Společnost Google vydala nového průvodce automatizací reklam ve vyhledávání, který nabízí několik osvědčených postupů, jak využít automatizaci k oslovení nových zákazníků. Není tajemstvím, že automatizace PPC reklamy vzbuzuje u mnoha inzerentů obavy ze ztráty kontroly nad jejich reklamním rozpočtem. Přece jen, v PPC reklamě má mnoho firem hodně peněz a svěřit rozhodování o jejich utrácení umělé inteligenci je pro mnoho marketérů problém. Tento nový průvodce se snaží odpovědět na otázky uživatelů týkající se automatizace a zmírnit obavy, které má většina inzerentů z toho, že se vzdávají kontroly nad svými rozpočty, klíčovými slovy a nabídkami.
Osvědčený postup 1: používejte strategii široké shody klíčových slov
V minulosti inzerenti, kteří používali širokou shodu klíčových slov, zjistili, že se zbytečně utrácí za reklamu a dochází k irelevantním proklikům. Zdá se, že v souvislosti s širokou shodou se neobjevily žádné nové funkce ani aktualizace. Společnost Google se však snaží pomoci uživatelům lépe pochopit, proč by měli strategii široké shody klíčových slov používat a s jakou strategií nabídek budou mít podle nich největší úspěch. Google uvádí: "Klíčová slova s širokou shodou fungují nejlépe s funkcí Smart Bidding, protože ta zajišťuje, že budete přihazovat pouze na vyhledávání, u kterých se očekává, že vám přinesou výsledky."
Osvědčený postup 2: používání strategií inteligentního biddingu
Google uvádí, že vývoj v oblasti automatizace a strojového učení nám umožní zjednodušit způsob nastavení a správy kampaní. V příručce je velmi podrobně popsáno, proč je u klíčových slov se širokou shodou nejlepší používat inteligentní strukturu biddingu. Zkušení inzerenti však vědí, že provádění příliš mnoha změn na účtu najednou, zejména přechod k automatickému přístupu, kdy systému dáte absolutně volnou ruku, může být pro výkonnost PPC reklam škodlivé. Testování inteligentních biddingových strategií je obecně skvělý nápad, ale buďte obezřetní, pokud jde o výdaje, změny konverzí a obecné rady týkající se tohoto tématu, ať už od Google nebo z jiného zdroje.
Osvědčený postup 3: používejte responzivní reklamy ve vyhledávání
Google radí používat více nadpisů a popisů k automatickému sestavení a zobrazení relevantních reklam pro každý dotaz na základě signálů v čase aukce. To je jedna ze strategií, kterou můžeme podpořit. Responzivní reklamy ve vyhledávání umožňují určitou úroveň automatizace, ale v rámci vámi definovaných parametrů. Zachováte si kontrolu nad svými reklamami tím, že vytvoříte více nadpisů a popisů a umožníte Googlu zobrazit vašemu publiku tu nejrelevantnější kombinaci.
Proč by vás tyto postupy měly zajímat
Snaha společnosti Google přiblížit svým uživatelům automatizaci je pravděpodobně snahou s cílem přimět více lidí, aby nejen přijali jimi definované osvědčené postupy, ale aby tyto kampaně nechali běžet dostatečně dlouho, aby viděli pozitivní výsledky. Pro mnoho inzerentů to však prostě není z finančních důvodů možné. Pokud máte velký rozpočet, pusťte se do testování těchto strategií a osvědčených postupů. Pokud ale máte v úmyslu nechat své PPC kampaně běžet na autopilota, raději si to ještě rozmyslete. Umělá inteligence ještě zdaleka není tak dobrá, aby dokázala pracovat zcela samostatně a překonala lidské PPC odborníky.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com