Jednou ze sociálních sítí, pomocí které můžeme oslovit nové potenciální zákazníky, je LinkedIn, jehož největší marketingovou výhodou je hlavně skladba jeho uživatelů. Jedná se totiž většinou o profesionály z různých oborů, o kterých je známo, kde a na jaké pozici pracují, jaké jsou jejich profesní zkušenosti a mnoho dalších informací, které lze využít k cílenému marketingovému oslovení.
LinkedIn Stories & Story Ads
Jednou z nejžhavějších novinek, na kterou se všichni uživatelé LinkedIn těšili, je funkce Story, která byla oficiálně spuštěna 24. září 2020. Stejně jako příběhy na Facebooku a Instagramu jsou příběhy na LinkedInu sdíleny po dobu 24 hodin a umožňují uživatelům vyjádřit zajímavé profesionální potřeby, které mohou sdílet se svou sítí kontaktů, bez obav, že tento obsah bude trvale připojen k jejich profilu.
Chcete-li na svůj profil přidat příběh, otevřete aplikaci LinkedIn a klepnutím na kruh s vaší fotografií a znaménkem plus v levém horním rohu otevřete kameru.
- Nahrajte video (až 20 s) nebo obrázek
- Přidejte nálepku nebo text
- Uveďte uživatele pomocí @
►Tip: Můžete nahrát video nebo pořídit fotografii přímo prostřednictvím aplikace.
Příběhy na LinkedInu budou mít výrazný reklamní potenciál, stejně jako Stories na ostatních sociálních sítích. LinkedIn již potvrdil, že reklamy v Příbězích budou mít svůj vlastní inventář, ze kterého je budete moci nakupovat.
Abyste mohli používat tento nový typ PPC reklamy, nebudete muset vytvářet samostatnou kampaň. Reklamy mohou být spuštěny ve stávajících video nebo obrázkových kampaních. Budete moci dokonce použít více formátů v jedné kampani (např. video + obrázek v jedné kampani).
Reklamy v dokumentech
Dalším zajímavým formátem ohlášeným na LinkedInu jsou dokumenty. S tímto formátem reklamy můžete na LinkedIn bez problémů nahrávat různé dokumenty, jako jsou návody nebo případové studie, což vám umožní podpořit zapojení a poskytnout ostatním uživatelům obsah přímo na platformě LinkedIn, místo jejich přesměrování na vstupní stránku.
Reklamy na události
Události LinkedIn je funkce, která pomáhá pořádat uživatelům LinkedInu online a offline události. Uživatelé LinkedInu mohou vytvořit událost, přidat podrobnosti, popis a programy akce a pozvat ostatní členy, aby se události zúčastnili. Událost můžete vytvořit ze svého profilu na LinkedInu, nebo ze stránky.
Od ledna 2021 je možné vytvářet reklamy na události, které vám umožní cílit na publikum pomocí nového formátu reklamy na událost. Tato nová funkce umožní firmám vytvořit reklamu, která bude mít v rámci samotné reklamy možnost potvrzení účasti na události.
►Tento typ reklamy pomůže usnadnit uživatelům LinkedInu přihlášení na událost a zvětšit její návštěvnost.
Campaign Manager Lite
Na konci roku 2020 byla vydána zeštíhlená verze aplikace LinkedIn Campaign Manager pod názvem Campaign Manager Lite. Je určena menším a středním firmám, které chtějí spravovat své PPC reklamní kampaně na LinkedInu, ale zatím necítí potřebu investovat do robustnějšího nástroje Campaign Manager.
LinkedIn Business Manager
LinkedIn Business Manager bude spuštěn ve 2. čtvrtletí roku 2021 a bude se pravděpodobně jednat o jednu z nejsofistikovanějších aktualizací LinkedInu. Mělo by jít o centralizovaný nástroj pro efektivní a bezpečnou správu přístupu uživatelů napříč reklamními účty, stránkami a odpovídajícími segmenty publika. Bude fungovat podobně jako Business Manager na Facebooku, kde firmy mohou agenturám a partnerům udělovat různé stupně oprávnění, aby jim pomohly spravovat jejich reklamní účty.
Od té doby, co byl LinkedIn koupen Microsoftem, se tato profesionální sociální síť stále více zlepšuje. Nové aktualizace LinkedInu umožní B2B obchodníkům ještě lépe spravovat jejich PPC kampaně a propagovat jejich produkty.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com