Google přidává „webový“ filtr, aby ve výsledcích vyhledávání zobrazoval pouze textové odkazy

SEO filtr
Google zavádí nový vyhledávací filtr, který ve výsledcích vyhledávání zobrazí jen textové odkazy. Kliknutím na něj odstraníte obrázky i videa.

Google neustále vylepšuje své funkce a nyní přichází s novým vyhledávacím filtrem, který má za úkol ve výsledcích vyhledávání zobrazovat pouze textové odkazy. Tento filtr se jmenuje „Web“. Pokud na něj kliknete, odstraníte videa, obrázky a jiné formy výsledků vyhledávání. Zobrazují se jen obyčejné modré odkazy. 

Kde webový filtr hledat? Najdete ho vedle ostatních filtrů na stránce. Někdy ho najdete na stejném řádku jako filtr videa, filtr zpráv atd. Jindy ho musíte hledat v nabídce „Více“.

Za vytvořením webového filtru stojí zřejmě Liaison Danny Sullivan, který na síti X (dříve Twitter) napsal: „Od té chvíle, co jsem se připojil ke Googlu, jsem jen jako malý chlapec stál před vyhledávací skupinou a žádal, aby co nejrychleji začalo fungovat něco jako filtr. Jsem tak šťastný, že je konečně tady. Blahopřejeme pracovitému týmu k tomuto projektu, který všechny své nápady vlastní pílí proměnil ve skutečnost!“

Dále dodal: „Spustili jsme nový filtr „Web“, který zobrazuje jen textové odkazy, stejně, jako byste mohli pohodlně filtrovat zobrazení jiných typů výsledků, jako jsou například obrázky nebo videa. Filtr se zobrazí v horní části stránky spolu s výsledky a dalšími filtry nebo jako součást možnosti „Více“. Co nás k tomu vedlo? Rozhodli jsme se poté, co jsme od některých uživatelů Googlu slyšeli, že jsou chvíle, kdy by ve výsledcích vyhledávání raději viděli pouze odkazy na webové stránky, například když hledají delší textové dokumenty pomocí mobilního zařízení.“ 

Google nový webový filtr „Web“ testoval ve formě webových výsledků už v únoru tohoto roku. 

Proč nás to zajímá?

Pokud brouzdáte internetem a na Googlu budete chtít odstranit fóra, videa, obrázky, zprávy či jiné formy výsledků vyhledávání, můžete. Můžete filtrovat, a odstranit tak prakticky vše a nechat si jen textové odkazy. Tím se vrátíte do doby univerzálního vyhledávání před rokem 2007. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp