Jak Google hodnotí domény s pomlčkou?

digitální marketing
Domény s pomlčkou. Často opomíjené, mnohdy zavrhované. John Mueller z Googlu odpovídá na otázku, proč lidé nepoužívají pomlčky u domén.

Proč jsou domény s pomlčkou tak kontroverzním tématem?

Používat u domény pomlčku, nebo ne? To je otázka, která vyvolává mezi marketéry a vlastníky domén dlouhé debaty. Může mít pomlčka vliv na umístění webu ve vyhledávači? Zapamatují si takový název zákazníci? John Mueller z Googlu odpovídá na nejčastěji pokládanou otázku týkající se domén s pomlčkou, a také nabízí praktické rady při výběru nových názvů domén.  

Názvy domén s pomlčkou a význam pro SEO

Pamatujeme si ještě dobu, kdy bylo používání pomlček v doménách něco, co affiliate partneři dělali pro budování SEO. To byla ještě doba, kdy byl Google ovlivňován klíčovými slovy v doméně, URL a prakticky klíčovými slovy kdekoli na webové stránce. Domény s pomlčkami proto nebyly příliš časté. 

Důvodem pro výběr názvu domén s klíčovými slovy bylo, že návštěvníci webu měli tendenci ke značce konvertovat rychleji. Klíčová slova v doméně prakticky „předkvalifikovala“ návštěvníka webu. Z praxe víme, jak užitečné byly domény se dvěma klíčovými slovy (a samozřejmě jednoslovné názvy domén) pro konverze, pokud v nich nebyly pomlčky. 

Proč se pomlčky do názvů domén nedávaly? Byla to obyčejná úvaha o tom, že doménové názvy s pomlčkou mohly nepříjemně ovlivnit návštěvníky. Tradovalo se, že domény s pomlčkou mají nedůvěryhodný vzhled, a to může působit proti konverzním poměrům, protože důvěryhodnost je důležitým bodem pro provedení konverze. 

Když si to vezmeme z praktického hlediska, doména s pomlčkou nevypadá příliš vkusně. A proč by majitel webových stránek měl jít cestou „nevkusu“, když jednoslovná, popř. doména tvořená dvěma (či více) slovy psaná dohromady je jednodušší pro budování důvěry a konverzí? 

Otázka a odpověď:

„Proč lidé nepoužívají ve větší míře domény s pomlčkou?“

„Dříve byly názvy domén s pomlčkou považovány za méně důležité. V uživatelích evokovaly pocit, že majitel webu nebyl schopen získat kvalitnější doménu (bez pomlčky). 

V současné době existuje mnoho domén s pomlčkami, které obsahují kvalitní weby. Takže tento názor už je dnes do velké míry potlačený.“

Vybírejte název domény z dlouhodobého hlediska

Hlavním doporučením je vybrat název domény z dlouhodobého hlediska (za předpokladu, že váš projekt plánujete v budoucnu dále rozvíjet a budovat nový obsah) a nezaměřujte se pouze na klíčová slova. Protože svět podnikání se nezaměřuje pouze na jednu věc a v budoucnu se možná budete chtít věnovat i dalším projektům. Nedovolte, aby název domény do budoucna omezoval to, co děláte online. 

Web je plný nepohodlných a na klíčová slova zaměřených krátkodobých nenáročných kroků pro budování SEO. Vymyslete si takový název domény, který si lidé zamilují. A že název obsahuje pomlčku? To dnes nikomu nevadí. 

Vyberte si takové doménové jméno, které může stále růst

Pokud jde o výběr názvu domény, určitě nevybírejte ten, který by mohl uzavřít váš web do jednoho tématu. Když web roste na popularitě, jeho přirozenou cestou růstu je rozšíření okruhu témat, které budou lákat nové a nové návštěvníky. 

Ale to bude těžké, pokud bude doména určena pouze pro jednu rigidní klíčovou frázi. Tohle je jednou z největších nevýhod výběru domény. Vyhněte se například doméně, která má v sobě například: „Nejlepší + klíčové slovo + recenze“. Takové domény se nemohou přirozeně zvětšovat, a navíc vypadají nevkusně. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp