Termín z obsahového marketingu „uživatelsky generovaný příspěvek“ v sobě skrývá velký potenciál, jak posílit důvěru ostatních spotřebitelů vůči značce – a to díky sdíleným zkušenostem a informacím, který vytvářejí vaši zákazníci.
Zahrňte do marketingové strategie i UGC
Uživatelsky generovaný obsah může mít formát fotografie, videa, recenze, článku i příběhu. Jedná se o příspěvek, ve kterém spokojení zákazníci sdílejí zkušenosti s vašimi produkty či službami, a vy jej následně přesdílíte na své sociální sítě. Často se ovšem zapomíná, že se jedná o skvělý materiál i do e-mailingové kampaně.
Rozdíl ve srovnání se spoluprací
Představte si placenou spolupráci na sociálních sítích. Influenceři dostali zaplaceno, aby vaše produkty propagovali, lidé jim proto nemusí věřit. A pokud vás zatím vůbec neznají, počítejte s tím, že si vás pořádně proklepnou.
Na druhé straně stojí uživatelsky vytvořený obsah. Aby měli lidé chuť něco takového udělat, musí být skutečně nadšení z toho, co díky vám získali. Protože jim za to neplatíte.
Autentická doporučení jako number one
Díky příspěvkům vytvořených zákazníky získáte důvěru potenciálních klientů i nový typ obsahu, který lidi prostě baví. Mezi další výhody patří:
- Dáváte najevo, že nabízíte kvalitu. Zvyšujete tak šanci, že ze dvou konkurenčních firem si zákazník vybere právě vás.
- Lidé budou vaši značku znát. V online i offline světě. A vždycky je lepší, když se o vás mluví v tom lepším světle.
- Ušetříte si čas s vymýšlením obsahu a přitáhnete pozornost zákazníků.
- Máte k dispozici perfektní reklamu, za kterou navíc nemusíte platit.
- Zvyšujete důvěru potenciálních zákazníků, a to především v online světě, kde si lidé vaše produkty nemohou prohlédnout či vyzkoušet.
Spokojení zákazníci jsou nenahraditelní
Motivujte proto své spokojené zákazníky, aby vás označili v Reels, napsali recenzi nebo zaslali fotku sami sebe s vaším produktem. Využít můžete i sílu hashtagů, kterými UGC podpoříte, nebo třeba připravte soutěž. V každém případě nezapomeňte na dodržování autorských práv. Sdílejte obsah, ke kterému vám zákazníci dali souhlas.
UGC a e-mail marketing
Zákazníci ocení, když váš produkt uvidí přímo v akci. Představte si, že se zajímáte o sportovní boty. Uvidíte příspěvek spokojeného zákazníka, jak s těmito botami zdolal kopce i roviny. Okamžitě to zvýší vaši důvěru ke značce, než kdybyste se dívali na pouhé produktové fotografie.
Pokud představujete v rámci e-mailingové kampaně novou kolekci, doplňte ji příspěvky spokojených zákazníků. Těch, kteří u vás už nakoupili a byli spokojeni. Zvýrazněte ji třeba jako „Minulá kolekce zákazníky nadchla a my pevně věříme, že tahle bude ještě lepší.”. Odkazujte na recenze nebo v e-mailu graficky zpracujte několik z nich. Videa ze Stories sestříhejte a vytvořte jedinečný obsah.
V newsletteru i automatizaci se zaměřte především na produkty, ke kterým od svých spokojených zákazníků máte pozitivní ohlasy. Vyberte si pár nejzajímavějších z nich a zpracujte je do svého sdělení. Jednou za čas můžete téma nejoblíbenějších produktů zvolit i do newsletteru, využít ho můžete také v uvítací sekvenci.
Zákazník na prvním místě
Při plánování nezapomeňte, že lidé se na sociální sítě chodí bavit. Chtějí se začlenit do komunity, a pokud jsou s vaší firmou spokojeni, rádi se stanou její součástí. Dejte jim najevo, že vám na jejich názoru záleží. Uživatelsky generovaný obsah je k tomu jako stvořený.