Messenger přináší firmám dvě nové funkce: šablony pro generování leadů (získávání nových potenciálních zákazníků) a rozhraní pro objednávání schůzek, které bude integrováno s kalendářem. Nové nástroje byly představeny během konference F8, určené pro vývojáře Facebooku, která proběhla na přelomu dubna a května letošního roku.
Co přinesou nové funkce
Ovládání funkcí určených pro získávání nových potenciálních zákazníků jsou umístěna přímo v platformě Facebook Ads Manager a přinesou nové možnosti PPC reklamě na Facebooku. Firmy budou moci tímto způsobem vytvořit automatizované sekvence otázek a odpovědí, které budou doručeny prostřednictvím služby Messenger, jakmile někdo klikne v News Feedu na reklamu, která nabízí možnost chatu.
Funkce objednání schůzek je součástí API rozhraní Messengeru a přináší nové možnosti při správě sociálních sítí. Může být integrována s kalendářovými systémy, takže zákazníci mohou vidět, kdy má vaše firma volné termíny k objednání schůzky, a mohou si sjednat schůzku na konkrétní volný termín. Tato nová funkce je vhodná zejména pro firmy, které se pohybují v oblasti poskytování služeb. Kromě možnosti objednat si termín schůzky přímo na vaší facebookové stránce můžete klientovi prostřednictvím Messengeru odesílat automatická upozornění na blížící se termín schůzky.
►Aplikace obsahuje i pokročilé možnosti správy schůzek, jelikož ji můžete synchronizovat s osobním kalendářem i s různými kalendářovými aplikacemi třetích stran, například MyTime nebo Home Advisor.
Jaké výhody přinesou nové funkce uživatelům
Obě nové funkce nabízejí inzerentům příležitost překonat mezeru v komunikaci s potenciálními zákazníky a poskytnout jim prostřednictvím služby Messenger personalizovaný zážitek. Podle informací zveřejněných Facebookem dokázal americký výrobce automobilů General Motors vygenerovat 3000 potenciálních zákazníků v osmi týdnech prostřednictvím šablony na generování leadů, kterou vytvořil společně se svým vývojovým partnerem Smarters.
Známá kosmetická firma Sephora se podílela na testování funkce pro sjednávání schůzek v Messengeru a spolupracovala také na vývoji rezervačního systému. Sephora díky této aplikaci zaznamenala 50% nárůst u rezervací ve svých obchodech ve srovnání s jinými marketingovými kanály využívajícími Messenger.
"Facebook uvedl, že obě funkce jsou stále v beta verzi, ale budou spuštěny koncem tohoto roku."
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com