Instagram se stal nepředstavitelně flexibilní platformou, která dokáže uspokojit jednotlivce i velké podniky.
Přestože před lety začal se zcela jednoduchým modelem – jako intuitivní platforma pro sdílení fotografií mezi lidmi, v současné době je Instagram jednou z nejúspěšnějších sociálních sítí. Tajemství jeho všestranného úspěchu však stále leží právě v této základní jednoduchosti.
Zlom nastal v roce 2015, kdy se objevily první reklamy Instagram Ads, které si okamžitě získaly pozornost online podnikatelů. Instagram se z pouhé platformy pro sdílení fotografií stal rázem prostředníkem dynamického vztahu mezi obchodníky a potenciálními klienty. Propagace na Instagramu se od té doby stala samozřejmostí.
Pokud mezi vaše cílové skupiny patří mileniálové, bez propagace na Instagramu se neobejdete
Mileniálové se pomalu stávají majoritní skupinou ve společnosti, mají největší kupní sílu a zastávají důležité pozice ve firmách, takže není divu, že se je B2B obchodníci snaží oslovit a získat jako nové zákazníky. A kde jinde by je měli najít než tam, kde se tato generace vyskytuje nejčastěji – na sociálních sítích, z nichž je Instagram jednou z největších a nejúspěšnějších.
Užitečné strategie pro B2B obchodníky na Instagramu
Nejlepším způsobem, jak přesvědčit podnikatele a manažery, kteří řeší nějaký problém, o užitečnosti vašeho produktu, je dodat jim nenásilnou formou informace o vašich službách nebo produktech a o tom, jak jim mohou pomoci s vyřešením jejich problému. Jedním z nejlepších způsobů, jak toho dosáhnout, jsou informační videa.
Videa se stala součástí Instagramu v roce 2013 a funkce Příběhy je k dispozici od roku 2016. Protože vám příběhy poskytují pouze 15 sekund na prezentaci vašeho sdělení, je rozumnější spoléhat se spíše na videa, která mohou mít až 60 sekund. Můžete také využít IGTV k publikování dlouhého video obsahu a prezentovat svůj Instagram kanál jako užitečný zdroj informací pro odborníky. Pokud jde o sdílení informací, neměli byste zapomínat ani na otázky a odpovědi.
Uspořádejte na Instagramu živé vysílání pro otázky a odpovědi
Poslední průzkumy ukazují, že 80 % lidí na internetu by raději sledovalo video, než četlo spousty textu. Pokud uspořádáte živé vysílání, kde lidé budou moci klást otázky předním odborníkům z vaší společnosti, může jít o nejdynamičtější a nejzajímavější způsob, jak propagovat vaši firmu a sdělit lidem důležité detaily o vašich produktech.
Navažte spolupráci se známými autoritami a influencery v oboru
Živé vysílání na Instagramu lze použít i k zahájení spolupráce s významnými influencery ve vašem oboru, kteří mohou vaší firmě přinést ohromující množství pozornosti. Kromě rozhovorů může influencer také převzít váš obsah a ukázat jej svým fanouškům. Tato spolupráce je vzájemně prospěšná, jelikož influencer získá díky vám mediální pozornost a naopak váš produkt nebo firma se dostanou do povědomí velkého množství lidí.
Pomocí Příběhů na Instagramu zobrazte autentického ducha značky
Příběhy na Instagramu můžete také použít k seznámení potenciálních klientů s vaší firemní kulturou. Je to perfektní způsob, jak ukázat, co se děje „v zákulisí“, který zajistí vaší značce základní lidský rozměr.
►Můžete zveřejnit videa a fotografie z různých mimopracovních akcí, vtipné momenty z práce a podobně. Potenciální zákazníci uvidí, že jste lidé jako oni sami, a že vám tudíž mohou důvěřovat.
Do videí vložte URL
Videa jsou nejoblíbenějším způsobem, jak upoutat pozornost klientů i obchodních partnerů. Obzvláště populární strategií na Instagramu je umisťování URL do videí. Návštěvníkovu pozornost upoutá zajímavé a přitažlivé video a zároveň uvidí adresu vaší stránky. Tato funkce je však k dispozici pouze pro větší účty, které mají více než 10 000 sledujících.
Nezapomínejte používat hashtagy
Pokud používáte Instagram pro získání potenciálních zákazníků, měl by se hashtag stát nejdůležitější součástí vaší komunikace. Většina uživatelů Instagramu používá hashtagy k nalezení obsahu, který souvisí s tématy, jež je zajímají. To je následně přivede k vašemu účtu a obsahu.
Pokud chcete úspěšně propagovat své produkty či služby, musíte umět vyprávět působivé příběhy. Propagace na Instagramu není v tomto ohledu žádnou výjimkou. V kombinaci s lákavým vyprávěním vám výše uvedené strategie pomohou upoutat pozornost a získat důvěru publika.
►Reklamní potenciál Instagramu spočívá v jeho jednoduchosti a velkém počtu uživatelů. Díky těmto vlastnostem se Instagram stává zlatým dolem pro získání nových potenciálních zákazníků.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com