a odbornosti tématu. Pokud tedy některému tématu rozumíte nadmíru více než jinému, ponořte se do něj na svém webu hlouběji. Výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. 

Na jaká témata byste se měli zaměřit? Jaké stránky na vašem webu jsou nejvíce navštěvovány? Jakého tématu se týkají vaše nejčtenější články? Odpověď na tuto otázku hledejte v Google Analytics a následně podle nich zvolte vhodné téma pro svůj obsah.

Díky tématům rozšíříte svou zákaznickou základnu

Jestliže se zaměříte na konkrétní témata, můžete vyvolat zájem o vaše stránky u lidí, kteří na váš web narazili náhodně, když hledali něco jiného. Tématické zaměření zdůrazní vaši odbornost a z návštěvníků se tak snadněji mohou stát vaši zákaznici.

Závěr

Používání témat v kombinaci s klíčovými slovy může posunout váš web a vaši značku na novou úroveň. Klíčová slova samotná vám sice přivedou nové návštěvníky, ale ve většině případů půjde jen o lidi, kteří hledají přímo vás. Zaměření na téma vám přiláká nové návštěvníky snadněji, jelikož jim budete umět odpovědět na otázku ještě dříve, než si ji vůbec stihnou položit.

Ideálním způsobem, jak získat co nejvíce nových návštěvníků a přetvořit je v platící zákazníky je proto kombinování klíčových slov s tématicky zaměřenou SEO strategií.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp