Jak na bohaté výsledky v Google?

Online world
Zjistěte, jak postupovat, pokud máte stránky s variantami produktů a chtěli byste ve vyhledávání pro své stránky zobrazit bohaté výsledky.

Pokud máte stránky s přepínači variant produktů, může to snížit vaše šance na zobrazení bohatých výsledků ve vyhledávání Google. Společnost Google aktualizovala stránku podpory bohatých výsledků produktů a přidala podrobnosti o tom, jak lze tyto bohaté výsledky použít pro varianty produktů, kde má každá varianta produktu samostatnou adresu URL. Bohaté výsledky jsou velmi užitečné pro SEO - nastavení webu tak, aby poskytoval bohaté výsledky, pomůže vaší firmě vyniknout.

Pokud máte například stránku produktu, na které je tričko v modré, zelené, červené a žluté barvě, nemusí být tato stránka způsobilá pro zobrazení bohatých výsledků, pokud nemáte pro každou variantu produktu zvláštní cílovou stránku.

Google nyní jednoduše objasnil, jak bohaté výsledky u variant produktů fungují, přidáním tohoto jediného řádku do své nápovědy: "To zahrnuje i varianty produktů, kde má každá varianta produktu samostatnou adresu URL."

Předtím tam bylo napsáno:

"Používejte značení pro konkrétní produkt, nikoliv pro kategorii nebo seznam produktů. Například 'boty v našem obchodě' není konkrétní produkt. V současné době bohaté výsledky na produkty podporují pouze stránky, které se zaměřují na jeden produkt. Doporučujeme zaměřit se na přidávání značek na stránky produktů namísto stránek, které obsahují seznam produktů nebo kategorii produktů."

Nyní se zde píše:

"Používejte značení pro konkrétní produkt, nikoli pro kategorii nebo seznam produktů. Například 'boty v našem obchodě' není konkrétní produkt. V současné době výsledky bohaté na produkty podporují pouze stránky, které se zaměřují na jeden produkt. To zahrnuje i varianty produktů, kde každá varianta produktu má samostatnou adresu URL. Doporučujeme zaměřit se na přidávání značek na produktové stránky namísto stránek, které obsahují seznam produktů nebo kategorii produktů."

Stránka může být nezpůsobilá. Řádek odkazuje na tuto část v dokumentech nápovědy, kde se píše: "Častou otázkou majitelů elektronického obchodu je, jak strukturovat adresy URL, pokud je produkt k dispozici ve více velikostech nebo barvách. Každá kombinace atributů produktu se označuje jako varianta produktu. Google podporuje širokou škálu struktur URL pro varianty produktů."

Omezení pro varianty produktu

Pokud se rozhodnete na jedné stránce uvést více variant produktu (což znamená, že varianty sdílejí stejnou adresu URL), mějte na paměti následující omezení:

  • Stránka nemusí být způsobilá pro bohaté výsledky produktů ve výsledcích vyhledávání, protože tato zkušenost je podporována pouze pro stránky obsahující jeden produkt (a varianty produktů mohou být vyhledávačem Google považovány za samostatné produkty).
  • Služby jako Nákupy Google nemohou uživatele přesměrovat na konkrétní variantu produktu na vašich stránkách, což vede k tomu, že uživatel musí před pokladnou vybrat variantu, kterou chce na vašich stránkách zakoupit. To může vést ke špatnému uživatelskému zážitku, pokud si nakupující již vybral požadovanou variantu v Nákupech Google.

Pokud se rozhodnete pro každou variantu použít samostatnou adresu URL, společnost Google doporučuje použít buď:

    • segment cesty, například /triko/cervene.
    • parametr dotazu, například /triko?barva=cervena.

Pomozte společnosti Google porozumět pomocí kanonických značek

Společnost Google v tomto dokumentu uvedla: Chcete-li společnosti Google pomoci pochopit, kterou variantu je nejlepší zobrazit ve vyhledávání, zvolte jednu z adres URL variant produktu jako kanonickou URL adresu pro produkt. Pokud k identifikaci variant používáte volitelné parametry dotazu, použijte jako kanonickou adresu URL adresu s vynechaným parametrem dotazu. To může společnosti Google pomoci lépe pochopit vztah mezi variantami produktu. Pokud je například výchozí hodnota parametru dotazu barva pro tričko modrá, pak:

- Použijte /triko jako kanonickou adresu URL pro všechny varianty triček.

- Pro modré tričko použijte /triko (a ne /triko?barva=modra).

- Pro zelené tričko použijte /triko?barva=zelena.

Proč nás to zajímá

Existují tisíce způsobů využití webové stránky a ještě více způsobů, jak ji kódovat a strukturovat - což způsobuje bolest hlavy robotům, kteří weby procházejí a indexují. Bohaté výsledky jsou navrženy tak, aby zvýraznily klíčové informace a pomohly vyhledávačům co nejpřesněji pochopit účel stránky. To znamená méně dohadů pro Google a relevantnější výsledky pro uživatele. Použijte výše uvedené rady, které vám pomohou zajistit, aby vaše stránky s variantami produktů byly způsobilé pro zobrazení bohatých výsledků ve vyhledávání Google.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp