Naučte se využívat hodnotící faktory EEAT pro svůj prospěch

SEO tipy
Naučte se využívat koncept EEAT, který rozšiřuje rámec EAT (odbornost, autoritativnost, důvěryhodnost) o zkušenost.

Tento přístup pomáhá Googlu posuzovat kvalitu obsahu na webu, což následně ovlivňuje hodnocení vašich stránek ve vyhledávání. Naučte se všechny čtyři složky EEAT efektivně aplikovat a tím zvýšit svou online viditelnost a reputaci.

Co je EEAT?

Pod zkratkou EEAT se nachází rozvinutý koncept EAT, který znamená odbornost, autoritativnost, důvěryhodnost a nově i zkušenost. Tento koncept se pojí s vyhodnocováním kvality a důvěryhodnosti webového obsahu. Jde o klíčovou součást pokynů Google pro hodnocení kvality vyhledávání.

EEAT není přímým hodnotícím faktorem ve vyhledávacím algoritmu Googlu, jde ale o koncept, který používají lidé, kteří hodnotí kvalitu výsledků ve vyhledávání. Data z těchto lidských hodnocení následně používá Google ke zlepší vlastních hodnotících algoritmů.

Proč je EEAT důležitý?

Tím, že Google používá EEAT jako jeden z nepřímých hodnotících faktorů vyhledávání, usiluje o to, aby weby uživatelům nabízely co nejkvalitnější obsah. Tento koncept pomáhá firmám a tvůrcům obsahu, kteří investují čas do budování odbornosti a autority ve svém oboru.

EEAT koncept je důležitý především v oborech, které spadají do kategorie tzv. YMYL (Your Money Your Life) a při neodborném zpracování obsahu mohou mít negativní dopad na vaše zdraví, štěstí, bezpečnost a finanční stabilitu. Význam EEAT samozřejmě přesahuje tento typ stránek. Uživatelé oceňují obsah od webových stránek a autorů, kteří mají znalosti a zkušenosti z první ruky pro prakticky jakékoli téma (např.: recenze produktů, cestovní průvodce, technické návody).

Důvěra tvoří nejpodstatnější část EEAT. Nedůvěryhodné stránky mají totiž automaticky nízkou hodnotu EEAT bez ohledu na to, kolik zkušeností, odbornosti nebo autoritativnosti předávají.

Jak používat EEAT v praxi?

Pro to, aby vaše webové stránky vykazovaly vysokou hodnotu EEAT, je zapotřebí zaměřit se na všechny čtyři EEAT složky:

  • Zkušenost: Ukažte, že váš obsah tvoří lidé, které mají s daným tématem osobní zkušenosti. Nejjednodušší je to samozřejmě prostřednictvím recenze produktu s praktickými ukázkami. Další možností je například přidání životopisu autora do spodní části stránky nebo ukázka obsahu „za scénou“. 

  • Odbornost: Používejte důvěryhodné zdroje od renomovaných autorů. Ukažte, že dokážete o tématu mluvit do hloubky.

  • Autoritativnost: Vybudujte kvalitní obsah, získejte zpětné odkazy z jiných vysoce hodnocených stránek a rozšiřte svou reputaci v oboru.

  • Důvěryhodnost: Uvádějte jméno autora vašeho obsahu. Poskytněte jasné kontaktní informace a informace o zákaznických službách, udržujte si pozitivní pověst a dodržujte etické zásady týkající se obsahu.

Co znamená nedostatek EEAT?

Nedostatek EEAT, a tedy nízká důvěryhodnost, odbornost, zkušenost a autoritativnost vašich stránek přináší nižší pozici ve výsledcích hodnocení. Stránky přicházejí o EEAT v případě, když například:

  • hodnotí výrobek či službu, se kterou nemají vlastní zkušenost (např.: recenze dětských plen, když nemají děti),

  • poskytují materiály, které s tématem webu vůbec nesouvisejí (např.: stránky o daňovém poradenství a recept na štědrovečerní večeři),

  • působí nedůvěryhodně (např.: e-shop s minimem informací o zákaznických službách).

Oproti tomu vysoké úrovně EEAT dosáhnou stránky, které poskytují dostatečně kvalitní informace s velkou důvěryhodností. Stránky velmi vysoké kvality mohou dosáhnout velmi vysoké úrovně EEAT, jejichž zkušenosti jsou vyhodnocovány jako primární faktor důvěry a je k nim přistupováno jako k nejdůvěryhodnějším internetovým zdrojům.

Obsah generovaný AI a EEAT

Jak je tomu s obsahem generovaným AI z pohledu EEAT faktorů? Jelikož jedním z těchto faktorů je zkušenost (z první ruky), může mít obsah generovaný AI s hodnocením EEAT problém a automaticky tak dosahovat nižších příček ve výsledcích vyhledávání.

Obsah generovaný AI není přímo zakázáno používat, neměl by být však zveřejněn bez lidské kontroly a úprav, aby dosahoval požadovaných kvalit. Není totiž vynalezen k tomu, aby nahradil lidskou činnost, nýbrž k tomu, aby lidem práci usnadnil.

Využijte faktory EEAT ve svůj prospěch

Využití konceptu EEAT může být pro váš web zásadním krokem k dosažení lepšího hodnocení ve vyhledávačích a získání důvěry uživatelů. Investujte čas do tvorby kvalitního obsahu, který vychází z osobní zkušenosti, odborných znalostí a autoritativnosti, posílíte svou pozici na trhu a zvýšíte návštěvnost svých stránek. Důvěryhodnost zůstává stěžejním prvkem – udržujte transparentnost, poskytujte jasné informace a vždy se snažte o maximální kvalitu obsahu. 

Pamatujte, že i obsah generovaný AI může mít své místo, pokud je pečlivě kontrolován a upraven. Implementace EEAT principů vám nejen pomůže zlepšit pozici ve výsledcích ve vyhledávání, ale také zajistí, že vaše stránky budou považovány za spolehlivý a hodnotný zdroj informací.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp