Jak vytvářet úspěšné PPC reklamy na LinkedIn

Jak vytvářet úspěšné PPC reklamy na LinkedIn
Reklama na síti LinkedIn je jedním z nejefektivnějších nástrojů pro získávání potenciálních zákazníků z oblasti B2B. Zjistěte, jak ji dělat co nejlépe.

LinkedIn je velmi cenný nástroj pro navazování kontaktů s podobně smýšlejícími profesionály. Ale je tu ještě něco jiného, díky čemu je LinkedIn jedním z nejlepších zdrojů potenciálních B2B zákazníků – PPC reklama. Pokud již používáte PPC (pay-per-click) reklamu k získání zákazníků z Facebooku, Twitteru nebo Googlu, jistě víte, jak efektivní tato reklama je. Nyní na svůj seznam reklamních kanálů můžete přidat i LinkedIn. Proč právě LinkedIn? Na rozdíl například od Facebooku, na LinkedIn mají téměř čtyři z pěti členů moc ovlivňovat obchodní rozhodnutí své firmy. Tito lidé mají navíc také dvakrát větší kupní sílu než běžné online publikum.

Pokud obchodujete v B2B segmentu, pomocí PPC reklamy na LinkedInu můžete zaručit, že se vaše nabídka dostane ke správnému publiku. A to k publiku vlivných osob s rozhodovacími pravomocemi.

Klíčem jsou působivé obrázky

Člověk je od přírody vizuálně založený tvor. Jsme uzpůsobeni k tomu, abychom si všímali vizuálních prvků, zapamatovali si je, učili se z nich a emotivně na ně reagovali. Pokud si lidé přečtou nějaké informace, po 3 dnech si z nich pamatují pouze okolo 10 %. Pokud jsou však informace doplněny obrázky, zvyšuje se míra zapamatování až na 65 %. Pro váš obsah na sociálních sítích, LinkedIn nevyjímaje, jsou proto poutavé obrázky velmi důležité. Dokážou totiž mnohem lépe upoutat pozornost a předat informace.

Tipy pro sponzorovaný obsah na LinkedIn

Zachovejte stručnost reklamního textu. Vaše texty by neměly přesahovat 150 znaků a jejich nadpisy by neměly být delší než 70 znaků. Pokud tyto limity dodržíte, dosáhnete mnohem většího zapojení. Lidé dokážou udržet pozornost jen po krátkou dobu, nechtějí při prohlížení reklamy číst román.

Ujistěte se, že používáte dostatečně velké obrázky, doporučuje se 1200 x 627 pixelů. Obsah s většími vizuálními prvky má tendenci dosahovat o 35 % vyšší míry prokliků. Vyzkoušejte účinnost využití světlejších obrázků, protože tyto více vyniknou na nevýrazném pozadí informačního kanálu LinkedIn.

Zařaďte více variant reklamy a pravidelně je střídejte, abyste zajistili, že se lidem nebude zobrazovat stále stejná reklama – vyhnete se tak tzv. reklamní únavě. Do každé kampaně zahrňte přibližně dvě až čtyři reklamy. Monitorujte jejich výkon a nejméně výkonné reklamy pozastavte. Postupem času se tak zlepší skóre relevance vaší reklamy, což vám pomůže získat lepší umístění reklamy a nižší cenu za proklik. Skóre relevance vaší reklamy je založeno na ukazatelích zapojení, jako jsou kliknutí, komentáře a sdílení. Pokud má vaše reklama vysoké skóre relevance, máte větší šanci porazit v aukci konkurenci, a to i v případě, že váš konkurent nabídne vyšší cenu za proklik.

