Obsah generovaný umělou inteligencí roste na oblíbenosti
Podle amerického průzkumu společnosti Semrush, který spadá pod report Think Big with AI: Transforming Small Business Content Marketing, kterého se zúčastnilo 700 spotřebitelů, lidé upřednostňují obsah generovaný umělou inteligencí před tím, který byl vytvořen reálnými lidmi. Jde o poměrně zajímavou informaci, která nebyla předpokládána.
Hodnoceny byly mezi sebou reklamy na sociálních sítích, příspěvky na sociálních sítích, blogové příspěvky a popisy produktů. Ke každému ze zmíněných byl vytvořen obsah vygenerovaný AI a obsah vytvořený člověkem. Respondenti se následně rozhodovali, jaký z uvedených textů se jim líbí více.
Výsledky byly následující:
- Reklama na sociálních sítích: AI – 70 %, člověk – 30 %
- Příspěvek na sociálních sítích: AI – 65 %, člověk – 35 %
- Blogový příspěvek: AI – 54 %, člověk – 46 %
- Popis produktu: AI – 65 %, člověk – 35 %
Pro správné vyhodnocení výsledků je zapotřebí uvést, jací respondenti se ho účastnili. Účastníků bylo 50,2 % mužů, 49,5 % žen. 12 % respondentů spadá do skupiny 18–24 let, nejpočetnější skupina byla 25–44 let, tj. 38 %. 18 % respondentů bylo ve věku 45–54 let a 32 % dotazovaných bylo minimálně 55 let.
Obsah psaný člověkem byl upraven několika copywritery. Umělé inteligenci bylo zadáno vytvořit text se stejným tónem řeči, délkou, výsledkem a cíli, jako u obsahu vytvořeného člověkem.
Je obsah vytvořený AI lepší než ten, který je tvořený lidmi?
Obsah vytvořený umělou inteligencí může mít v současné době své místo v tvorbě marketingových textů. Měli byste však dávat pozor, kde ho používáte. Například na webu by se měl objevovat text vytvořený člověkem, jelikož takový obsah z hlediska SEO nabírá na důvěryhodnosti a autoritě, což vede k lepšímu umístění webových stránek v SERP.
Lidé pravděpodobně upřednostňovali text vytvořený AI, jelikož se rychleji dostal k jádru věci, zdůrazňoval hodnotové návrhy či obavy čtenářů a jeho pochopení bylo snazší. Pokud tedy tyto poznatky zapojíte do psaní svých vlastních textů, budou mít s vysokou pravděpodobností vyšší hodnotu než texty vytvořené umělou inteligencí.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com