Osvědčené postupy pro sponzorované zprávy

Jako odesílatele si zvolte některého vedoucího pracovníka vaší firmy. Podle údajů LinkedInu mají osoby, jako je generální ředitel, CMO atd. tendenci získávat vyšší míru otevření jejich zpráv ve srovnání s ostatními zaměstnanci ve firmě. Uživatel, který obdrží sponzorovanou zprávu od některého z těchto odesílatelů, má tendenci považovat zprávu za důvěryhodnější, autentičtější a hodnotnější. Ujistěte se, že profilový obrázek odesílatele je vysoce kvalitní fotografie jeho tváře. Uživatelé budou s větší pravděpodobností ignorovat zprávy od uživatelů, kteří mají jako profilový obrázek logo společnosti, nebo od těch, kteří profilový obrázek vůbec nemají.

Využijte funkce personalizace sítě LinkedIn. Pomocí maker LinkedIn, jako je křestní jméno, pracovní pozice a název společnosti, můžete svůj inzerát snadno přizpůsobit jakémukoli příjemci. Díky těmto makrům dosáhne vaše reklama při zobrazování mnohem vyšší úrovně relevance a uživatel bude vědět, proč ho oslovujete.

Ujistěte se, že jste při vytváření inzerátu zaškrtli všechna volitelná políčka, jako je například zahrnutí obrázku banneru do inzerátů ve zprávách. Přestože jsou nepovinná a zobrazí se pouze příjemcům, kteří si zprávu prohlížejí na počítači, je tato možnost prvotřídním způsobem, jak adresátům představit svou značku. Navíc pokud obrázek banneru nenahrajete, může se na tomto místě zobrazit obrázek jiné značky.

Mějte své kampaně spuštěné po celý týden. Snažit se zobrazovat sponzorované zprávy pouze o víkendech nebo ve všední dny se nevyplácí tak dobře, jak by si někteří mohli myslet. Nejenže je to náročné na správu, ale LinkedIn zjistil, že tento typ reklamy má nejvyšší míru otevření v úterý, zatímco o víkendech na ně lidé nejvíce klikají.

Nezapomeňte, že u těchto inzerátů je klíčový text, protože jediný obrázek, který můžete k inzerátu připojit, je viditelný pouze na počítači. Je proto důležité vytvořit sdělení, které je přímé a interaktivní. Buďte struční, osobní a relevantní, a pokud je to možné, používejte spíše odrážky než hutný text. LinkedIn zjistil, že hlavní text do 500 znaků má v průměru o 46 % vyšší CTR.

Využití hypertextových odkazů může zvýšit CTR o 21 %, protože uživatelé budou mít k dispozici více cest, jak se dostat na vaše stránky.

Linkedin nastavení reklamy

Videoreklamy

Video je mocným nástrojem propagace na jakékoli platformě, ale na LinkedInu může být obzvlášť užitečné. Jeho sílu využijete hlavně při oslovování potenciálních zákazníků nacházejících se v horní části marketingového trychtýře. Dokáže zvyšovat povědomí o značce a maximalizovat počet lidí, které vaše reklama zaujme. Zveřejňujte raději krátké videoklipy než dlouhé filmy, lidé totiž nejsou příliš trpěliví a obzvláště na LinkedInu se snažíte oslovit profesionály, jejichž čas je velice drahý.

Udržujte proto délku videí do 30 sekund a v prvních 10 sekundách videa ukažte to nejdůležitější, co chcete, aby vaše publikum vidělo. Myslete také na to, že většina lidí sleduje video s vypnutým zvukem. Nahrajte proto spolu s videem soubor s titulky ve formátu .srt. Umožníte tím také uživatelům, kteří špatně slyší, sledovat obsah vašeho videa a plně porozumět sdělení, které se snažíte předat.

Jste připraveni vyzkoušet reklamní strategii LinkedIn?

Pokud výše zmíněné postupy využijete k propagaci vašeho podnikání, mohou být reklamní kampaně na LinkedInu významným faktorem marketingového úspěchu vaší společnosti. LinkedIn má velmi výkonnou reklamní platformu, která cílí na zcela jiný typ publika než PPC reklamy na jiných platformách. Rozhodně se proto vyplatí ji ve vašem marketingovém mixu neopomíjet. Dobře propracovaná a optimalizovaná kampaň na LinkedInu má potenciál přinést tisíce nových zákazníků a dramaticky zvýšit vaše tržby.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp